Zmiana biegów VT1100C |
Autor |
Wiadomość |
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1162 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-10-03, 18:41
|
|
|
Jak bede w domu i dorwe sie do maszyny postaram sie kokombinowac ze sprzeglem. Mam nadzieje, ze pomoze :P |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2007-10-03, 18:42
|
|
|
spróbujcie zrobić tak jak szwagier powiedział |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2007-10-03, 21:38
|
|
|
czyli co minimalnie z pół obrotu podkręcić sprzegło i patrzeć co się dzieje tak?
a jak za mocno podciągniemy to da się to jakoś wyczuć? |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1286 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2007-10-03, 22:55
|
|
|
cześć łukasz tak jak mówisz luz ma być minimalny na zimnym oleju bo jak się rozgrzewa to skok klamki będzie w normie |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1162 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-10-04, 13:14
|
|
|
U mnie regulacja tego luzu nic nie dala. Przekecilem troszeczke, ale u mnie prawie tego luzu nie bylo. Nadal zmiana 1->2 zgrzyta :(
U mnie sprzeglo bierze bardzo wysoko i jak wcisne klamke do 1/4 to juz praktycznie nie ciagnie. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
cotec
Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53 Dołączył: 11 Cze 2007 Posty: 321 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2007-10-04, 15:22
|
|
|
yanucha napisał/a: | renegade26 napisał/a: | ...Czasem tylko mu się uda zgrzytnąć między 5 a 6 bo znajduje tam jakiś luz ale nie wiem czym to jest spowodowane. |
No właśnie. Też mi niekiedy wejdzie luz pomiędzy 5, a 6. Zielona lampka w tym czasie nie pali się. Może ktoś wytłumaczy ki penis aqwa monte ? |
Zaden penis tylko dostales drugi luz gratis od fabryki |
|
|
|
|
Maras [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-08, 11:45
|
|
|
maly_tomi napisał/a: | U mnie regulacja tego luzu nic nie dala. Przekecilem troszeczke, ale u mnie prawie tego luzu nie bylo. Nadal zmiana 1->2 zgrzyta :(
U mnie sprzeglo bierze bardzo wysoko i jak wcisne klamke do 1/4 to juz praktycznie nie ciagnie. |
He he he, co mam zrobić jak mam sprzęgło hydrauliczne ??
Ja sobie myslę tak: nasze kozy mają niezsynchronizowaną skrzynię biegów, a że jest ona solidnie wykonana, to i tryby są rozsądnej wielkości. Jak powszechnie wiadomo, zgodnie z 49,5 prawem Marasa, duże tryby zgrzytają, bo muszą. Jak byście mieli tyle zębów co one, też byście zgrzytali .
A tak na serio, zauważyłem u siebie, że "bezzgrzytna" zmiana biegów ma swoje wymagania. Koza lubi zmianę przy określonej prędkości i obrotach silnika, a i sposób zmiany też bardzo ważny (zresztą opisany na naszej stronie w artykule o przegazówce). No i trza pilnować poziomu oleju w silniku i jego rodzaju. Ja leję Motula 5100 i jest gicio.
Pzdr.
Maras |
|
|
|
|
drut
Motocykl: Honda shadow 1100Aero c3
Wiek: 38 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 59 Skąd: M-ko/Wielkopolska
|
Wysłany: 2008-03-22, 19:14
|
|
|
czyli problem ze skrzynie to normaka?odswieze temat mi 1 wchodzi wlasnie z takim dziwmym stukiem ale mysle ze nie groznym bo to takie miekkie pykniecie no i rozgrzalem motocykl po jakiejs 1 minecie moze 2 idpalam wlaczylem 1 a tu zdechl,i tak pare razy albo jedynke albo dwojke i nic...az wkoncu na zgaszonym silniki i wduszonej 1 i sprzegle troche kolami w przod czy tam w tyl no i juz bylo dobrze. zdarzymo mi sie to raz.mozliwe ze na jakies dziwne zazebienie trafilem??fak jest takize mam go tydzien i nie zdazylem oleju wymienic moze to wina oleju jak juz wyzej ktos wspomnial? |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-03-22, 19:33
|
|
|
drut napisał/a: | no i rozgrzalem motocykl po jakiejs 1 minecie moze 2 .... |
Aaa...już załapałem....
To mógł być objaw sklejonego sprzęgła.
Czasem może się tak robić, jak długo nie był jeżdżony.
A co do jedynki...TTTM, czyli znak rozpoznawczy Hondy Shadow |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1162 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-22, 20:48
|
|
|
Tak jak Jarek wcześniej pisał, sprawdź sobie luz na klamce sprzęgła.
Jak podaje Owner's Manual w naszym modelu powinno to być 10-20mm na końcu klamki. |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
KrisZbro
Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 231 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2008-03-22, 21:35
|
|
|
drut napisał/a: | czyli problem ze skrzynie to normaka?odswieze temat mi 1 wchodzi wlasnie z takim dziwmym stukiem ale mysle ze nie groznym bo to takie miekkie pykniecie no i rozgrzalem motocykl po jakiejs 1 minecie moze 2 idpalam wlaczylem 1 a tu zdechl,i tak pare razy albo jedynke albo dwojke i nic...az wkoncu na zgaszonym silniki i wduszonej 1 i sprzegle troche kolami w przod czy tam w tyl no i juz bylo dobrze. zdarzymo mi sie to raz.mozliwe ze na jakies dziwne zazebienie trafilem??fak jest takize mam go tydzien i nie zdazylem oleju wymienic moze to wina oleju jak juz wyzej ktos wspomnial? |
wiem że to głupia sugestia ale przy wysuniętej stopce bocznej lub uszkodzonym czujniku stopki będzie taki sam obiaw. Trudno zadusić shadowa 1100, może zdechł spowodu zodięcia zapłonu. |
|
|
|
|
tomekbednarski [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-02, 17:58
|
|
|
Wcale to nie taka głupia sugestia Kris .Pamiętam jak kupiłem swoją Shadowe to na poczatku w garazu odpalam ja zapinam jeden puszczam sprzęgło a tu gaśnie , jeszcze raz i jeszcze to samo - poirytowany dzwonie do kolegi co mi tu sprzedał, że chyba coś ze sprzęgłem albo co jeszcze gorzej . No i doszliśmy że mam otwartą stopkę boczną i dlatego moto nie ruszy - zabezpieczenie takie.Może troche wstyd sie przyznać no ale tak było. Ciekawy jestem czy inne motocykle też tak mają Z tą stopka jak Hondy? |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1162 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-04-02, 21:14
|
|
|
Maja. Ja jak mialem w Kawasaki, ze ten przelacznik w kosie mi sie popsul i kosa zlozona moto odpala ale ruszyc nie chce :P
Wywalilem to diabelstwo zwarlem przewody i chodzilo :P |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
nikotyn [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-22, 09:02
|
|
|
Na pewno jest to cecha motocykla! Jeszcze nie dawno miałem VT600C i skrzynia była cichutka, za to podczas jazdy swoim moto słyszałem kiedy mój kolega zmienia biegi w swoim 1100. Teraz zmieniłem moto i też tak mam. Jeżeli chodzi o wspomniany wcześniej "wyciszający olej"... proszę nie wierzcie w takie bajki! Taki o wyciszający jak np. Castrol Magnatec klei się do części... |
|
|
|
|
jakobsbiker [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-04, 13:25
|
|
|
u mnie pierwsze zapięcie 1ki po długim postoju,bieg lekko zgrzytnie,przez resztę dnia juz wcale.2 i 3ka wchodzą leciutko, 4 i 5 również ale z małym odczuwalnum pod piętą przeskokiem, równiez cicho. więc chyba jest ok. olej 15w50 przebieg21tys.km |
|
|
|
|
|