/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc
Autor Wiadomość
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-06, 20:50   

Jestem po pomiarach i plukaniu calego ukladu. Chlodnice plukalem w domu.

Termostat otwiera sie zgodnie z manualem, czujnik wlaczajacy kontrolke temperatury ma opor idealny. Przy 80 stopniach 46,5 Ω. Czujnik wlacza wentylator przy 95 stopniach i schladza do 85 stopni.

Podczas jazdy kontrolka nadal mruga. Co jest grane? Moze jednak pompa wody szwankuje?
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-07, 01:57   

Czy kontrolka tylko mruga? I czy tylko powyżej 3 tysięcy? Czy jak odpuścisz gaz to natychmiast gaśnie?
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-07, 10:45   

Podczas rozpedzania motocykla kontrolka zaczyna sie zarzyc przez jakas chwile a potem przechodzi do ciaglego swiecenia. Wystepuje to od ok 3000 obrotow. W momencie odpuszczenia gazu i wcisniecia sprzegla gasnie natychmiast. Gdy odpusci sie gaz ale nie wcisnie sprzegla(hamowanie silnikiem) kontrolka zarzy sie lub pali do momentu az silnik zejdzie z obrotami do granic 2500-3000 obrotow.

Wpadlem na pomysl zamontowania wskaznika temperatury plynu.

W miejsce fabrycznego czujnika temperatury wkrece czujnik dostarczony razem ze wskaznikiem temperatury, odepne kontrolke w liczniku i na bierzaco bede wiedzial jaka temperature ma ciecz.
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-07, 13:50   

I bardzo dobrze - sprzwdź profilaktycznie jak się temperatura zachowuje. Według mnie masz problem nie z chłodzeniem tylko jednak z elektryką. Szukaj przewodów poluzowanych, zaśniedziałych itd.. Niekoniecnie w samym układzie chłodzenia. Sprawdź co wychodzi z alternatora, regulatora napięcia np. jakie napięcia przy jakich obrotach itp... Poszukaj czy nie ma poluzowanych przewodów. Dalej połaczenia w lampie i wskaźnikach oraz co ważne wszystkie połaczenia do masy!!! Wygląda na to, że coś zamyka Ci obwód w dziwny sposób. Wszystko to przy założeniu, że elementy układu chłodzenia tzn czujnik, elektronika w zegarach itp. masz sprawdzone i pewne. Jeżeli nie jest to pewne to wszystkie elementy na stół, kuchenka gazowa, garnek z wodą, zasilacz (najlepiej regulowany w zakresie 12 - 14 V) i symulacja całego obwodu na stole. Bo sytuacja jaką opisujesz ma raczej związek z podnoszącym sie napięciem na układzie, a nie z temperaturą. Wraz z obrotami napięcie wzrasta kontrolka zaczyna sią żarzyć... przekracza pewien próg i świeci. Odpuszczasz napięcie spada i sytuacja odwrotna. Jak nie masz czym to zawsze możesz jeszcze dojechać do Łodzi i pomierzymy tutaj :)

Gdyby "gotował" się płyn to kontrolka nie gasła by natychmiast po zejściu z obrotów, po pierwsze dlatego, że pompa wody zwalnia więc chłodzenie wtedy "gorsze", po drugie bezwładność cieczy (a parę litrów jej jest w układzie) na tyle duża, że też natychmiast nie ostygnie...
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-04-07, 13:54   

No i właśnie się zastanawiam, czy to nie jest jednak elektronika w zegarze. Z jakiegoś powodu serwisówka kilkakrotnie wspomina o wymianie zegara.
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-07, 13:59   

Mateusz napisał/a:
No i właśnie się zastanawiam, czy to nie jest jednak elektronika w zegarze. Z jakiegoś powodu serwisówka kilkakrotnie wspomina o wymianie zegara.




Bardzo mocno prawdopodobne



Czy ktoś mi może podesłać schematy na priv?

To bym sobie zobaczył co tam honda poupychała.
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-04-07, 14:10   

senda napisał/a:
Mateusz napisał/a:
No i właśnie się zastanawiam, czy to nie jest jednak elektronika w zegarze. Z jakiegoś powodu serwisówka kilkakrotnie wspomina o wymianie zegara.




Bardzo mocno prawdopodobne



Czy ktoś mi może podesłać schematy na priv?

To bym sobie zobaczył co tam honda poupychała.


Serwisówki mam w PDFie, a w robocie mam okrojoną wersje readera, nie mogę nawet skopiować strony ... Może zrobię print screena - moment
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-07, 15:05   

No to niestety jest problem jakiego sie zresztą spodziewałem.

Serwisówka zawiera tylko schemat blokowy. Nie ma w niej schematów elektroniki, co zresztą ma sens - jak się moduł uwali to się go wymienia, a nie grzebie w nim (przynajmniej według japończyków)
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-07, 21:29   

Pare zdan co do licznika.



Tak jest napisane w manualu.



Turn the ignition switch ON and check the coolant temperature indicator.

-Indicator comes on:

Indicator circuit is normal. Inspect the thermosensor if necessary

-Indicator does not come on:

Separator the speedometer from the meter case.

Ground the Green/Blue terminal at the meter 6P connector, turn the ignition switch ON and check the coolant temperature indicator in the same way above inspection.



Does not come on: Faulty speedometer.



Do tego miejsca jest wszystko jasne. Po dotknieciu zielono-niebieskiego kabla do masy zapala sie kontrolka od temperatury na liczniku. To wskazuje na nieuszkodzony licznik.



A teraz to czego nie do konca rozumiem.



Comes on: Open circuit in Blue/Red wire between the meter 6P connector and the thermosensor or loose or poor contact of the meter 6P connector or 9P Black connector (inside the connector box)



Poprosze o przetlumaczenia tego tekstu
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-08, 09:29   

Comes on: Open circuit in Blue/Red wire between the meter 6P connector and the thermosensor or loose or poor contact of the meter 6P connector or 9P Black connector (inside the connector box)



Zapala sie: Przerwij obwod na niebiesko/czerwonym kablu pomiedzy zlaczem 6P w liczniku oraz termoczujnikiem, albo poluzuj (pogorsz) kontakt na zlaczu 6P w liczniku lub zlaczu 9P czarne (wewnatrz kostki ze złączami)



Nie wszystko wiem co jest co, wiec niektore sformulowania sa tlumaczone wprost a nie tak jak to wyglada rzeczywiscie
_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-08, 14:15   

a z Haynes'a to samo zdanie prawie (prawie robi różnicę)



Jeżeli kontrolka temperatury zapala się to jest otwarty obwód na niebiesko/czerwonym przewodzie pomiędzy 6-cio pinowym złączem przy liczniku, a czujnikiem temperatury lub jest poluzowane albo skorodowane połączenie w 6-cio pinowym złączu przy liczniku lub w czarnym 9-cio pinowym złączu wewnątrz "skrzynki konektorów"

Ta "skrzynka konektorów" opisana jest w rozdziale o elektryce i wygląda mi na to, że dostęp do niej jest po zdjęciu zbiornika paliwa. Konektor czarny 9P w tej "skrzynce" opisany jest jako Speedometer assembly connector" - czyli wszystko się zgadza
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-08, 21:51   

Dzisiaj odkrylem nowa rzecz.

Skrecilem wszystko bez termostatu. Wlalem normalnej wody i na wolnych obrotach po ok 10-15 minutach woda sie zagotowala.

Chyba nie powinna sie gotowac przy wyjetym termostacie.
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2009-04-09, 09:43   

Woda może ,płyn niepowinien
 
 
 
Maras
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-20, 23:40   

U mnie SC23 94 r. kontrolka temperatury też po włączeniu zapłonu na chwilę się zapala i potem gaśnie - znczy się że test OK.

W/g mnie, to będzie jakiś knyf z połączeniami w kostkach instalacji. Może być słaba masa, a może jakiś konektorek traci połączenie z kabelkiem, bo z tego co opisujesz układ chłodzenia działa poprawnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM