/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
zapłon
Autor Wiadomość
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-06-10, 13:34   

Kolejna odpowiedź od dealera Hondy:



"Witam



Dla mnie to ogólnie też ciekawostka. To by wyglądało na to, że ten moduł w

Pańskim motocyklu to moduł z rocznika 95 lub młodszego, co jest dziwne. Ale

kolega z działu serwisu też powiedział że ten kod ramy był od 95.



Ale największą ciekawostką jest to, że system do części stwierdził rok

produkcji 1988 właśnie po numerze ramy .



Jakby po numerze ramy wyszedł nam 1995 to znaczyłoby że do nowszej ramy

został włożony silnik z 1988.



Niezła ciekawostka



Mogę zaproponować zwrot pieniędzy, albo ewentualnie zamówienie tego drugiego

modułu po numerze VIN innego motocykla który Pan ustali .



W związku z tym, że mnie będzie zwrot części kosztował 20 % wartości modułu,

koszty zwrotu tego który teraz zamówiliśmy biorę na siebie, ale drugi moduł

mogę zamówić ,w związku z tym, że to nietypowy przypadek tylko na Pana

odpowiedzialność .



W załączeniu fiszka z modelu 96 i faktycznie tak jak już to Pan zauważył na

rysunku można zobaczyć ten dziewiąty kabelek. A sprawdzał Pan motocykl na

innym module 8 kablowym ? Może ktoś przed Panem założył moduł od młodszego

motocykla, stwierdził, że działa i zostawił? Co Pan o tym myśli ?



Pozdrawiam



Jacek Jończyk

Autoryzowany Dealer Motocykli Honda

GRUDZIŃSKI S.J.

ul.Wrocławska 108

58-100 Świdnica

Tel./Fax. +48 74 851 31 91

E-mail: motocykle@hondagrudzinski.pl "



tutaj macie screeny z załącznika o którym mowa w poście:











Jakieś propozycje, co zrobić dalej? :-)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-06-10, 15:35   

Cytat:
A sprawdzał Pan motocykl na innym module 8 kablowym ? Może ktoś przed Panem założył moduł od młodszego motocykla, stwierdził, że działa i zostawił? Co Pan o tym myśli ?




No właśnie, a może by tak podpiąć ten 8 kablowy moduł, i zobaczyć co się będzie działo. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-06-10, 15:47   

Todek napisał/a:
Cytat:
A sprawdzał Pan motocykl na innym module 8 kablowym ? Może ktoś przed Panem założył moduł od młodszego motocykla, stwierdził, że działa i zostawił? Co Pan o tym myśli ?




No właśnie, a może by tak podpiąć ten 8 kablowy moduł, i zobaczyć co się będzie działo. :lol: :lol:




Pytanie tylko - skąd go wytrzasnąć? Bo jeżeli powiem kolesiowi, żeby mi wysłał tamten, co już ma na miejscu, to mi wyśle taki moduł za pobraniem i dopłatą 1200zł i jak się okaże, że nie chce chodzić, to niestety nie przyjmuje zwrotów... :cry: Chyba, że by ktoś wpadł do mnie z takim modułem 8-mio kablowym, to może by coś z tego było... a tak, to tylko pogdybać sobie można... :roll:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-06-10, 17:32   

Dobra, posiedziałem, poczytałem, wypatrywałem, szukałem i prawie jestem pewien, że mam w końcu to czego szukam.



Więc od początku:



Mój moduł jest 9-cio kablowy (o czym każdy już doskonale wie) i miał na obudowie napisane oznaczenia:



MM8 G

502A1

7197(?) i ostatni znak, którego nie dałem rady odszyfrować...



Tak więc zorientowałem się, że początek oznaczenia (MM8, lub inne zależnie od części) jest wpisywane także do numeru identyfikacyjnego części... tak więc numer katalogowy modułu powinien mieć w swojej nazwie mm8...



Ok, teraz dalej: jeżeli wejdę na fiszki hondy i ustawię tam moje moto, to mniej więcej zakładka z akumulatorem wygląda





TAK



jak widać pozycja modułu jest oznaczona 2-ma wpisami:



30410MM8621 i 30410MM8680



Ten moduł, który zamawiałem w Hondzie (zresztą dealer tak znalazł po VINie) ma numer katalogowy 30410MM8621 i jest to właśnie moduł 8-mio kablowy. Tak więc wpisałem ten drugi numer w google i po przeglądnięciu wszystkich stron, znalazłem tą jedną, która mi praktycznie rozwiała wątpliwości, zobaczcie sami:







Na pudełku napisany jest właśnie ten numer katalogowy, a sam moduł posiada oznaczenia dokładnie takie same jak mój stary!!!



różni się tylko numerem 6609, mój stary miał 7197(?) i ostatni znak, którego nie dałem rady odszyfrować... ale podejrzewam, że jest to po prostu numer seryjny...



Poza tym na zdjęciu w dużym przybliżeniu dopatrzyć się można 9-tego kabla z walcowaną końcówką, który znajduje się mniej więcej w połowie długości czarnej wtyczki, delikatnie z tyłu zaraz za kablami białej wtyczki...



Panowie i Panie - sądzę, że jest to właśnie ten słynny moduł 9-cio kablowy. Nic mądrzejszego nie wymyślę, więc złożę zamówienie na ten moduł. Pozdrawiam i napiszę jak się coś ruszy w tej sprawie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
ciachu 


Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 3677
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-10, 17:37   

Uff, zawiłe to wszystko, ale podziwiam Divastion Twoją wytrwałość w dążeniu do celu :-D
_________________
UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe

 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 155
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2010-06-10, 18:16   

Według mojej wiedzy sprawa wygląda następująco: moduł 8 kablowy jest dla modelu 87i88. Moduł 9 kablowy dla modelu 89,90,91,92,93i94.Dodatkowy kabelek potrzebny jest do wyłączenia zapłonu przy próbie ruszenia z otwartą boczną stopką. Modele 87i88 nie były wyposażone w taką blokadę. Twój win ramy wskazuje na rok 88, nie 95 czy inny.

Vin silnika chyba pomyliłeś,ale odrzucając jedno 0 w środku też pasuje do rocznika 88.

Jeżeli w Twoim motocyklu przy stopce jest taki łącznik (czujnik) to potrzebny moduł 9 kablowy żeby blokada działała pod warunkiem, że jest poprawnie podłączona. Jak tego czujnika niema to moduł 8 przewodowy jest odpowiedni. W moim przypadku zostało to ustalone bez najmniejszego problemu i moduł przyszedł zgodny z oryginałem.
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-06-10, 18:17   

Ja bym się skłaniał ku temu że twoja dedukcja jest prawidłowa. Numer MM8 G 502A1 jest taki sam jak w mojej byłej hondzi (też był 9 kablowy). Podejrzewam też że od biedy ten 8-mio kablowy moduł też by zadziałał po przeróbkach okablowania ale poco ryzykować. Impulsatory te same i cewki te same to powinno się dać. Ważne aby moduł był do dualpina.
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 155
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2010-06-10, 18:29   

KrisZbro napisał/a:
Ja bym się skłaniał ku temu że twoja dedukcja jest prawidłowa. Numer MM8 G 502A1 jest taki sam jak w mojej byłej hondzi (też był 9 kablowy). Podejrzewam też że od biedy ten 8-mio kablowy moduł też by zadziałał po przeróbkach okablowania ale poco ryzykować. Impulsatory te same i cewki te same to powinno się dać. Ważne aby moduł był do dualpina.


Moduł 8kablowy będzie działał bez żadnych przeróbek okablowania ani niczego innego.
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-06-10, 18:41   

ciachu napisał/a:
Uff, zawiłe to wszystko, ale podziwiam Divastion Twoją wytrwałość w dążeniu do celu :-D




Dziękuję serdecznie :-) już szału dostaję od tego wszystkiego... taka piękna pogoda, a ja nie jeździłem... ba, nawet nie odpalałem maszyny już od prawie 1,5 roku!!! Nikt nie zrozumie tego co czuję, jeżeli sam nie był w takiej sytuacji..... Mój Cień, to spełnione marzenie, to długie wieczory spędzane z nim, często kończące się nad ranem :-D To niesamowita maszyna o pięknej linii i cudownym głosie pracującego silnika... więc nie pozwolę, żeby jakiś chol**** moduł stanął mi na drodze, nawet jakbym miał się wypłacić równowartości motocykla! O! :thx: :-)



Zbyszek napisał/a:
1.Według mojej wiedzy sprawa wygląda następująco: moduł 8 kablowy jest dla modelu 87i88. Moduł 9 kablowy dla modelu 89,90,91,92,93i94.Dodatkowy kabelek potrzebny jest do wyłączenia zapłonu przy próbie ruszenia z otwartą boczną stopką.



2.Modele 87i88 nie były wyposażone w taką blokadę. Twój win ramy wskazuje na rok 88, nie 95 czy inny.







3.Vin silnika chyba pomyliłeś,ale odrzucając jedno 0 w środku też pasuje do rocznika 88.





4.Jeżeli w Twoim motocyklu przy stopce jest taki łącznik (czujnik) to potrzebny moduł 9 kablowy żeby blokada działała pod warunkiem, że jest poprawnie podłączona. Jak tego czujnika niema to moduł 8 przewodowy jest odpowiedni.





5.

W moim przypadku zostało to ustalone bez najmniejszego problemu i moduł przyszedł zgodny z oryginałem.




1. Zgadzam się z Tobą :-)

2. Tutaj również nie ma wątpliwości- nawet ślepo wierząc temu, co mówią fiszki i strony z identyfikacją numerów VIN.

3. Zapewniam Cię, że na pewno nie pomyliłem tego numeru, jak już, to jest wpisane z błędem w karcie pojazdu.

4. Niestety nie wiem, jak to wygląda, wiem tylko, że jest tam czujnik rozłożonej stopki, który zapala diodę na side stand'zie, jeżeli pełni to fukcję czujnika do modułu, to tak, mam takie coś :-D

5. No widzisz, a w moim przypadku nawet dealer zachodzi w głowę o co biega :mrgreen:



KrisZbro napisał/a:
Ja bym się skłaniał ku temu że twoja dedukcja jest prawidłowa. Numer MM8 G 502A1 jest taki sam jak w mojej byłej hondzi (też był 9 kablowy). Podejrzewam też że od biedy ten 8-mio kablowy moduł też by zadziałał po przeróbkach okablowania ale poco ryzykować. Impulsatory te same i cewki te same to powinno się dać. Ważne aby moduł był do dualpina.




Kris - nic lepszego nie przychodzi mi do głowy, jak zamówienie tego modułu, mam nadzieję, że mają go na stanie, bo gdzieniegdzie widać w fiszkach, że nie ma... ale zobaczymy ;-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Maniek G
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-10, 19:28   

Sprawdzałem przed chwilą, moduł 9 kablowy VINxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ostatnio zmieniony przez Maniek G 2010-06-19, 06:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-10, 20:20   

polazlem sprawdzic -->

u mnie jest modul 8 kabelkowy. Nie mam zadnego wylacznika zaplonu poza awaryjnym - ani bieg, ani sprzeglo ani stopka. Nie mam tez diody stopki.

Moj uklad zgadza sie z fiszkami Clymera.



VIN z rocznika 88
_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 155
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2010-06-10, 21:37   

Divastion napisał/a:
ciachu napisał/a:
Uff, zawiłe to wszystko, ale podziwiam Divastion Twoją wytrwałość w dążeniu do celu :-D




Dziękuję serdecznie :-) już szału dostaję od tego wszystkiego... taka piękna pogoda, a ja nie jeździłem... ba, nawet nie odpalałem maszyny już od prawie 1,5 roku!!! Nikt nie zrozumie tego co czuję, jeżeli sam nie był w takiej sytuacji..... Mój Cień, to spełnione marzenie, to długie wieczory spędzane z nim, często kończące się nad ranem :-D To niesamowita maszyna o pięknej linii i cudownym głosie pracującego silnika... więc nie pozwolę, żeby jakiś chol**** moduł stanął mi na drodze, nawet jakbym miał się wypłacić równowartości motocykla! O! :thx: :-)



Zbyszek napisał/a:
1.Według mojej wiedzy sprawa wygląda następująco: moduł 8 kablowy jest dla modelu 87i88. Moduł 9 kablowy dla modelu 89,90,91,92,93i94.Dodatkowy kabelek potrzebny jest do wyłączenia zapłonu przy próbie ruszenia z otwartą boczną stopką.



2.Modele 87i88 nie były wyposażone w taką blokadę. Twój win ramy wskazuje na rok 88, nie 95 czy inny.







3.Vin silnika chyba pomyliłeś,ale odrzucając jedno 0 w środku też pasuje do rocznika 88.





4.Jeżeli w Twoim motocyklu przy stopce jest taki łącznik (czujnik) to potrzebny moduł 9 kablowy żeby blokada działała pod warunkiem, że jest poprawnie podłączona. Jak tego czujnika niema to moduł 8 przewodowy jest odpowiedni.





5.

W moim przypadku zostało to ustalone bez najmniejszego problemu i moduł przyszedł zgodny z oryginałem.




1. Zgadzam się z Tobą :-)

2. Tutaj również nie ma wątpliwości- nawet ślepo wierząc temu, co mówią fiszki i strony z identyfikacją numerów VIN.

3. Zapewniam Cię, że na pewno nie pomyliłem tego numeru, jak już, to jest wpisane z błędem w karcie pojazdu.

4. Niestety nie wiem, jak to wygląda, wiem tylko, że jest tam czujnik rozłożonej stopki, który zapala diodę na side stand'zie, jeżeli pełni to fukcję czujnika do modułu, to tak, mam takie coś :-D

5. No widzisz, a w moim przypadku nawet dealer zachodzi w głowę o co biega :mrgreen:



KrisZbro napisał/a:
Ja bym się skłaniał ku temu że twoja dedukcja jest prawidłowa. Numer MM8 G 502A1 jest taki sam jak w mojej byłej hondzi (też był 9 kablowy). Podejrzewam też że od biedy ten 8-mio kablowy moduł też by zadziałał po przeróbkach okablowania ale poco ryzykować. Impulsatory te same i cewki te same to powinno się dać. Ważne aby moduł był do dualpina.




Kris - nic lepszego nie przychodzi mi do głowy, jak zamówienie tego modułu, mam nadzieję, że mają go na stanie, bo gdzieniegdzie widać w fiszkach, że nie ma... ale zobaczymy ;-)


Chłopie to o czym ta dyskusja.Moduł to podstawowy element dla pracy silnika!!! a Ty nie potrafisz poprawnie zidentyfikować jego nr.
 
 
ciachu 


Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 3677
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-10, 21:49   

Jeśli Zbyszek potrafisz to zrobić to pomóż Dawidowi, a napewno będzie Ci wdzięczny :lol:
_________________
UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe

 
 
Zbyszek 


Motocykl: VT 1100 C 89
Wiek: 67
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 155
Skąd: Bielsko-Biała/SB
Wysłany: 2010-06-10, 21:54   

ciachu napisał/a:
Jeśli Zbyszek potrafisz to zrobić to pomóż Dawidowi, a napewno będzie Ci wdzięczny :lol:
Nr. silnika: do odczytania z prawej strony pod cylindrem. http://www.fotosik.pl/pok...dffe42c983.html
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2010-06-10, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-06-10, 22:53   

Panie kochany, jakbym nie wiedział gdzie jest numer VIN silnika, to nawet tego wątku bym nie zakładał... Najzwyczajniej w świecie nie mam motocykla "u siebie". Moto jest o 75km ode mnie u "magika" do którego dopiero pojadę z modułem, co by nie jeździć na darmo (tak to bym musiał kombinować transport na unieruchomioną Shadowkę i wybulić się jeszcze za to, a tak to pojadę z modułem, wepnę go i przyjadę Cieniem - proste, logiczne i skuteczne i prawie 100zł w kieszeni - będzie na nowy olej do silnika.) Wyprzedzę kolejny zarzut, czego nie poproszę tego "magika" żeby mi odczytał nr VIN i go mi podał - a dlatego, że jest to człowiek wielce zapracowany i nie będę chłopowi truł dupy... i tak zrobił ukłon w moją stronę i nie woła nic ode mnie za te wszystkie próby, eksperymenty i zbadanie modułu, a uwierz bardzo mi pomógł w tej sprawie. Więc logicznym jest, że jedyną drogą na zdobycie nr VIN silnika, jest karta pojazdu.... Tak więc jest tak jak napisałem, a nr z książeczki sprawdzałem kilkanaście razy, zanim go pierwszy raz umieściłem tutaj - na forum. Więc nie wiem, co się tak unosisz... jeżeli nie chcesz - nie pomagaj, przecież nikt Ci nie każe. Nie wiem w czym widzisz problem, w tym, że chcę być pewien całej sytuacji? że nie chcę wybulić 1700zł w błoto? A co w tym dziwnego? Nie moja wina, że po podaniu numerów VIN takie cyrki wychodzą... i skoro w motorze jest moduł 9-cio kablowy, to taki ma być założony też nowy, a nie jakieś kombinacje, próby, a że będzie chodził, a że nie będzie.... Najwięcej i tak ja mam do stracenia, bo uwierz mi 1700zł to dla mnie kupa pieniędzy, ale nic nie boli tak, jak stracony czas, nerwy i ogólna dezinformacja. W tym miejscu chciałbym Ci też podziękować, bo Twoje informacje mi również pomogły, tylko że zamiast mnie besztać, to mogłeś takie info napisać 3 strony temu, jak się pytałem o to, czy moduły 8-mio kablowy i 9-cio mogą być swoimi zamiennikami... A tak, jak już praktycznie sam doszedłem do tego wszystkiego....
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM