/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki przy małych predkościach
Autor Wiadomość
Dziki 
Adam


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 445
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-02-12, 11:01   Stuki przy małych predkościach

zastanawia mnie jedna rzecz, w zasadzie i tak mam zamiar spytać to w warsztacie jak się zrobi cieplej ale warto poznać wszystkie opinie - szczególnie te bezstronne :mrgreen:



otóż przy małych prędkościach na wysokim biegu coś mi stuka

np na 6 biegu jak zejdę do 60/h przy wolnych obrotach jeszcze ciągnie ale jak zacznę przyśpieszać to jest moment że pojawiają się te stuki

na każdym biegu to się zdarza oprócz jedynki jak próbuję jechać wolniej niż powinienem na tym biegu



podejrzewam że to coś w przeniesieniu napędu

o jeszcze jedno- jak postawię na centralnej stopce to mam tylne koło w górze

jak zapnę wtedy jakiś bieg i spróbuję zakręcić kołem (silnik nie pracuje) to dam rade leciutko zakręcić o jakieś tam 2 czy 3 cm zanim zacznie stawiać opór

to uważałem za normalne w ruskach też tak było (może to akurat nie argument :mrgreen: )

no ale w samochodach też taki jest leciutki luz w przełożeniach

na razie to po prostu jeździłem tak żeby nie stukało ;-)



orientacyjnie bym się chciał dowiedzieć w czym może być problem, na ile to poważne, jak droga może być naprawa a może to całkiem normalne tylko ja sobie zajęcia szukam?
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-02-12, 11:19   Re: Stuki przy małych predkościach

Dziki napisał/a:
zastanawia mnie jedna rzecz, w zasadzie i tak mam zamiar spytać to w warsztacie jak się zrobi cieplej ale warto poznać wszystkie opinie - szczególnie te bezstronne :mrgreen:



otóż przy małych prędkościach na wysokim biegu coś mi stuka

np na 6 biegu jak zejdę do 60/h przy wolnych obrotach jeszcze ciągnie ale jak zacznę przyśpieszać to jest moment że pojawiają się te stuki

na każdym biegu to się zdarza oprócz jedynki jak próbuję jechać wolniej niż powinienem na tym biegu



podejrzewam że to coś w przeniesieniu napędu

o jeszcze jedno- jak postawię na centralnej stopce to mam tylne koło w górze

jak zapnę wtedy jakiś bieg i spróbuję zakręcić kołem (silnik nie pracuje) to dam rade leciutko zakręcić o jakieś tam 2 czy 3 cm zanim zacznie stawiać opór

to uważałem za normalne w ruskach też tak było (może to akurat nie argument :mrgreen: )

no ale w samochodach też taki jest leciutki luz w przełożeniach

na razie to po prostu jeździłem tak żeby nie stukało ;-)



orientacyjnie bym się chciał dowiedzieć w czym może być problem, na ile to poważne, jak droga może być naprawa a może to całkiem normalne tylko ja sobie zajęcia szukam?


Jeśli masz wał napędowy (jeśli dobrze pamiętam, to masz) to takie objawy daje standardowy luz na zębatkach wału. Zarówno na centralce jak i w czasie jazdy z prędkością za niską do włączonego biegu. Nie ma się czym przejmować.

Jeśli łańcuch, to musi się wypowiedzieć ktoś inny :-)
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2009-02-12, 20:04   

tak jak napisał Mateusz, przy wale jest to normalne (byłem z podobnym problemem u mechaniora jak miałem Virago), natomiast przy łańcuchu na za małej prędkości do zapiętego biegu będzie wtedy ,,szarpał''
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
VivusAnima
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-24, 14:28   

jeśli chodzi o to co napisałeś to jest to normalne. Ja też mam takie objawy na VI biegu przy tej prędkości, powyżej 70 km/h ustępuje, to normalne dla V-ek a zwłaszcza z Kardanem, mojemu koledze w Ducati jeszcze bardziej się tłucze przy takim zakresie obrotów a on ma łańcuch...
 
 
zizolec
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-06, 09:43   zawory

Moim skromnym zdaniem, są to zawory

po prostu za niskie obroty do tej prędkości, zauważcie że w silniku większej pojemności przy tej samej prędkości na tym samym biegu nie bedzie takiego efektu.

Każdy silnik spalinowy na świecie tak robi, prosty test, wsiądź do swojego auta rozpędź auto do 10 km/h wrzuć 5 bieg wciśnij gaz do dechy i zobacz jak biedak zacznie klekotać.



Jażeli masz auto powyżej 3 litrów i 300 komi efektu takiego nie będzie :)



Pozdrawiam
 
 
Sowa 
SOWA


Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 1286
Skąd: warszawa\suwałki
Wysłany: 2009-03-06, 17:52   

Panowie -by skończyć to gdybanie proponuję koledze by wrzucił motor na centralkę i dociążył przednie koło i zapinając ODPOWIEDNIE BIEGI DO DANYCH OBROTÓW SILNIKA posłuchał czy odgłosy idą z silnika czy od strony wału i dyfra. proste ,ale skuteczne i w zimie zastępuje jazdę :mrgreen:
_________________
nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą

ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM