/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Motorower własnej roboty
Autor Wiadomość
Marekus1225 

Motocykl: Motoped
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 34
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2018-12-18, 20:30   Motorower własnej roboty

Witam
Mam pytanie zrobiłem sobie motorower. I na pozór wszystko ok, ale w czasie jazdy zachowuje się nie pewnie, ciężko to wytłumaczyć wydaje mi się, że to tak wygląda jak by kierownica była zaspawana na stałe, choć na ogół wszystko działa dobrze brak luzów. Może ktoś podpowie gdzie szukać problemu to bym był wdzięczny.
Pozdrawiam
 
 
robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-12-19, 07:33   

może krzywa rama, może zły kąt główki ramy,
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1072
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-19, 12:44   

Może masz za mocno dokręconą śrubę na łożysku główki ramy? Powinien być lekki luz, bo w czasie jazdy koło musi wykonywać lekkie ruchy na boki.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
Marekus1225 

Motocykl: Motoped
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 34
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2018-12-19, 21:19   

Dzięki za info, jeśli chodzi o tą główkę ramy to czy chodzi o dokręcenie nie kierownicy tak, aby kierownica chodziła lekko? Nie bardzo się orientuję gdzie jest tak główka ramy? Czy chodzi o przednie koło? Wysyłam ci zdjęcie tego sprzętu. Spróbuję to ogarną, co napisałeś tylko czekam na twoją odpowiedz nie mam pojęcia gdzie szukać tego problemu rower nie posiada żadnych luzów tylko tak jak pisałem uczucie w czasie jazdy jest takie jak bym zaspawał kierownicę na stałe. Oprócz ramy wszystko jest wykonane z aluminium nawet koła zębate.

https://zapodaj.net/66b169197d329.jpg.html

https://zapodaj.net/3d981e5eb9919.jpg.html
 
 
robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-12-20, 07:14   

główka ramy to kawałek rury nad przednim kołem a do niej mocowany jest widelec od dołu a kiera od góry. Do tego niepewne zachowanie się motocykla/roweru może być spowodowane złym ciśnieniem w oponach a także krzywą ramą czyli koła nie idą w jednej linii. Z Sokółki nie masz daleko do mnie, zapraszam po nowym roku to posprawdzamy ten twój sprzęt
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-12-20, 08:23   

W Sokółce nie tylko bardowie się ukrywają :-)
Podnieś stwora zęby przednie koło było w górze, i małym palcem lewej ręki skręć kierownice prawo lewo, ma iść gładko, lekko bez zacięć. Złap za widelec i pociągaj przod-tyl w każdej pozycji kierownicy, nie może być luzu. Śrubę główki ramy mam pod czerwonym kapturkiem przy kierownicy.
 
 
Revoltank 

Motocykl: Honda Shadow 750
Dołączył: 11 Gru 2018
Posty: 10
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-12-20, 10:27   

Wiesz co może jest ogólnie źle wyważony i dlatego tak się dzieje.
 
 
Marekus1225 

Motocykl: Motoped
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 34
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2018-12-20, 21:05   Motorower własnej roboty

Dzięki za pomoc właśnie na dniach ogarnąłem tą kierownicę na misce górnej kierownicy był mały problem chodziła trochę zbyt ciężko, ale w tej chwili chodzi super, ale mimo tego nie jestem w 100 % pewien czy to był problem może i tak, ale teraz nie mam jak sprawdzić, ale chętnie bym się do ciebie zgłosił tylko daj mi jakiś namiar gdzie mieszkasz to się umówimy. Rower stoi prawie 2 lata i nie mogłem znaleźć problemu, ale mam nadzieję, że coś się ruszy, Chodzi o to, że nikt nie miał pojęcia, co w tym problemem robić.
Mierzyłem ramę od tylnego koła do przedniego i jest przesunięta 2 mim w prawo, ale rozmawiałem z osobą, która posiada sprzęt do prostowania ram motorowych i powiedział, że dopuszczalna różnica jest 5 mm tak, że rama jest ok. Szkoda mi włożyłem wiele pracy w ten rower i stoi w piwnicy bezczynnie.
Na widełkach brak luzów, ale Jeszcze raz sprawdzę, choć w tych sprawach nie jestem zbyt doświadczony. Myślę, że to nie powinno być problemem rower ma długość 2 m No tak to możliwe, jeśli chodzi o wyważenie, ale w tym to już nie mam pojęcia jak to sprawdzić. To wyważenie Napisz coś w tym temacie ?
Duże dzięki za pomoc
 
 
Marekus1225 

Motocykl: Motoped
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 34
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2018-12-21, 22:07   

Dostałem prywatną wiadomość od Roberta ale nie mogę jej znaleźć daj mi jakiś namiar jak ją znaleźć .Lub napisz na ten adres angel00148@gmail.com
Dzięki
 
 
robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-12-22, 09:03   

To proste na górze strony masz ikonkę z dzwonkiem a obok napis masz wiadomość lub nie masz wiadomości :mrgreen: Do tego jak jeszcze raz oblukałem twoje foty to dość wysoko jest umiejscowiony silnik co nie jest dobre bo środek ciężkości umiejscowiony jest dość wysoko
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
 
 
Marekus1225 

Motocykl: Motoped
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 34
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2018-12-22, 21:11   Motorower własnej roboty

Jeśli chodzi o prywatną wiadomość to sprawdzałem, ale nic nie ma Nie masz wiadomości i nic nie jest napisane prywatna wiadomość. Jeśli chodzi o silnik to całkiem możliwe, że może być zbyt wysoko, choć spróbuje zmierzyć ile jest od spodu silnika do podłogi. Ile powinno być od silnika do podłogi. Koła mam 28 cali dość wysokie mam tradycyjny rower z silnikiem, ale tam nie ma problemu spróbuje zmierzyć wysokość z obu i będę widział różnice, No tak, jeśli by się okazało, że wysokość jest problemem to czy zmiana kół na 26 cali zdałaby egzamin? Dam znać, jaka jest wysokość od spodu silnika do podłogi.
Dzięki za podpowiedzi
 
 
robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-12-22, 21:50   

zmiana kół na większe nic nie pomoże, większe koła silnik wyżej
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9495
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2018-12-22, 23:15   

Marekus1225 napisał/a:
Koła mam 28 cali

Marekus1225 napisał/a:
czy zmiana kół na 26 cali

robrob napisał/a:
zmiana kół na większe nic nie pomoże, większe koła silnik wyżej

:?: :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Marekus1225 

Motocykl: Motoped
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 34
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2018-12-23, 00:46   

Nie to pomyłka napisałem że na mniejsze mam 28 cali a mogę dać na 26
 
 
robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 194
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-12-23, 09:01   

sory kłania się czytanie ze zrozumieniem, moja kulpa, pewnie że troszkę obniży
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM