Przesunięty przez: Globi 2009-04-11, 20:08 |
Uszczelniacze i olej do lag??? |
Autor |
Wiadomość |
Tomson
Motocykl: Shadow 750C2 ACE-był, Road Star 1600
Wiek: 53 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 128 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2009-10-13, 12:42
|
|
|
Hmm - w jaki sposób kamyczki działają destrukcyjnie na uszczelniacze? Przyklejony owad wydaje mi sie sensownym powodem - spróbujcie zetrzeć owada np. wycieraczkami z szyby w aucie...dobrze sie trzyma. Przyklejony do lagi myśle skutecznie drze "wte i wewte".
A kamyk sie odbije i poleci w dalszą drogę... |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2200 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2009-10-13, 13:16
|
|
|
Tomson napisał/a: | Hmm - w jaki sposób kamyczki działają destrukcyjnie na uszczelniacze? Przyklejony owad wydaje mi sie sensownym powodem - spróbujcie zetrzeć owada np. wycieraczkami z szyby w aucie...dobrze sie trzyma. Przyklejony do lagi myśle skutecznie drze "wte i wewte".
A kamyk sie odbije i poleci w dalszą drogę... |
Może i masz rację. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
ms-kola
Kola
Motocykl: VT700C 85
Wiek: 52 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 293 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-10-13, 14:24
|
|
|
Gadałem z kumplem i padło z jego strony następujące pytanie:
ile masz tarcz hamulcowych? jedną czy dwie? - sugestia odnośnie różnicy oleju w lagach przy jednej tarczy.... ale to chyba jednak najmniejszy z możliwych powodów...
kolejna kwestia - być może delikatne skrzywienie lagi akurat na wysokości gdzie pracuje w uszczelaniaczu, może go wyrabiac.... konieczny pomiar....
następna sprawa - jak się maja tuleje na ladze? może porobiło się tak, że zamiast na tuleji laga pracuje na uszczelniaczu?
no takie w wolnej dyskusji padły z jego strony uwagi....
co do owadów to tak sobie pogdybaliśmy, że to dość małoprawdopodobne, zwłaszcza, żez drugą laga jest spokój i był wcześniej... raczej gdzieć coś siedzi w samej ladze, może tam jest jakaś nierówność... coś takiego.... |
_________________ jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko... |
|
|
|
|
Alpin
Motocykl: Shadow VT 600 96'
Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 40 Skąd: Gdańsk-Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-13, 09:14
|
|
|
GhoustDragon jak się sprawy skończyły ? Leje mi z lewej lagi aż miło !! Jutro idzie do roboty. Jaki olej stosowałeś ? Ja się zastanawiam między 15 W a 20 W
A tak sobie myślę że jak tak leje na zacisk to i klocki od razu wymienię (Brembo) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=a_426RiwST8 |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2010-10-13, 19:11
|
|
|
Alpin napisał/a: | GhoustDragon jak się sprawy skończyły ? Leje mi z lewej lagi aż miło !! Jutro idzie do roboty. Jaki olej stosowałeś ? Ja się zastanawiam między 15 W a 20 W
A tak sobie myślę że jak tak leje na zacisk to i klocki od razu wymienię (Brembo) |
Alpin... temat z przed roku... cały sezon przejeździłem, i to nie mało i spokój...
Zainwestowałem i kupiłem droższe, lepsze jakościowo uszczelniacze(coś ok. 100zł zapłaciłem). Olej zalałem 10W i... na początku wrażenie, że przód jest za miękki, że moto prowadzi się nie stabilnie w zakrętach... ale to tylko kwestia wyczucia i przyzwyczajenia...
Tarczę i klocki wymieniłem w początkiem sezonu na LUCAS'a. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
bigi666 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-06-10, 23:14
|
|
|
radziok16 napisał/a: | jamcio napisał/a: | Na jedną goleń. Jak będziesz wymieniał to podnieś przód moto jak najwyżej. Ja podstawiłem podnośnik samochodowy i na nóżce udało mi się podnieść tak, że przednie koło wisiało w powietrzu. |
o tym to akurat wiem bo już nie raz wymieniałem uszczelniacze z przodu tyle że w innych moto aby nie zakładać innego tematu spytam tutaj ile wasze Cienie mniej więcej jada ? moj to VT 600 z 95 r (4 biegi) i max udało mi się jechać 130km ale to już było żyłowanie silnika a ogólnie tak 120 i więcej nie chce to normalne ? |
czesc moj honda steed 600 (shadow) zamyka licznik 160km |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2200 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2011-07-26, 18:20
|
|
|
Czy można wymienić olej w lagach w bez wymiany uszczelniaczy i zdejmowania lag? |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
wyvern
Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 49 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 1764 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-07-26, 18:38
|
|
|
jak chcesz dobrze zrobić to nie da się. |
_________________ -=< wyvern >=-
Dziewczyny - Nurek może głębiej |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2200 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2011-07-26, 18:49
|
|
|
W moich lagach jest taka śruba:
|
_________________ Marcin |
|
|
|
|
wyvern
Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 49 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 1764 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-07-28, 08:31
|
|
|
Dlatego napisałem jak chcesz dobrze zrobić. Ta śruba to spust od oleju, wtedy możesz poluzować śruby na górnej półce, odkręcić korki, nalać nowego ale: po pierwsze primo nie wyczyścisz dobrze lag ze starego oleju, po drugie pomiar poziomu oleju jest trudniejszy - lagi nawet jak przód uniesiesz są pochylone, i po trzecie primo namordujesz się i tak Polecam zdjąć koło, zdjąć lagi, i zrobić po bożemu |
_________________ -=< wyvern >=-
Dziewczyny - Nurek może głębiej |
|
|
|
|
xxhubertxx [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-05, 12:07
|
|
|
Cześć
No i zawieszenie rozebrane :) Generalnie wszystko idzie super (moto to VT500C 83r) jednak mam dwa pytania:
1. Jak powinien być włożony uszczelniacz olejowy ? Obrobionym rantem do góry?
2. Ile oleju wchodzi do jednej lagi? W serwisówce jest mowa o 390 w danych na forum 440 i 455?
Z góry dzięki za info. |
|
|
|
|
-gumis-
V2 i kardan
Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 208 Skąd: Jemielnica
|
Wysłany: 2011-08-05, 21:58
|
|
|
Hej! Jeśli masz na myśli uszczelniacz z miejscem węższym tzn. miejscem ,wargą na której jest sprężyna to tym do góry. Pomyśl logicznie jak by się to sprawowało jakbyś założył to odwrotniei już masz odpowiedz.
Lej 390ccm3 do lag (jesli masz wersję VT 500C) ,a jeśli VT 500E to po 360ccm3
Ważny jest również dobór oleju (gęstośc)
Do wersji E SAE7,5
Do wersji C ATE (cokolwiek to znaczy) ważne żeby byl hydrauliczny (co sama nazwa wskazuje) |
_________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9590 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-08-05, 22:14
|
|
|
Nie wiem jak uszczelniacze do VT500, ale np. do VT1100 są "dwuwargowe".
Więc moja propozycja jest taka żeby zakładać je napisem do góry. Tak żeby patrząc z góry, nie było widać tych sprężynek. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
-gumis-
V2 i kardan
Motocykl: Husaberg TE 300
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 208 Skąd: Jemielnica
|
Wysłany: 2011-08-07, 07:41
|
|
|
Todek, piękna i rzeczowa odpowiedz |
_________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... |
|
|
|
|
Sebastian
SEBA
Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 873 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 2011-08-07, 14:56
|
|
|
Dobrze że mnie nauczyli czytać w szkole , i mam dobrze założone uszczelniacze . |
_________________ Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien. |
|
|
|
|
|