Powitanie i kłopoty małe na początek |
Autor |
Wiadomość |
stalker80
Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43 Dołączył: 17 Kwi 2019 Posty: 27 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-04-17, 18:03 Powitanie i kłopoty małe na początek
|
|
|
Jak w temacie od 5 dni jestem posiadaczem vt750c z roku 1984 tak sobie wymyśliłem że na 40 urodziny w koncu wsiąde na moto. Ogólnie nie ma zbyt dużo problemów z motocyklem ale czasami nie ma iskry na wszystkich swiecach . Po naładowaniu aku pali od razu ładowanie na wolnych obrotach 12,5 v po dodaniu gazu rosnie do 14,8 v . Elektryka to nie moja bajka wiec poprosze o radę . Dodam jeszcze ze swiece nowe a w listopadzie synchronizacja gazników i wymiana płynów w salonie Hondy w Łodzi . |
_________________ Seba |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-04-17, 18:19
|
|
|
stalker80 napisał/a: | Po naładowaniu aku pali od razu |
Sprawdzić akumulator. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
stalker80
Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43 Dołączył: 17 Kwi 2019 Posty: 27 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-04-17, 19:00
|
|
|
Aku też nowy od listopada . Sprzęt od trzech lat nie jeżdżony stal w garażu . |
_________________ Seba |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2019-04-17, 21:18
|
|
|
Stalker80 - jakbym mieszkał tam gdzie Ty, ruszyłbym od razu do Marudy po sąsiedzku po poradę i temat powinieneś mieć wyjaśniony. Oczywiście o ile Maruda znajdzie czas na "konsultację", bo ostatnio jest zawalony robotą (sam się do tego trochę przyczyniłem podsyłając mojego złomka do reanimacji ). |
|
|
|
|
stalker80
Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43 Dołączył: 17 Kwi 2019 Posty: 27 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-04-29, 23:50
|
|
|
A więc był u mnie znajomy który wszystko sprawdził i stwierdził że regulator do wymiany. Mam pytanie czy regulator z vt700 z tego samego rocznika będzie pasował ? Wydaje mi się że będzie ok. |
_________________ Seba |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-04-30, 07:07
|
|
|
Będzie pasował
Nawet zakładając z VT500 powinien hulać bo kształty mają zbliżona jak nie takie same.
A kolega niech sprawdzi jeszcze stan wtyczek od regulatora i .... sam akumulator bo to też ważne. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-05-01, 00:57
|
|
|
Napięcie w instalacji znika czy tylko iskra? Na jakiej podstawie znajomy stwierdził że to regulator? |
|
|
|
|
stalker80
Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43 Dołączył: 17 Kwi 2019 Posty: 27 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-05-01, 09:34
|
|
|
Iskra znika tylko przy słabym akumulatorze.Po doładowaniu prostownikiem wszystko pięknie pracuje . Alternator podaje dobrze do regulatora żadnych przebić do masy kłopot zaczyna się po wyjściu z regulatora stąd jego diagnoza. |
_________________ Seba |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-05-01, 10:02
|
|
|
Masz rację - jeśli napięcie accu kucnie za bardzo podczas rozruchu to i iskra zniknie przez co nie uruchomisz moto.
Dlatego dobrze Ci napisał Todek abyś sprawdził accu.
Sprawdź dokładnie też ładowanie i kondycję accu bo może się okazać, że kupisz regulator i pozniej będziesz szukał nowego accu.
Ja niestety tak miałem i chcę Cię uchronić przed niepotrzebnymi kosztami.
U mnie accu nieregularnie dostawał przerwy i tez jaja były z ładowaniem i uruchamianiem moto
A akumulatory różne bywają - ja ostatnio 5 miesięczny accu musiałem zareklamować bo w przeciągu kilku dni stracił pojemność. |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-05-01, 11:40
|
|
|
14,8 V to poprawne napięcie. Jeżeli akumulator jest sprawny to problem może powodować rozrusznik, szczególnie jak silnik nagrzany. |
|
|
|
|
stalker80
Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43 Dołączył: 17 Kwi 2019 Posty: 27 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-05-01, 18:00
|
|
|
Dzięki Panowie za sugestie dzisiaj będę miał na podmiane regulator więc przynajmniej to będzie można wykluczyć . Akumulator mam nowy od listopada tylko wsadzony do moto więc raczej powinien być dobry chociaż mogę mieć pecha . |
_________________ Seba |
|
|
|
|
stalker80
Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43 Dołączył: 17 Kwi 2019 Posty: 27 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-05-01, 18:03
|
|
|
AMarek napisał/a: | 14,8 V to poprawne napięcie. Jeżeli akumulator jest sprawny to problem może powodować rozrusznik, szczególnie jak silnik nagrzany. | tyle to mam jak rozkręce moto do 7-8 tys |
_________________ Seba |
|
|
|
|
stalker80
Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43 Dołączył: 17 Kwi 2019 Posty: 27 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-05-01, 20:46
|
|
|
Podmiana regulatora nic nie dała te same wartości ładowania ale musiałem rozerwać kable żeby go podłączyć więc miałem okazję sprawdzić napięcie z alternatora. I teraz tak na dwóch kabelkach 11-12 v a na ostatnim 6-7 . Pomiar na wolnych obrotach po dodaniu gazu gazu wartości rosną ale nie wiele . Więc chyba alternator umarł . |
_________________ Seba |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2019-05-01, 22:18
|
|
|
Napięcie przemienne(AC) mierzy się między żółtymi kabelkami . Do masy przy wyłączonym silniku omomierzem upływ. Jeżeli takie są napięcia to tak. |
|
|
|
|
|