Prośba o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
robert1425 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-06, 20:50
|
|
|
Jestem po pomiarach i plukaniu calego ukladu. Chlodnice plukalem w domu.
Termostat otwiera sie zgodnie z manualem, czujnik wlaczajacy kontrolke temperatury ma opor idealny. Przy 80 stopniach 46,5 Ω. Czujnik wlacza wentylator przy 95 stopniach i schladza do 85 stopni.
Podczas jazdy kontrolka nadal mruga. Co jest grane? Moze jednak pompa wody szwankuje? |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-04-07, 01:57
|
|
|
Czy kontrolka tylko mruga? I czy tylko powyżej 3 tysięcy? Czy jak odpuścisz gaz to natychmiast gaśnie? |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
robert1425 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-07, 10:45
|
|
|
Podczas rozpedzania motocykla kontrolka zaczyna sie zarzyc przez jakas chwile a potem przechodzi do ciaglego swiecenia. Wystepuje to od ok 3000 obrotow. W momencie odpuszczenia gazu i wcisniecia sprzegla gasnie natychmiast. Gdy odpusci sie gaz ale nie wcisnie sprzegla(hamowanie silnikiem) kontrolka zarzy sie lub pali do momentu az silnik zejdzie z obrotami do granic 2500-3000 obrotow.
Wpadlem na pomysl zamontowania wskaznika temperatury plynu.
W miejsce fabrycznego czujnika temperatury wkrece czujnik dostarczony razem ze wskaznikiem temperatury, odepne kontrolke w liczniku i na bierzaco bede wiedzial jaka temperature ma ciecz. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-04-07, 13:50
|
|
|
I bardzo dobrze - sprzwdź profilaktycznie jak się temperatura zachowuje. Według mnie masz problem nie z chłodzeniem tylko jednak z elektryką. Szukaj przewodów poluzowanych, zaśniedziałych itd.. Niekoniecnie w samym układzie chłodzenia. Sprawdź co wychodzi z alternatora, regulatora napięcia np. jakie napięcia przy jakich obrotach itp... Poszukaj czy nie ma poluzowanych przewodów. Dalej połaczenia w lampie i wskaźnikach oraz co ważne wszystkie połaczenia do masy!!! Wygląda na to, że coś zamyka Ci obwód w dziwny sposób. Wszystko to przy założeniu, że elementy układu chłodzenia tzn czujnik, elektronika w zegarach itp. masz sprawdzone i pewne. Jeżeli nie jest to pewne to wszystkie elementy na stół, kuchenka gazowa, garnek z wodą, zasilacz (najlepiej regulowany w zakresie 12 - 14 V) i symulacja całego obwodu na stole. Bo sytuacja jaką opisujesz ma raczej związek z podnoszącym sie napięciem na układzie, a nie z temperaturą. Wraz z obrotami napięcie wzrasta kontrolka zaczyna sią żarzyć... przekracza pewien próg i świeci. Odpuszczasz napięcie spada i sytuacja odwrotna. Jak nie masz czym to zawsze możesz jeszcze dojechać do Łodzi i pomierzymy tutaj :)
Gdyby "gotował" się płyn to kontrolka nie gasła by natychmiast po zejściu z obrotów, po pierwsze dlatego, że pompa wody zwalnia więc chłodzenie wtedy "gorsze", po drugie bezwładność cieczy (a parę litrów jej jest w układzie) na tyle duża, że też natychmiast nie ostygnie... |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-04-07, 13:54
|
|
|
No i właśnie się zastanawiam, czy to nie jest jednak elektronika w zegarze. Z jakiegoś powodu serwisówka kilkakrotnie wspomina o wymianie zegara. |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-04-07, 13:59
|
|
|
Mateusz napisał/a: | No i właśnie się zastanawiam, czy to nie jest jednak elektronika w zegarze. Z jakiegoś powodu serwisówka kilkakrotnie wspomina o wymianie zegara. |
Bardzo mocno prawdopodobne
Czy ktoś mi może podesłać schematy na priv?
To bym sobie zobaczył co tam honda poupychała. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-04-07, 14:10
|
|
|
senda napisał/a: | Mateusz napisał/a: | No i właśnie się zastanawiam, czy to nie jest jednak elektronika w zegarze. Z jakiegoś powodu serwisówka kilkakrotnie wspomina o wymianie zegara. |
Bardzo mocno prawdopodobne
Czy ktoś mi może podesłać schematy na priv?
To bym sobie zobaczył co tam honda poupychała. |
Serwisówki mam w PDFie, a w robocie mam okrojoną wersje readera, nie mogę nawet skopiować strony ... Może zrobię print screena - moment |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-04-07, 15:05
|
|
|
No to niestety jest problem jakiego sie zresztą spodziewałem.
Serwisówka zawiera tylko schemat blokowy. Nie ma w niej schematów elektroniki, co zresztą ma sens - jak się moduł uwali to się go wymienia, a nie grzebie w nim (przynajmniej według japończyków) |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
robert1425 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-07, 21:29
|
|
|
Pare zdan co do licznika.
Tak jest napisane w manualu.
Turn the ignition switch ON and check the coolant temperature indicator.
-Indicator comes on:
Indicator circuit is normal. Inspect the thermosensor if necessary
-Indicator does not come on:
Separator the speedometer from the meter case.
Ground the Green/Blue terminal at the meter 6P connector, turn the ignition switch ON and check the coolant temperature indicator in the same way above inspection.
Does not come on: Faulty speedometer.
Do tego miejsca jest wszystko jasne. Po dotknieciu zielono-niebieskiego kabla do masy zapala sie kontrolka od temperatury na liczniku. To wskazuje na nieuszkodzony licznik.
A teraz to czego nie do konca rozumiem.
Comes on: Open circuit in Blue/Red wire between the meter 6P connector and the thermosensor or loose or poor contact of the meter 6P connector or 9P Black connector (inside the connector box)
Poprosze o przetlumaczenia tego tekstu |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-08, 09:29
|
|
|
Comes on: Open circuit in Blue/Red wire between the meter 6P connector and the thermosensor or loose or poor contact of the meter 6P connector or 9P Black connector (inside the connector box)
Zapala sie: Przerwij obwod na niebiesko/czerwonym kablu pomiedzy zlaczem 6P w liczniku oraz termoczujnikiem, albo poluzuj (pogorsz) kontakt na zlaczu 6P w liczniku lub zlaczu 9P czarne (wewnatrz kostki ze złączami)
Nie wszystko wiem co jest co, wiec niektore sformulowania sa tlumaczone wprost a nie tak jak to wyglada rzeczywiscie |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-04-08, 14:15
|
|
|
a z Haynes'a to samo zdanie prawie (prawie robi różnicę)
Jeżeli kontrolka temperatury zapala się to jest otwarty obwód na niebiesko/czerwonym przewodzie pomiędzy 6-cio pinowym złączem przy liczniku, a czujnikiem temperatury lub jest poluzowane albo skorodowane połączenie w 6-cio pinowym złączu przy liczniku lub w czarnym 9-cio pinowym złączu wewnątrz "skrzynki konektorów"
Ta "skrzynka konektorów" opisana jest w rozdziale o elektryce i wygląda mi na to, że dostęp do niej jest po zdjęciu zbiornika paliwa. Konektor czarny 9P w tej "skrzynce" opisany jest jako Speedometer assembly connector" - czyli wszystko się zgadza |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
robert1425 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-08, 21:51
|
|
|
Dzisiaj odkrylem nowa rzecz.
Skrecilem wszystko bez termostatu. Wlalem normalnej wody i na wolnych obrotach po ok 10-15 minutach woda sie zagotowala.
Chyba nie powinna sie gotowac przy wyjetym termostacie. |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2009-04-09, 09:43
|
|
|
Woda może ,płyn niepowinien |
|
|
|
|
Maras [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-20, 23:40
|
|
|
U mnie SC23 94 r. kontrolka temperatury też po włączeniu zapłonu na chwilę się zapala i potem gaśnie - znczy się że test OK.
W/g mnie, to będzie jakiś knyf z połączeniami w kostkach instalacji. Może być słaba masa, a może jakiś konektorek traci połączenie z kabelkiem, bo z tego co opisujesz układ chłodzenia działa poprawnie. |
|
|
|
|
|