/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Fuel Auto Valve
Autor Wiadomość
fotografiks 


Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 162
Skąd: KR / SBE / SB
Wysłany: 2014-08-19, 10:15   Fuel Auto Valve

Hello

Jak już wcześniej wspominałem dopadł mnie ten temat.

Objawy - spadek mocy i mulenie przy wyższych prędkościach >90 oraz przy większym obciązeniu tj jakieś podjazdy pod górkę itp itd.
Świrowanie przez kilkaset km i w końcu stop na szczęscie u mnie było to już 50km od domu;)

Jak się okazało winny temu wszystkiemu jest automatyczny kranik, o którego istnieniu nie miałem zielonego pojęcia. Wpięty na przewód pomiędzy Mechanicznym kranikiem, a gaźnikiem.
Ogólnie z tego co wyczytałem w przypadku 600ty to wszystkie po 99 roku są w niego wyposażone.
Czytałem także o 750tkach, VTX`ach i innych z tym patentem.

Jest to zawór normalnie zamknięty - działa na podciśnienie otwierając przepływ - w przypadku jego awarii można go bez problemów pominąć łącząc przewody jakąś mufą.
Lub rozbebeszyć i przełożyć sprężynę ew coś podłożyć tak aby był zawsze otwarty. (tu jest problem zeby się do niego dobrać wiec najlepszy temat to mufa;) )




Zdjęty wąż to zasilający idący od kranika mechanicznego fi wew. 13, ten założony to fi wew. 10 idący do gaźnika.
Z tyłu mały przewodzik fi wew 4mm od podciśnienia.

Po podaniu dawki paliwa bezpośrednio do węża fi 10 sprzęt zagadał w momencie:


Wiec dla właścicieli takowych zaworów w sprzętach polecam odrazu dorobienie takiej awaryjnej mufy (fi 13 na fi10 z jakimś przelotem w srodku ok fi 7-8mm) na wszelki wypadek;)

Sam zaworek wygłąda następująco:







Główną przyczyną awarii jest wyrobiona membrana, która przepuszcza powietrze i nie pozwala na wytworzenie się odpowiedniego od podciśnienia w zaworku i pokonania siły sprężyny. Stad objawy mulenia i braku mocy bo zawór nie do końca jest otwarty - a u mnie dziursko wyszło już takie, że w ogóle się nie otwierał.


Z hamerykańska zwie się to :
PETCOCK ASSY., AUTO numer OEM 16970-MZ8-G23.
W manualu określane mianem:
Fuel Auto Valve

Cena w Hondzie -> 1248 zł,

Na szczęscie są zestawy naprawcze, w przypadku VLXa 600 :
HON FCK-43 cena w zależności od sklepu od 90 do 120 zł wiec tragedii nie ma.

Nie podaje linków wystarczy wpisać w googlu ;) Lub szukać po modelu i roczniku w zakładkach Kranik i zestawy naprawcze;)

Przy okazji info na temat Recall`a Hondy dot tego dingsa w VLX`ach, 750`tkach oraz VTX`ach z lat 2007-2008
Związanego z brakiem szczelności może też kogoś zainteresuje;)

HONDA VT750S RECALLED and VT600s, VLXs and VTX 1300s are also affected


Temat pierdoła, ale może uziemić na dobre jeśli ktoś o tym nie wie, więc może się komuś przyda na przyszłość kto ma to na pokładzie;)


EDIT 21.08.2014:

Rozdłubawszy na częsci pierwsze ten zaworek.
Zauważyłem, ze membrana wyrobiła się najprawdopodobniej w miejscu gdzie zostaje zasysane powietrze z zewnątrz gdy membrana zmienia pozycje.
Widać tam dużo badziewia, które pewnie pomogło przetrzeć się membranie.

W ramach sezonowych przeglądów będzie trzeba zaglądać i tam;)

Bebechy z zestawu naprawczego zamówione, mam nadzieje, ze wszystko będzie Plug&Play.

Poniżej foty miejsca o którym mowa powyżej.








EDIT: 28.08.2014
Zestaw kupiony, i zaworek przywrócony do życia.

Przy okazji moge polecić sklep http://www.italyracing.pl/
bo zdecydowałem sie na nich.

Na prawde pozytywnie mnie zaskoczyli - bo kupiłem we czwartek rano, a w piątek rano już pukał kurier:) (a pod produktem było napisane Na Zamowienie)
Chyba chłopaki rozumieją, że jak komuś padnie sprzęt to nie można dopuścić aby czekał na części dwa tygodnie :D także miło i przyjemnie zakończona transakcja.
 
 
walux 


Motocykl: VT600C '98
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: podkarpackie RDE
Wysłany: 2014-09-02, 12:41   układ paliwowy

Witam. Ostatnio moja Hania "zdechła" mi na trasie (takie objawy jakby nie dostawała paliwa - sucha świeca). Dziś raczej namierzyłem przyczynę tylko potrzebuję pomocy w identyfikacji i znalezieniu danej części. Jest to chyba zawór paliwa znajdujący się między kranikiem a gaźnikiem - znalazłem w nim pękniętą membrankę.
Zdjęcia zamieszczam poniżej. Dodam tylko, że moja shadowka jest 1998 roku.

http://zapodaj.net/c8b8b911b7401.jpg.html
http://zapodaj.net/59a5c31af28db.jpg.html

Przeniosłem, bo to chyba o to samo chodzi. :-D
Ostatnio zmieniony przez Todek 2014-09-02, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2014-09-02, 14:37   

http://czescihonda.motori...Shadow%29,G,NH1 jeżeli dobrze myślę to część 8 a jak nie ta to poszukaj w innych schematach.
jeżeli to to to http://allegro.pl/membran...4537301122.html trochę taniej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM