/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw napędowy - kiedy wymieniać??????
Autor Wiadomość
leokadius
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-03, 08:15   Zestaw napędowy - kiedy wymieniać??????

Witam - jak w temacie >>>

Pytanie kiedy skłaniać sie ku wymianie zestawu napędowego, poniewaz przegladając forum natknąłem sie na informacje, że w sytuacji kiedy cofamy moto łańcuch wydaje zgrzyty itd. Nadmieniam że takowych u mnie brak ale naciąg za pomoca regulacji mam juz osiągnięty maksymalnie z lewej strony (stojąc za kołem) a zakres z prawej strony jeszcze pozostaje do wykorzystania w minimalnym zakresie (regulacja z prawej strony). Byc może zbyt lakonicznie tłumaczę ale mam nadzieje że BRAĆ motocyklowa wie o co chodzi. Łańcuch mimo naciagnięcia po przejechaniu --iluś tam kilometrów jakby sie wyciągał. Stąd moje pytanie czy czas juz na wymianę czy mozna jeszcze troszkę polatać.

POZDRAWIAM.



HONDA SHADOW VT750
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2009-04-03, 09:05   

szykuj się na wymianę łańcucha i zębatek , bo sama wymiana łańcucha nic nie da jak zębatki są wypracowane . Śruby o których mówisz - te do naciągu łańcucha - muszą KONIECZNIE BYĆ ustawione tak samo :!: :!: - one to właśnie osiują koło przednie z tylnym i sytuacja gdy jedna jest wkręcona do oporu a jedna do połowy jest NIEDOPUSZCZALNA. Jak latałem c-2 do naciągu i regulacji tychże śrub używałem suwmiarki .Jeśli naciąg łańcucha masz na maksa to nie ma sensu kombinować jak niektórzy robią i wypinają jedno ogniwo łańcucha by skrócić łańcuch i pojeździć jeszcze sezon bo brak kasy -niestety trzeba ją wyłożyć
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
leokadius
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-03, 09:42   

A mam pytanie jeszcze..jakie konsekwencje dalszej jazdy w przypadku nierównomiernego ustawienia tych śrub - pytam ponieważ jeszcze kilka tygodni musze się wstrzymac z wymianą (brak środków) a nie chciałbym jakichs dodatkowych uszkodzeń, no i oczywiści chciałbym do tego czasu jeździć CIENIASEM.

Pozdrawiam.
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2009-04-03, 09:57   

leokadius napisał/a:
A mam pytanie jeszcze..jakie konsekwencje dalszej jazdy w przypadku nierównomiernego ustawienia tych śrub - pytam ponieważ jeszcze kilka tygodni musze się wstrzymac z wymianą (brak środków) a nie chciałbym jakichs dodatkowych uszkodzeń, no i oczywiści chciałbym do tego czasu jeździć CIENIASEM.

Pozdrawiam.




Nadmierne zużycie łańcucha i zębatek spowodowane nieliniowym rozłożeniem na nich siły napędowej. W ekstremalnych sytuacjach łańcuch może zacząć przeskakiwać na zębach, a nawet się rozerwać, co przy odrobinie pecha rozwali Ci karter silnika.
_________________
Say no to slow.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-04-03, 10:06   

To nie kombinuj, tylko ustaw te śruby równo, i jeszcze z tydzień polatasz. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2009-04-03, 10:30   

leokadius napisał/a:
A mam pytanie jeszcze..jakie konsekwencje dalszej jazdy w przypadku nierównomiernego ustawienia tych śrub - pytam ponieważ jeszcze kilka tygodni musze się wstrzymac z wymianą (brak środków) a nie chciałbym jakichs dodatkowych uszkodzeń, no i oczywiści chciałbym do tego czasu jeździć CIENIASEM.

Pozdrawiam.




Spójrz na tylną oponkę i będziesz miał odpowiedź- nierównomiernie zjechana ,od strony gdzie masz przykręconą śrubę na max masz bardziej zjechany bieżnik , więc masz już odpowiedź. Reszta tak jak mówili koledzy .Choć z tym podciąganiem to różnie bywa. Kaczan na resztce łańcucha przejechał całą rumunię , choć podciągał po pół zwoju i myślał gdzie łańcuch dostanie w trasie. ważne jest by go wtedy dokładnie umyć rozpuszczalnikiem i smarować max często .Nawet codziennie ,wiem że to upierdliwe ,ale lepsze niż patrzenie jak koledzy jeżdżą a ty masz motka w garażu . W razie problemów z c-2 dawaj na priwa -nie będziemy zaśmiecać forum-Pozdrawiam
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2009-04-03, 16:17   

W C2 jest nalepka informująca o stanie łańcucha (tzn. skala przy śrubach regulujących naciąg). Jeśłi jej nie ma u ciebie to mogę zaraz wstawić fotkę jak to wygląda...

W każdym razie łańcuch rzadko przebiegnie więcej niż 30.000 km, poza tym im bardziej jest zużyty tym szybciej się wyciąga.

Przy zmianie łańcucha zawsze wymienia się zębatki!!!



Co do braku zcentrowania tylnego koła 0 nigdy nie ustawisz go idealnie (chyba że pomiarami laserowymi, ale nie o to chodzi. mała rozbierzność morze być, ale nie duża. Każdy pojazd bez poprawnie ustawionej geometrii zawieszenia i zbierzności kół będzie źle się zachowywałi nadmiernie zużywał opony...



Ja swój pierwszy łańcuch zjechałem prawie do granic możliwości, więc nie pękaj, 1000-2000 km to pojeżdzisz - byle nie za długo. Co prawda nie słyszałem żeby się komuś kiedyś łańcuch zerwał, ale dla własnego bezpieczeństwa nie zapier.. 150 km/h z takim łańcuchem.

I jeszcze jedno - nie naciągaj łańcucha za mocno ze względów o których pisałem wyżej, za to często smaruj!
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM