Zestaw napędowy - kiedy wymieniać?????? |
Autor |
Wiadomość |
leokadius [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-03, 08:15 Zestaw napędowy - kiedy wymieniać??????
|
|
|
Witam - jak w temacie >>>
Pytanie kiedy skłaniać sie ku wymianie zestawu napędowego, poniewaz przegladając forum natknąłem sie na informacje, że w sytuacji kiedy cofamy moto łańcuch wydaje zgrzyty itd. Nadmieniam że takowych u mnie brak ale naciąg za pomoca regulacji mam juz osiągnięty maksymalnie z lewej strony (stojąc za kołem) a zakres z prawej strony jeszcze pozostaje do wykorzystania w minimalnym zakresie (regulacja z prawej strony). Byc może zbyt lakonicznie tłumaczę ale mam nadzieje że BRAĆ motocyklowa wie o co chodzi. Łańcuch mimo naciagnięcia po przejechaniu --iluś tam kilometrów jakby sie wyciągał. Stąd moje pytanie czy czas juz na wymianę czy mozna jeszcze troszkę polatać.
POZDRAWIAM.
HONDA SHADOW VT750 |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2009-04-03, 09:05
|
|
|
szykuj się na wymianę łańcucha i zębatek , bo sama wymiana łańcucha nic nie da jak zębatki są wypracowane . Śruby o których mówisz - te do naciągu łańcucha - muszą KONIECZNIE BYĆ ustawione tak samo - one to właśnie osiują koło przednie z tylnym i sytuacja gdy jedna jest wkręcona do oporu a jedna do połowy jest NIEDOPUSZCZALNA. Jak latałem c-2 do naciągu i regulacji tychże śrub używałem suwmiarki .Jeśli naciąg łańcucha masz na maksa to nie ma sensu kombinować jak niektórzy robią i wypinają jedno ogniwo łańcucha by skrócić łańcuch i pojeździć jeszcze sezon bo brak kasy -niestety trzeba ją wyłożyć |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
leokadius [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-03, 09:42
|
|
|
A mam pytanie jeszcze..jakie konsekwencje dalszej jazdy w przypadku nierównomiernego ustawienia tych śrub - pytam ponieważ jeszcze kilka tygodni musze się wstrzymac z wymianą (brak środków) a nie chciałbym jakichs dodatkowych uszkodzeń, no i oczywiści chciałbym do tego czasu jeździć CIENIASEM.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2009-04-03, 09:57
|
|
|
leokadius napisał/a: | A mam pytanie jeszcze..jakie konsekwencje dalszej jazdy w przypadku nierównomiernego ustawienia tych śrub - pytam ponieważ jeszcze kilka tygodni musze się wstrzymac z wymianą (brak środków) a nie chciałbym jakichs dodatkowych uszkodzeń, no i oczywiści chciałbym do tego czasu jeździć CIENIASEM.
Pozdrawiam. |
Nadmierne zużycie łańcucha i zębatek spowodowane nieliniowym rozłożeniem na nich siły napędowej. W ekstremalnych sytuacjach łańcuch może zacząć przeskakiwać na zębach, a nawet się rozerwać, co przy odrobinie pecha rozwali Ci karter silnika. |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-04-03, 10:06
|
|
|
To nie kombinuj, tylko ustaw te śruby równo, i jeszcze z tydzień polatasz. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2009-04-03, 10:30
|
|
|
leokadius napisał/a: | A mam pytanie jeszcze..jakie konsekwencje dalszej jazdy w przypadku nierównomiernego ustawienia tych śrub - pytam ponieważ jeszcze kilka tygodni musze się wstrzymac z wymianą (brak środków) a nie chciałbym jakichs dodatkowych uszkodzeń, no i oczywiści chciałbym do tego czasu jeździć CIENIASEM.
Pozdrawiam. |
Spójrz na tylną oponkę i będziesz miał odpowiedź- nierównomiernie zjechana ,od strony gdzie masz przykręconą śrubę na max masz bardziej zjechany bieżnik , więc masz już odpowiedź. Reszta tak jak mówili koledzy .Choć z tym podciąganiem to różnie bywa. Kaczan na resztce łańcucha przejechał całą rumunię , choć podciągał po pół zwoju i myślał gdzie łańcuch dostanie w trasie. ważne jest by go wtedy dokładnie umyć rozpuszczalnikiem i smarować max często .Nawet codziennie ,wiem że to upierdliwe ,ale lepsze niż patrzenie jak koledzy jeżdżą a ty masz motka w garażu . W razie problemów z c-2 dawaj na priwa -nie będziemy zaśmiecać forum-Pozdrawiam |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2009-04-03, 16:17
|
|
|
W C2 jest nalepka informująca o stanie łańcucha (tzn. skala przy śrubach regulujących naciąg). Jeśłi jej nie ma u ciebie to mogę zaraz wstawić fotkę jak to wygląda...
W każdym razie łańcuch rzadko przebiegnie więcej niż 30.000 km, poza tym im bardziej jest zużyty tym szybciej się wyciąga.
Przy zmianie łańcucha zawsze wymienia się zębatki!!!
Co do braku zcentrowania tylnego koła 0 nigdy nie ustawisz go idealnie (chyba że pomiarami laserowymi, ale nie o to chodzi. mała rozbierzność morze być, ale nie duża. Każdy pojazd bez poprawnie ustawionej geometrii zawieszenia i zbierzności kół będzie źle się zachowywałi nadmiernie zużywał opony...
Ja swój pierwszy łańcuch zjechałem prawie do granic możliwości, więc nie pękaj, 1000-2000 km to pojeżdzisz - byle nie za długo. Co prawda nie słyszałem żeby się komuś kiedyś łańcuch zerwał, ale dla własnego bezpieczeństwa nie zapier.. 150 km/h z takim łańcuchem.
I jeszcze jedno - nie naciągaj łańcucha za mocno ze względów o których pisałem wyżej, za to często smaruj! |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
|