/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak sprawdzić wentylator chłodnicy vt125?
Autor Wiadomość
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-05-09, 23:13   Jak sprawdzić wentylator chłodnicy vt125?

Witajcie. Moja Shadowka nadal jest na etapie „poprawek”. Odświeżam motocykl, który kupiłem od dilera w ciemno i niestety poprzedni właściciel nie dbał o motor. Ale z jednej strony się cieszę ponieważ przynajmniej uczę się wszystkiego.
Tym razem chciałbym sprawdzić czy wentylator od chłodnicy działa. Bezpiecznik wstawiłem nowy, ale tak naprawdę jak jeżdżę to nigdy wentylator nie zadziała, nawet po długiej ostrzejszej jeździe w upalny dzień.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/905f93afcccfcd88

Chciałbym się zapytać czy podłączając 12V w wejście zaznaczone kolorem zielonym powinno ruszyć wentylator?

Po co jest to co oznaczyłem kolorem czerwonym?
A niebieski kolor to podłączenie bo bezpiecznika tak?

Jeszcze jedno małe pytanie odnośnie płynu do chłodnicy. Jeżeli całkowicie opróżniłem chłodnicę z płynu oraz cały zbiorniczek, to czy w momencie zalania płynu w chłodnicy powinna się ciecz przelewać do zbiorniczka? Bo absolutnie się tak nie dzieje. Jeżeli jest w porządku to czy, po rozruchu motocykla płyn powinien trafić do zbiorniczka? Bo też się tak nie stało. Zalałem i chłodnicę i zbiorniczek. Zastanawia mnie zatem czy czasem też pompy wody nie muszę sprawdzić w związku z tym.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-10, 13:35   Re: Jak sprawdzić wentylator chłodnicy vt125?

ffar napisał/a:
Chciałbym się zapytać czy podłączając 12V w wejście zaznaczone kolorem zielonym powinno ruszyć wentylator?


jak wszystko jest dobrze podłączone w moto, to odłączając z czujnika temp. w chłodnicy to co zielone i przytykając do masy - wiatrak powinien ruszyć.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-05-10, 17:17   

Cześć. Dziękuje za wiadomość. Powiedz mi czy mówiąc masę, masz na myśli jakikolwiek metalowy przedmiot czy o co dokładnie chodzi?
 
 
JackSoft 
Jacek

Motocykl: Honda Shadow VT 1100c 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kam. TSK
Wysłany: 2020-05-10, 21:14   

ffar napisał/a:
Cześć. Dziękuje za wiadomość. Powiedz mi czy mówiąc masę, masz na myśli jakikolwiek metalowy przedmiot czy o co dokładnie chodzi?


Masa, to masa. Jak w aucie, tak w motocyklu. Prawie wszystko co metalowe ;) Najlepiej część ramy, śruba, ewentualnie coś przy silniku.
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-05-13, 21:12   

Wygląda na to, że do wymiany wentylator :)
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2020-05-15, 15:33   

A ja to najpierw wypiął bym wtyczki z wentylatora. Przeczyścił styki !!.
Potem bezpośrednio z alymulatora/ zasilacza stabilizowanego podłączył bym napięcie.
Obojętnie jak podłączysz napięcie +/- powinien ruszyć wentylator Najwyżej dostanie lewe obroty. ale będziesz wiedział że sprawny lub nie.
Równie dobrze może nie dostawać + po instalacji i sposób kolegi Marq może dać fałszywy wynik.
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-05-15, 21:43   

W_T_G napisał/a:
Potem bezpośrednio z alymulatora/ zasilacza stabilizowanego podłączył bym napięcie.


Hej. Którą część wentylatora podąłczyć to akumulatora? Ta wtyczka którą zaznaczyłem na kolor niebieski czy zielony?
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-18, 11:56   

według serwisówki podłączając bezpośrednio z akumulatora 12V:
plus z aku do czarno/niebieskiego druta w tej czarnej wtyczce zakreślonej na niebiesko;
minus z aku do: "fan switch wire terminal"
a w varadero na wtrysku minus do "black wire terminal"

czyli chyba do tej wtyczki zakreślonej na zielono - tam są dwie możliwości, jak mniemam.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-05-20, 22:46   

Dzięki. Wychodzi na to, że martwy...
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-05-22, 07:50   

Zanim go definitywnie pochowasz, zdemontuj sam wentylator i w lepszych warunkach (np. na stole) sprawdź sam silnik (czy wyczuwalne są opory przy próbie poruszania lopatkami wiatraka, czy czuć luz, w jakim stanie są szczotki i komutator). Czasami przyczyna jest błaha i tania w usunięciu.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 10:58   

ten silnik na pewno się nie zmęczył w życiu.. raczej zardzewiał ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-05-22, 12:25   

Dziękuje za odpowiedzi. No sęk w tym, że go wymontowałem, przeczyściłem (na tyle, na ile miałem dostęp), próbowałem odpalić poprzez podłączenie 12V. W ogóle nie daje znaku życia. Sam nie wiem jednak czy dobrze go "podłączyłem" przy próbie uruchomienia.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-05-22, 13:06   

Nie wiem ile w tym prawdy, ale znajomy mechanik motocyklowy z Elbląga, który ściąga motocykle z UK mówił mi, że mają one często problem z zaśniedziałymi stykami w instalacji elektrycznej z uwagi na klimat. Jeśli Twój link mówi prawdę - może tutaj jest kłopot. Jeśli silnik wentylatora nie "odpala" na krótko przy podłaczeniu 12V to może oznaczać problem ze szczotkami / komutatorem, ale jeśli je dobrze wyczyściłeś i jest przejście pomiędzy kostką a szczotkami to może oznaczać spalone uzwojenie silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM