/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-11, 20:08
Uszczelniacze i olej do lag???
Autor Wiadomość
janus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-02, 17:22   Olej do przedniego zawieszenia

Jak w temacie jaki waszym zdaniem najlepszy jest do VT600 czy 10W czy 15W a może 20W, wiem że wiele to też zależy od osobistych preferencji jednak mogę się mylić
 
 
kulfon1100
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-03, 08:40   

ja mam 10 W i bardzo mi odpowiada, takze moge polecic, bardzo ladnie tlumi :D
 
 
KoSS
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-03, 09:30   

To zależy od stanu amortyzatorów jak masz już wybite to daj 20W bo jest gęsty i będzie ciaśniej chodzić ale jak masz wszystko ok to nie przesadzaj i daj 10W. tak zalecają nawet producenci.
 
 
janus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-03, 09:45   

KoSS napisał/a:
To zależy od stanu amortyzatorów jak masz już wybite to daj 20W bo jest gęsty i będzie ciaśniej chodzić ale jak masz wszystko ok to nie przesadzaj i daj 10W. tak zalecają nawet producenci.




No właśnie nie wiem jaki mam stan bo jeszcze nie rozebrałem ale też myślałem że 10W będzie dobry
 
 
Belgu
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-05, 09:31   

rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.
 
 
janus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-05, 16:01   

Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.




Kurcze tylko ja nim za bardzo nie jeźdzę narazie bo po prostu uszczelniacz z lewej strony nie trzyma i olej ucieka do tego stopnia że spodnie sobie poplamiłem i nie chce zawieszenia katować chciałbym jak najszybciej wymienić olej, przypuszczam że wymienię olej a następnie zadecyduje co dalej
 
 
Cichy 


Motocykl: Kawasaki gt550
Wiek: 54
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 166
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-05, 21:45   

Ja zalałem W 15, tak mi poradzili w Larsonie.... i chyba jest za twardo. Droga jest OK ale w mieście troche twardo.
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-05-06, 14:00   

janus napisał/a:
Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.




Kurcze tylko ja nim za bardzo nie jeźdzę narazie bo po prostu uszczelniacz z lewej strony nie trzyma i olej ucieka do tego stopnia że spodnie sobie poplamiłem i nie chce zawieszenia katować chciałbym jak najszybciej wymienić olej, przypuszczam że wymienię olej a następnie zadecyduje co dalej




Sama wymiana oleju nie pomoże - musisz wymienić uszczelniacze (najlepiej w obu lagach naraz nawet jeśli cieknie jedna - uszczelniecze i tak sprzedają parami). Jeśli teraz wymienisz olej to przy wymianie uszczelniaczy i tak zalejesz znowu świeży - więc szkoda kasy.

Co do klasy lepkościowej:

10W - za miękki

15W - może być

20W - odpowiednia sztywność



Dla poprawy sztywności zawieszenia można dorobić tulejki (które dodatkowo napną wstępnie sprężyny - patent Jarka73)
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
janus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-06, 20:09   

Lbzdz napisał/a:
janus napisał/a:
Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.




Kurcze tylko ja nim za bardzo nie jeźdzę narazie bo po prostu uszczelniacz z lewej strony nie trzyma i olej ucieka do tego stopnia że spodnie sobie poplamiłem i nie chce zawieszenia katować chciałbym jak najszybciej wymienić olej, przypuszczam że wymienię olej a następnie zadecyduje co dalej




Sama wymiana oleju nie pomoże - musisz wymienić uszczelniacze (najlepiej w obu lagach naraz nawet jeśli cieknie jedna - uszczelniecze i tak sprzedają parami). Jeśli teraz wymienisz olej to przy wymianie uszczelniaczy i tak zalejesz znowu świeży - więc szkoda kasy.

Co do klasy lepkościowej:

10W - za miękki

15W - może być

20W - odpowiednia sztywność



Dla poprawy sztywności zawieszenia można dorobić tulejki (które dodatkowo napną wstępnie sprężyny - patent Jarka73)




Nie oczywiście że wymienię komplet uszczelniaczy jeden cieknie ale widze że drugi mimo że trzyma jest jakby troszkę popękany, co do tych tulejek narazie się wstrzymam chcę go zrobić w wersji podstawowej troche pojeździć a potem nadejdzie czas na małe modyfikacje ;-)
 
 
Licho 
Krzyś :)


Motocykl: VT 1100 C spirit 00
Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 647
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-05-26, 22:05   

Panowie, jestem świeży w kwestiach rozbiórek różnorakich części w tym motocyklu.

Czy moglibyscie mi opisać w jaki sposób wymienic olej w przednich amorach?

nie wymieniał.

Czuje jak na dziurach (nie za duzych) dobijają. Chciałbym narazie spróbować wymiany oleju, jesli to za wiele nie zmieni to będe się przymierzał do sprężyn, ale to droga sprawa więc zostawiam temat spreżyn na później. najpierw zobaczymy co olej da. Moto ma przebieg 18800 i mam wrażenie że tam oleju jeszcze nikt nie wymieniał.



bardzo prosze o wsparcie techniczne.
_________________
Kupiłem LOKOMOTYWĘ :)
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 46
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2008-05-26, 22:07   

A może zacznij od sprawdzenia ciśnienia. Może nie masz powietrza i wystarczy dopompować?
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-26, 22:09   

Nie do końca pamiętam gdzie masz śrubkę spustu oleju ale gdzieś na dole chyba od wewnętrznej strony goleni..ZObacz w serwisówce którą pewnie znajdziesz na ... hondatech.info

odkręcasz później te nakrętki na górnej części lagi nad półką - tylko ostrożnie mocno dociskając i na maksymalnie wyciągniętej ladze z goleni żeby Ci nakrętka nie strzeliła w oko i spadła na bak... no i zalewasz tamtędy nowy olej..

Chyba dużej filozofii nie ma.. jeśli masz serwisówkę to tam masz wszystko krok po kroku śrubka po śrubce napisane co i jak zrobić..

Pozdrawiam
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 51
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1290
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2008-05-26, 22:18   

Belgu napisał/a:
rozebranie rozebraniem ale generalnie o stanie amorkow powinienes miec pojecie jezdzac

swoim motocyklem... poprostu sie to czuje czy ci dobijaja i czy nurkujesz przy hamowaniu...



ja juz raz rozciagalem sprezyny... generalnie teraz mysle nad ich wymiana i to na

progresywne.


Belgu ty jeździsz dostojnie więc po co ci progresy :?: -nadmiar kaski :?: dotocz tulejki i wymień olej na 20 a różnicę wydatków wspólnie przepijemy :mrgreen: . a tak serio efekt ten sam co na progresywnych , ale dużo taniej :!:
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
Licho 
Krzyś :)


Motocykl: VT 1100 C spirit 00
Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 647
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-05-26, 22:43   

Cezar napisał/a:
Nie do końca pamiętam gdzie masz śrubkę spustu oleju ale gdzieś na dole chyba od wewnętrznej strony goleni..ZObacz w serwisówce którą pewnie znajdziesz na ... hondatech.info

odkręcasz później te nakrętki na górnej części lagi nad półką - tylko ostrożnie mocno dociskając i na maksymalnie wyciągniętej ladze z goleni żeby Ci nakrętka nie strzeliła w oko i spadła na bak... no i zalewasz tamtędy nowy olej..

Chyba dużej filozofii nie ma.. jeśli masz serwisówkę to tam masz wszystko krok po kroku śrubka po śrubce napisane co i jak zrobić..

Pozdrawiam




Dzieki za podpowiedź. Ogólnie o taka wskazówkę mi chodziło, a głównie o to czy tutaj się to odbywa bez konieczności demontażu lag. W serwisówke zajrzę jeszcze na pewno. Kurde mam problem z tymi serwisówkami, nie do końca jarze która minie dotyczy, czy ta o tylule 94->. Póki co mam ta 97-01, ale mam wątpliwości, bo ona głównie dotyczy chyba wersji CD ( inna kierata?), zawieszenia sie czyms różnią?
_________________
Kupiłem LOKOMOTYWĘ :)
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-05-26, 23:05   

raczej wersją 94-> ale zawieszenie chyba identycznie rozwiązane
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM