AWARIA VT600 podczas jazdy zgasł- proszę o poradę |
Autor |
Wiadomość |
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-04-24, 15:52
|
|
|
Na E7 odcinek 10 km jechałem 100km/h a tak to prędkość 90km/h na obwodnicy Szydłowca rozwinąłem prędkość 100 może 110. Czyli po remoncie zdaniem kolegi powinienem z jaką prędkością jechać? (taką jak motorowery) Tłoki pierścienie i cylindry nie były nowe (już jeździły w innym moto) wiec co trzeba było dotrzeć? Zawory pracujące w gnieździe?
Temat można zakończyć gdyż poznałem przyczynę. |
|
|
|
|
maro
Motocykl: bobber vt 600 ,95.
Wiek: 53 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 151 Skąd: Solec Kuj.
|
Wysłany: 2018-04-24, 21:54
|
|
|
Ruffi napisał/a: | Tłoki pierścienie i cylindry nie były nowe (już jeździły w innym moto) wiec co trzeba było dotrzeć? Zawory pracujące w gnieździe? |
A gdzie to wcześniej napisałeś? Dla mnie remont, to wymiana na nowe części. Zawory, to się dociera z gniazdami w czasie remontu, a pracują w prowadnicach. I nie unoś się tak, bo Ci żyłka pęknie. |
_________________ https://picasaweb.google.com/118397651656890028867/BobberProject?noredirect=1 |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-04-25, 01:48
|
|
|
Zyłka nie pęknie spokojna głowa. Rzeczywiscie uzyłem terminu remont i wszystko jasne. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2018-04-25, 12:26
|
|
|
A to uważasz, że sama wymiana pierścieni to już docierania nie wymaga?
Może ja stary i niedouczony jestem, ale mnie mechanik z ponad czterdziestoletnim stażem (mój ojciec) do łba "wkładał", że po każdej ingerencji w bebechy silnika należy go traktować delikatnie. Dlatego po takich zabiegach zawsze najpierw robię jakieś 300-500 km w tempie "deptakowym" po okolicy coby w razie W szybko do domu zawinąć (w skrajnych przypadkach na lawecie).
A o zasadach docierania opowie Wam "woojek gugiel". |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1052 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2018-04-25, 12:31
|
|
|
osobiści przypuszczam, że to może być błąd mechanika ....a w tym przypadku kierowca mnie zawinił |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2018-04-25, 13:46
|
|
|
nie przypuszczaj za dużo bo nie wiesz co i jak było robione zdejme głowice u rufiego to będzie wiadomo równie dobrze mógł puścić napinacz łańcucha rozrząd sie przestawił i ciśnienia niema a niektórzy to piszą chyba tylko po to żeby sobie postów nabić nie wnosząc nic do tematu |
|
|
|
|
T_J
Tomek
Motocykl: Shadow 750 C2 1998
Wiek: 47 Dołączył: 17 Maj 2016 Posty: 117 Skąd: Ełk/W-wa Białołęka
|
Wysłany: 2018-04-25, 14:07
|
|
|
nie znam się ale napiszę.
Ja wiem co się zespuło. Motór się zepsuł :D |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
|
stiv10
Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1294 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2018-04-25, 14:14
|
|
|
Maruda napisał/a: | nie przypuszczaj za dużo bo nie wiesz co i jak było robione zdejme głowice u rufiego to będzie wiadomo równie dobrze mógł puścić napinacz łańcucha rozrząd sie przestawił i ciśnienia niema a niektórzy to piszą chyba tylko po to żeby sobie postów nabić nie wnosząc nic do tematu |
Masz całkowitą rację. Profesorów ci u nas dostatek 😊. Czytam z zainteresowaniem, bo można się czegoś dowiedzieć. Napiszcie, jak to się zakończyło. Czekam |
|
|
|
|
sołtys
Motocykl: Shadow 600
Dołączył: 31 Mar 2017 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-19, 12:48
|
|
|
Dawniej uczyli , że lobotomia to lekarstwo na wszystko… Jeżeli już ktoś mówi o docieraniu to niech poda przybliżone konkrety, proces docierania, bo rada typu dotrzeć silnik, traktując go przez 1000 km delikatnie to raczej nie to, wręcz przeciwnie!, Silnik przy docieraniu powinien pracować ze zmienną prędkością ze zmiennym obciążeniem, zwalniać przyśpieszać, przy obciążeniu, bez obciążenia… różne stopy mają różną tem. ,”Odkształceń, formowania” i potrzebują różnej temperatury… I należy wspomnieć, że docieranie to właśnie proces z czasów mechaników starej daty i były dosyć konkretne i nieodzowne -tyle obrotów przez tyle km, potem tyle obrotów przez następne x km. Przyśpieszać zwalniać. Dotarcie silnika przez monotonną jazdę przez x000 km to nie docieranie. Docieranie było konieczne, gdy maszyny produkcyjne nie były tak dokładne, miały ch….wą tolerancję, dzisiaj maszyny są tak dokładne, że docieranie jest „z reguły” niepotrzebne. Szczególnie przy pierścieniach gdzie pierścienie to nie sztywna konstrukcja, pamiętajmy, że mają zmienną średnicę i pracują w tłoku. Mają miejsce na pracę. Dodatkowo olej robi swoje. Ci co docierają w pewnych przypadkach silnik, mają spokojną głowę, ale w 90 % przypadków robią to źle. Więc rada mechanika po remoncie silnika, „proszę oszczędzać silnik, przez jakiś czas” w zasadzie nic nie wnosi. |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-06-22, 10:25
|
|
|
Problem rozwiązany dzięki pomocy MARUDY - wielkie dzięki. Przyczyną był brak kompresji na jednym z cylindrów - przyczyna związana była z zatarciem się walka rozrządu.
Awaria dziwna ale się zdarzyła żadnych syfów w silniku nie znaleziono także jaka była przyczyna tej awarii trudno powiedzieć.
Temat można zamknąć.
LWG |
|
|
|
|
marcin k
KARDAN SHADOG
Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 480 Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: 2018-07-02, 22:52
|
|
|
z całym szacunkiem dla Marudy gdzieś tam w silnikach VF przy zbyt dużej ilości silikonu nie było smarowania(mały otwór smarujący) wałka rozrządu, wiem 600 to VT , taka dygresja... |
_________________ Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer |
|
|
|
|
|