/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Powitanie i kłopoty małe na początek
Autor Wiadomość
stalker80 

Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 27
Skąd: Pabianice
  Wysłany: 2019-04-17, 17:03   Powitanie i kłopoty małe na początek

Jak w temacie od 5 dni jestem posiadaczem vt750c z roku 1984 tak sobie wymyśliłem że na 40 urodziny w koncu wsiąde na moto. Ogólnie nie ma zbyt dużo problemów z motocyklem ale czasami nie ma iskry na wszystkich swiecach . Po naładowaniu aku pali od razu ładowanie na wolnych obrotach 12,5 v po dodaniu gazu rosnie do 14,8 v . Elektryka to nie moja bajka wiec poprosze o radę . Dodam jeszcze ze swiece nowe a w listopadzie synchronizacja gazników i wymiana płynów w salonie Hondy w Łodzi .
_________________
Seba
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-04-17, 17:19   

stalker80 napisał/a:
Po naładowaniu aku pali od razu

Sprawdzić akumulator.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
stalker80 

Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 27
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2019-04-17, 18:00   

Aku też nowy od listopada . Sprzęt od trzech lat nie jeżdżony stal w garażu .
_________________
Seba
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2019-04-17, 20:18   

Stalker80 - jakbym mieszkał tam gdzie Ty, ruszyłbym od razu do Marudy po sąsiedzku po poradę i temat powinieneś mieć wyjaśniony. Oczywiście o ile Maruda znajdzie czas na "konsultację", bo ostatnio jest zawalony robotą (sam się do tego trochę przyczyniłem podsyłając mojego złomka do reanimacji :mrgreen: ).
 
 
stalker80 

Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 27
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2019-04-29, 22:50   

A więc był u mnie znajomy który wszystko sprawdził i stwierdził że regulator do wymiany. Mam pytanie czy regulator z vt700 z tego samego rocznika będzie pasował ? Wydaje mi się że będzie ok.
_________________
Seba
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-04-30, 06:07   

Będzie pasował :-)
Nawet zakładając z VT500 powinien hulać bo kształty mają zbliżona jak nie takie same.
A kolega niech sprawdzi jeszcze stan wtyczek od regulatora i .... sam akumulator bo to też ważne.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-04-30, 20:25   

stalker80, zapytaj Marudę może mieć coś takiego na stanie :mrgreen:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-04-30, 23:57   

Napięcie w instalacji znika czy tylko iskra? Na jakiej podstawie znajomy stwierdził że to regulator?
 
 
stalker80 

Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 27
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2019-05-01, 08:34   

Iskra znika tylko przy słabym akumulatorze.Po doładowaniu prostownikiem wszystko pięknie pracuje . Alternator podaje dobrze do regulatora żadnych przebić do masy kłopot zaczyna się po wyjściu z regulatora stąd jego diagnoza.
_________________
Seba
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-05-01, 09:02   

Masz rację - jeśli napięcie accu kucnie za bardzo podczas rozruchu to i iskra zniknie przez co nie uruchomisz moto.
Dlatego dobrze Ci napisał Todek abyś sprawdził accu.
Sprawdź dokładnie też ładowanie i kondycję accu bo może się okazać, że kupisz regulator i pozniej będziesz szukał nowego accu.
Ja niestety tak miałem i chcę Cię uchronić przed niepotrzebnymi kosztami.
U mnie accu nieregularnie dostawał przerwy i tez jaja były z ładowaniem i uruchamianiem moto :-(
A akumulatory różne bywają - ja ostatnio 5 miesięczny accu musiałem zareklamować bo w przeciągu kilku dni stracił pojemność.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-05-01, 10:40   

14,8 V to poprawne napięcie. Jeżeli akumulator jest sprawny to problem może powodować rozrusznik, szczególnie jak silnik nagrzany.
 
 
stalker80 

Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 27
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2019-05-01, 17:00   

Dzięki Panowie za sugestie dzisiaj będę miał na podmiane regulator więc przynajmniej to będzie można wykluczyć . Akumulator mam nowy od listopada tylko wsadzony do moto więc raczej powinien być dobry chociaż mogę mieć pecha .
_________________
Seba
 
 
stalker80 

Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 27
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2019-05-01, 17:03   

AMarek napisał/a:
14,8 V to poprawne napięcie. Jeżeli akumulator jest sprawny to problem może powodować rozrusznik, szczególnie jak silnik nagrzany.
tyle to mam jak rozkręce moto do 7-8 tys
_________________
Seba
 
 
stalker80 

Motocykl: Honda vf750c magna 1994
Wiek: 43
Dołączył: 17 Kwi 2019
Posty: 27
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2019-05-01, 19:46   

Podmiana regulatora nic nie dała te same wartości ładowania ale musiałem rozerwać kable żeby go podłączyć więc miałem okazję sprawdzić napięcie z alternatora. I teraz tak na dwóch kabelkach 11-12 v a na ostatnim 6-7 . Pomiar na wolnych obrotach po dodaniu gazu gazu wartości rosną ale nie wiele . Więc chyba alternator umarł .
_________________
Seba
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-05-01, 21:18   

Napięcie przemienne(AC) mierzy się między żółtymi kabelkami . Do masy przy wyłączonym silniku omomierzem upływ. Jeżeli takie są napięcia to tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM