Nie gada na jeden cylinder |
Autor |
Wiadomość |
MirekP
Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-03-09, 20:15 Nie gada na jeden cylinder
|
|
|
Witam,
Mam problem z jednym cylindrem w mojej Halince, mianowicie po rozgrzaniu, nie pracuje na wolnych obrotach :(. Jak jedzie, to jest wszystko ok, nie zauważyłem spadku mocy, ale jak tylko się zatrzyma, to tylny cylinder przestaje współpracować.
Na zimnym jest w miarę ok, czasem sobie strzeli w rurę, ale tragedii nie ma, problem robi się dopiero jak jest dobrze rozgrzany.
Świece (a właściwie to sprawdzałem po jednej z każdego cylindra) z tylnego cylindra czarna, okopcone i mokre, więc to na pewno jego problem. Wczoraj przełożyłem świece i zrobiłem rundkę. Wynik: świeca w przednim ok, ta w tylnym jest okopcona, więc to nie problem ze świecami, zresztą były wymieniane w poprzednim sezonie. Gaźniki były czyszczone i synchronizowane zeszłej wiosny.
Macie jakieś sugestie, co można sprawdzić/wymienić zanim oddam w ręce jakiegoś magika?
Do tego (niekoniecznie z tej samej przyczyny) strzela w rurę przy odpuszczaniu gazu, ale tylko na niższych obrotach, na wysokich nie daje takiego efektu. Wydaje mi się może to być powiązane, ale wcale nie musi.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-03-09, 22:48
|
|
|
A iskra jest? |
|
|
|
|
MirekP
Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-03-09, 23:02
|
|
|
jest jest, ale na ile ona solidna, to nie jestem w stanie ocenić |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-03-09, 23:35
|
|
|
Możesz jeszcze ew. spróbować cewki zapłonowe zamienić miejscami. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Kolumb
Krzysiek
Motocykl: Honda Shadow 1100 C3 Aero, Boulevard 1500.
Wiek: 59 Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 90 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2020-03-09, 23:41
|
|
|
zacznij o pomiaru kompresji. Najpierw na zimnym, potem na ciepłym. |
_________________ Jeżdżę wolno, bo mi wolno. |
|
|
|
|
MirekP
Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-03-10, 08:31
|
|
|
Z pomiarem kompresji to będzie problem, bo nie mam przyrządu, ale jeśli uda mi się gdzieś taki dostać, to sprawdzę.
Natomiast pomysł cewkami wydaje się obiecujący. Może uda się wykluczyć cewki i kable wysokiego napięcia. Jak tylko znajdę wolną chwilę to pozamieniam i dam znać co i jak.
Dzięki |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2020-03-10, 09:03
|
|
|
Z doświadczenia, nie motocyklowego, wiem że podobny efekt daje właśnie utrata kompresji. Mówię tu o niskich i wysokich obrotach.
Jeśli będziesz mierzył sam czy zlecał komuś pomiar kompresji to zwróć uwagę na zmasowanie świec. Niech nie wiszą luźno. Bo możesz się doprowadzić do płaczu przy okazji paląc moduł zapłonowy. Tak jak ja to sobie uczyniłem. |
|
|
|
|
MirekP
Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-03-10, 09:44
|
|
|
W_T_G napisał/a: | Z doświadczenia, nie motocyklowego, wiem że podobny efekt daje właśnie utrata kompresji. Mówię tu o niskich i wysokich obrotach.
Jeśli będziesz mierzył sam czy zlecał komuś pomiar kompresji to zwróć uwagę na zmasowanie świec. Niech nie wiszą luźno. Bo możesz się doprowadzić do płaczu przy okazji paląc moduł zapłonowy. Tak jak ja to sobie uczyniłem. |
Dzięki, Bardzo cenna uwaga. Co prawda nie wiem dokładnie jak bardzo cenna, ale na pewno się przyda. |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1177 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2020-03-10, 14:51
|
|
|
Zanim zrobisz cokolwiek sprawdź fajki. W środku każdej jest wkręcany czop który obejmuje elektrodę świecy. Jeżeli on jest luźny świeca może nie zapalać a przy takiej dużej średnicy tłoka jedna może nie wystarczyć. Pomiar kompresji jak najbardziej wskazany. Zegar do tego kosztuje 60 zł w większości sklepów rolniczych i z narzędziami dostępny. |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2020-03-10, 18:22
|
|
|
Ja sprawdzam kompresję z włączonym kill-switch więc cewki są bezpieczne. |
|
|
|
|
stiv10
Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1294 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2020-03-10, 18:54
|
|
|
a ja stawiam na cewkę, ewentualnie przewody wysokiego napięcia (ogólnie elektrykę)
Kiedyś miałem tak, że pod wpływem temperatury uzwojenie w cewce się rozłączało |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1052 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2020-03-10, 19:37
|
|
|
w dwóch niezależnych moto pomogła wymiana przewodów z fajkami, ale przyczyn może być więcej, kup przewód "z metra", do tego jakieś fajki (koszt niewysoki) |
|
|
|
|
MirekP
Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-03-10, 20:07
|
|
|
Skorupek napisał/a: | Zanim zrobisz cokolwiek sprawdź fajki. W środku każdej jest wkręcany czop który obejmuje elektrodę świecy. Jeżeli on jest luźny świeca może nie zapalać a przy takiej dużej średnicy tłoka jedna może nie wystarczyć. Pomiar kompresji jak najbardziej wskazany. Zegar do tego kosztuje 60 zł w większości sklepów rolniczych i z narzędziami dostępny. |
Niestety, fajki są ok (to było by najprostsze). Czopy siedzą mocno.
Niestety z czasem u mnie dość krucho i nie udało mi się dzisiaj zamienić cewek, ale to będzie następny krok.
Kable i fajki i tak zamierzam zmienić - dla świętego spokoju, ale zanim zamówię, chcę się dowiedzieć czy nie muszę też cewki kupić.
Jak tylko coś ruszę z tematem to dam znać jakie wyniki |
|
|
|
|
stiv10
Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1294 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2020-03-10, 21:09
|
|
|
Fajnie byłoby, abyś znalazł przyczynę i się tym pochwalił zamykając temat. Może któryś, kiedyś będzie miał podobny problem 🤔 |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2020-03-10, 21:33
|
|
|
Za dużo paliwa , zalewa świecę |
|
|
|
|
|