/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie gada na jeden cylinder
Autor Wiadomość
MirekP 

Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2020-03-09, 20:15   Nie gada na jeden cylinder

Witam,
Mam problem z jednym cylindrem w mojej Halince, mianowicie po rozgrzaniu, nie pracuje na wolnych obrotach :(. Jak jedzie, to jest wszystko ok, nie zauważyłem spadku mocy, ale jak tylko się zatrzyma, to tylny cylinder przestaje współpracować.
Na zimnym jest w miarę ok, czasem sobie strzeli w rurę, ale tragedii nie ma, problem robi się dopiero jak jest dobrze rozgrzany.
Świece (a właściwie to sprawdzałem po jednej z każdego cylindra) z tylnego cylindra czarna, okopcone i mokre, więc to na pewno jego problem. Wczoraj przełożyłem świece i zrobiłem rundkę. Wynik: świeca w przednim ok, ta w tylnym jest okopcona, więc to nie problem ze świecami, zresztą były wymieniane w poprzednim sezonie. Gaźniki były czyszczone i synchronizowane zeszłej wiosny.

Macie jakieś sugestie, co można sprawdzić/wymienić zanim oddam w ręce jakiegoś magika?

Do tego (niekoniecznie z tej samej przyczyny) strzela w rurę przy odpuszczaniu gazu, ale tylko na niższych obrotach, na wysokich nie daje takiego efektu. Wydaje mi się może to być powiązane, ale wcale nie musi.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-03-09, 22:48   

A iskra jest?
 
 
MirekP 

Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-09, 23:02   

jest jest, ale na ile ona solidna, to nie jestem w stanie ocenić
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-03-09, 23:35   

Możesz jeszcze ew. spróbować cewki zapłonowe zamienić miejscami.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Kolumb 
Krzysiek

Motocykl: Honda Shadow 1100 C3 Aero, Boulevard 1500.
Wiek: 59
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 90
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2020-03-09, 23:41   

zacznij o pomiaru kompresji. Najpierw na zimnym, potem na ciepłym.
_________________
Jeżdżę wolno, bo mi wolno.
 
 
MirekP 

Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-10, 08:31   

Z pomiarem kompresji to będzie problem, bo nie mam przyrządu, ale jeśli uda mi się gdzieś taki dostać, to sprawdzę.

Natomiast pomysł cewkami wydaje się obiecujący. Może uda się wykluczyć cewki i kable wysokiego napięcia. Jak tylko znajdę wolną chwilę to pozamieniam i dam znać co i jak.

Dzięki
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2020-03-10, 09:03   

Z doświadczenia, nie motocyklowego, wiem że podobny efekt daje właśnie utrata kompresji. Mówię tu o niskich i wysokich obrotach.
Jeśli będziesz mierzył sam czy zlecał komuś pomiar kompresji to zwróć uwagę na zmasowanie świec. Niech nie wiszą luźno. Bo możesz się doprowadzić do płaczu przy okazji paląc moduł zapłonowy. Tak jak ja to sobie uczyniłem.
 
 
MirekP 

Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-10, 09:44   

W_T_G napisał/a:
Z doświadczenia, nie motocyklowego, wiem że podobny efekt daje właśnie utrata kompresji. Mówię tu o niskich i wysokich obrotach.
Jeśli będziesz mierzył sam czy zlecał komuś pomiar kompresji to zwróć uwagę na zmasowanie świec. Niech nie wiszą luźno. Bo możesz się doprowadzić do płaczu przy okazji paląc moduł zapłonowy. Tak jak ja to sobie uczyniłem.


Dzięki, Bardzo cenna uwaga. Co prawda nie wiem dokładnie jak bardzo cenna, ale na pewno się przyda.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-03-10, 14:51   

Zanim zrobisz cokolwiek sprawdź fajki. W środku każdej jest wkręcany czop który obejmuje elektrodę świecy. Jeżeli on jest luźny świeca może nie zapalać a przy takiej dużej średnicy tłoka jedna może nie wystarczyć. Pomiar kompresji jak najbardziej wskazany. Zegar do tego kosztuje 60 zł w większości sklepów rolniczych i z narzędziami dostępny.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-03-10, 18:22   

Ja sprawdzam kompresję z włączonym kill-switch więc cewki są bezpieczne.
 
 
stiv10 

Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1294
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-03-10, 18:54   

a ja stawiam na cewkę, ewentualnie przewody wysokiego napięcia (ogólnie elektrykę)
Kiedyś miałem tak, że pod wpływem temperatury uzwojenie w cewce się rozłączało
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1051
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2020-03-10, 19:37   

w dwóch niezależnych moto pomogła wymiana przewodów z fajkami, ale przyczyn może być więcej, kup przewód "z metra", do tego jakieś fajki (koszt niewysoki)
 
 
MirekP 

Motocykl: VT600
Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-10, 20:07   

Skorupek napisał/a:
Zanim zrobisz cokolwiek sprawdź fajki. W środku każdej jest wkręcany czop który obejmuje elektrodę świecy. Jeżeli on jest luźny świeca może nie zapalać a przy takiej dużej średnicy tłoka jedna może nie wystarczyć. Pomiar kompresji jak najbardziej wskazany. Zegar do tego kosztuje 60 zł w większości sklepów rolniczych i z narzędziami dostępny.


Niestety, fajki są ok (to było by najprostsze). Czopy siedzą mocno.
Niestety z czasem u mnie dość krucho i nie udało mi się dzisiaj zamienić cewek, ale to będzie następny krok.
Kable i fajki i tak zamierzam zmienić - dla świętego spokoju, ale zanim zamówię, chcę się dowiedzieć czy nie muszę też cewki kupić.

Jak tylko coś ruszę z tematem to dam znać jakie wyniki
 
 
stiv10 

Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1294
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-03-10, 21:09   

Fajnie byłoby, abyś znalazł przyczynę i się tym pochwalił zamykając temat. Może któryś, kiedyś będzie miał podobny problem 🤔
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2020-03-10, 21:33   

Za dużo paliwa , zalewa świecę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM