/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
dodatek do paliwa po zimie
Autor Wiadomość
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-03-22, 12:58   dodatek do paliwa po zimie

Panowie !


Mój moto przezimował w garażu zatankowany pod korek . Za późno dowiedziałem się o dodatkach do paliwa wiążących jego skład aby się nic nie wytrącało. Czytałem o problemach z wiosennym rozruchem. Czy jest jakiś dodatek do paliwa który mogę teraz dodać czy jest już " po ptakach " .

P.s Paliwo zalane było raczej pewnej jakości
 
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-03-22, 13:22   

To próbuj uruchomić a nie od razu środki będziesz lał :-)8 ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-03-22, 13:56   

zrób tak jak pisze Trom, ja swój zawsze zimuje zatankowany pod korek i zawsze na wiosnę od pierwszego kopnięcia odpala. Żadnych świństw do paliwa nie dolewam to nie diesel żeby mu się parafina na mrozie wytrąciła
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-22, 15:18   

Ja też nigdy niczego nie lałem, ani na zimę, ani po. Ważne, żeby zadbać o akumulator i musi odpalić :toast:
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-22, 15:20   

...a dolać środki wiążące wodę możesz zawsze - wręcz raz na jakiś czas należy :-)
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-22, 15:27   

Piwek napisał/a:
...a dolać środki wiążące wodę możesz zawsze - wręcz raz na jakiś czas należy :-)

a to czemu?
przecież paliwo wymienia się całe/prawie całe na nowe za każdym zalaniem...
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-22, 16:00   

Ale opary/skroplona woda zbiera się cały czas i nie znika :-) I jest to nie moja wersja, tylko Tomka Kulika. A że łon na tym zęby zjadł, to tylko powtarzam, bo mu ufam :-)
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2016-03-22, 16:20   

Cytat:


Gęstość wody, w ogromnym skrócie= 1,0 g/cm3
Gęstość benzyny, w ogromnym skrócie i przybliżeniu= 0,85 g/cm3

Woda zawsze będzie na dole zbiornika, przy pierwszym uruchomieniu przeleci przez silnik i tylo jej było. Może sama nie znika, ale jej pomagamy.

Dodatkowo- aktualnie paliwo w dość sporym udziale na rynku jest z dodatkiem alkoholu (nieszczęsny Narodowy Cel Wskaźnikowy, nakazujący konkretny udział paliw odnawialnych). Ten z zasady doskonale miesza się z wodą w każdym stosunku. Więc wodę wchłonie. A później silnik to przepali.
_________________
Always look on the bike side of life
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1975
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-22, 16:29   

...podałem źródło. Podejrzewam, że wielu z nas zna i szanuje autora tych słów. Nie znam się na tyle, żeby o tym dłużej dyskutować, ale na wiosnę i w II połowie sezonu, jak doleję np. 100 ml bezbarwnego denaturatu, to nic mi się nie stanie i silnikowi tez nie :-)


I jeszcze jedno... Chyba - podkreślam - chyba - bo nioe jestem pewien... nieco inaczej wygląda proces przepalania na wtrysku i inaczej na gaźniku, ale mogę się mylić :-)


Co do tego paliwa, wody itd to spytam dokładniej, a co się dowiem, to przekażę :chytrusek:
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
Yulian 


Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 58
Skąd: RZ / RP
Wysłany: 2016-03-22, 19:06   

Ja wlałem "benzin additiv".Oczywiście w trakcie zimy.Na opakowaniu jest napisane,że chroni silnik przed korozją i oczyszcza cały układ paliwowy.
_________________
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-03-22, 20:08   

a ja przezimowałem z prawie pustym bakiem ;] gdyby nie padniety akumulator to by odpaliła za pierwszym razem :mrgreen: moje zdanie: przed pierwsza próba odpalenia naładuj porządnie aku i porządnie wstrząśnij moto żeby to co znajduje sie w baku wzruszyło sie.

swoja drogą kranik zamykacie czy zostawiacie otwarty? ja zamykam. więc to co bym wlał do baku i tak nie trafi do gaźnika, a paliwo znajdujące się w gaźniku jest palone w pierwszej kolejności. to tak zupełnie na marginesie bo generalnie nikt kto się tu wypowiedział nie jest w błędzie - lanie dodatków nie jest konieczne, ale też napewno nie zaszkodzi ;) ja sie przekonałem że sprawny aku to podstawa przy wiosennym rozruchu
_________________

 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-23, 10:50   

A to nie jest tak, że po zimie to tego paliwa w gaźniku już za wiele nie będzie?
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-23, 12:53   

Wojtek napisał/a:
A to nie jest tak, że po zimie to tego paliwa w gaźniku już za wiele nie będzie?

w gaźniku to na pewno będzie nie za wiele... pytanie czy w komorze pływakowej po zimie jest sucho?
bo jeśli tak, to by to oznaczało, że przy otwartym kraniku do wiosny bak może być całkiem pusty bez widocznych wycieków ;)
ale komora pływakowa raczej powinna być szczelna a dalej dysze na tyle cienkie, że samo paliwo nimi nie wyparuje.
 
 
Krzysiek 


Motocykl: BMW R1200 CL
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 339
Skąd: BIA
Wysłany: 2016-03-23, 14:20   

[quote="MARQ w gaźniku to na pewno będzie nie za wiele... pytanie czy w komorze pływakowej po zimie jest sucho?[/quote]

kurcze a ja zawsze myślałem że to całe to gaźnik, :omg:
a komora pływakowa to coś oddzielnego jest.
 
 
Yulian 


Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 58
Skąd: RZ / RP
Wysłany: 2016-03-23, 14:40   

Ja kranik mam cały czas otwarty.W zimie też :mrgreen:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM