Witam jako że nabyłem nową maszynę mam odnośnie jej kilka pytań. Poprzedni właściciel zapytany na jakim oleju jeździł twierdzi że jeździł na Motulu 5000 i taki lał do niej. Moje pytania:
1. ile oleju wchodzi przy wymianie z filtrem i bez filtra do tego silnika.
2. czy poziom oleju sprawdzam na wkręconym bagnecie czy wykręconym (sprzedający poinformował mnie że na wkręconej miarce sprawdzam ilość oleju)- wolę dopytać
3. co ile mil/km wykonujecie kontrolę stanu oleju w swoich maszynach.
4. silnik pracuje dobrze pali "na cyk" na ciepłym i zimnym czy bez obawy mogę lać półsyntetyk?? czy nie lepszy byłby mineralny- moto ma już swoje lata. Przebieg licznikowo ok. 31000mil/50000km.
Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam.
Odpowiedz do tematu
: Olej Shadow VT 500 85'
:
Sporawy przebieg, ale za to pewnie licznik nie cofany.
Zajrzyj tutaj
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=8352
I tutaj
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=1672
I tutaj też
http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=40
Olej lej Motul 5100 10W40 bez obaw, wymieniaj zawsze razem z filtrem oleju.
Poziom oleju sprawdza się na wykręconym bagnecie, tak podaje serwisówka i clymer.
Ściągnij sobie serwisówke z internetu.
Wymień też przy okazji olej w kardanie i płyn w chłodnicy, zajrzyj do filtra powietrza, w razie potrzeby wyczyść lub wymień.
Zajrzyj tutaj
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=8352
I tutaj
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=1672
I tutaj też
http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=40
Olej lej Motul 5100 10W40 bez obaw, wymieniaj zawsze razem z filtrem oleju.
Poziom oleju sprawdza się na wykręconym bagnecie, tak podaje serwisówka i clymer.
Ściągnij sobie serwisówke z internetu.
Wymień też przy okazji olej w kardanie i płyn w chłodnicy, zajrzyj do filtra powietrza, w razie potrzeby wyczyść lub wymień.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
1. 2,5 litra
2. jak wyżej
3. Jak od niedawna masz motocykl to sprawdzaj jak najczęściej żeby sprawdzić czy nie pije oleju.
4. Mój ma podobny przebieg i leję do niego półsyntetyk 10w40, zasada jest taka że jak nie wiesz co było wcześniej lane to lej półsyntetyk.
2. jak wyżej
3. Jak od niedawna masz motocykl to sprawdzaj jak najczęściej żeby sprawdzić czy nie pije oleju.
4. Mój ma podobny przebieg i leję do niego półsyntetyk 10w40, zasada jest taka że jak nie wiesz co było wcześniej lane to lej półsyntetyk.
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
:
Dzięki za informację. Dobrze w takim razie że zapytałem. Muszę zmienić olej kupie w takim razie ten co lał poprzedni właściciel Motul 5000 (nie wiem czym różni się od 5100 ale jest i taki i taki). Płyn do chłodnic mam, a z olejem w kardanie to bd musiał jechać do mechanika żeby wymienił. Jeszcze jedno- która śruba jest od spuszczenia starego oleju silnikowego ? i na jaki klucz?
:
Ponownie sugeruje zalanie Motulem 10W40 5100
Ale ostateczna decyzja należy do ciebie.
Roadrunner napisał/a: | ||
Mamy na myśli śrubę, którą spuszcza się olej z miski - będzie od spodu silnika z lewej strony motocykla - odkręcałeś ją? |
Ponownie sugeruje zalanie Motulem 10W40 5100
Ale ostateczna decyzja należy do ciebie.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
trochę boję się zmieniać choć właściwości z tego co dziś się na edukowałem mają podobne. W zastosowaniu jest podane że min. w VT600 i Shadow (nie podana wersja/ model) do nich może być stosowany Motul 5000 jak tu http://allegro.pl/olej-mo...4284151204.html Nie ma konkretnie VT500. Leje ktoś jeszcze Motula 5000 z Was do VT 500?
Xexepan napisał/a: |
Ponownie sugeruje zalanie Motulem 10W40 5100 Ale ostateczna decyzja należy do ciebie. |
trochę boję się zmieniać choć właściwości z tego co dziś się na edukowałem mają podobne. W zastosowaniu jest podane że min. w VT600 i Shadow (nie podana wersja/ model) do nich może być stosowany Motul 5000 jak tu http://allegro.pl/olej-mo...4284151204.html Nie ma konkretnie VT500. Leje ktoś jeszcze Motula 5000 z Was do VT 500?
:
5100 jest ogólnie lepszy do motocykla z większym przebiegiem niż 5000 zwłaszcza jeśli wcześniej był lany 5000 ; to teraz wypada zmienić na 5100
Tutaj sobie możesz poczytać o tych olejach
http://forum.motocyklisto...79-oleje-motul/
I lepiej nie kupuj przez internet bo możesz się nadziać na jakąś podróbę.
Tutaj sobie możesz poczytać o tych olejach
http://forum.motocyklisto...79-oleje-motul/
I lepiej nie kupuj przez internet bo możesz się nadziać na jakąś podróbę.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Tutaj masz instrukcje do VT500 i znajdziesz informacje jak wymienić olej silnikowy i w kardanie.
http://hondatech.info/downloads/Moto/VT/VT500/
Z olejem w kardanie nie jedź do mechanika tylko sam wymień, z tą instrukcją zrobisz to bez problemu, jest to 10 min roboty.
http://hondatech.info/downloads/Moto/VT/VT500/
Z olejem w kardanie nie jedź do mechanika tylko sam wymień, z tą instrukcją zrobisz to bez problemu, jest to 10 min roboty.
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
:
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Dzięki wielki jak tylko znajdę chwilę to to wszystko bd się starał ogarnąć powoli.. Póki co trochę wczoraj poturlałem się. Ogólnie to pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie Shadow-ki wyszło po 2 tankowaniu że spaliła 3,9l/100km. Jeżdżę b.spokojnie tak do 4tys.obrotów i max. do 50-55mil/h. LWG!
:
U mnie podobnie w trasie po pętli bieszczadzkiej spala mi średnio 3.3 l przy jeździe ekonomicznej a przy jeździe "dynamicznej" 3.5 l. I też byłem mile zaskoczony spalaniem przy pierwszych tankowaniach.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Xexepan spory przebieg?? mam obecnie 90.000 i nie wiem czy był cofany, po wymianie pierścieni przy 81.000 i zalaniu przy ostatniej wymianie motulem 15W/50 przestał brać olej . nie mogę się przyzwyczaić . ja trzymam formę pobieram płyny. wiele dyskusji na temat było , nie ma co liczyć że 25-30 letni motocykl ma przebieg rzędu 25.000. cudów nie ma . przy przebiegu 99.999 zrobię fotkę ale to raczej w przyszłym sezonie
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
:
Dla normalnie użytkowanego i regularnie serwisowanego motocykla 50 000 to nie jest dużo. Ale po tym co się przez ostatnie 3 miesiące naoglądałem szukając nowego moto stwierdzam, że masa ludzi o swoje maszyny po prostu nie dba i taki motocykl szybko odmawia posłuszeństwa.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Ja trochę się przestraszyłem jak sprzedający poinformował mnie że ten model może palić zgodnie z serwisówką nawet do 9l Na szczęście sprawdziło się to co mówił że przy spokojnej jeździe brała mu do 4l/100km. W danych serwisowych podają spalanie od 4,5l-9l.
[ Dodano: 2014-06-30, 15:28 ]
Witam ponownie. Z racji obowiązków zawodowych i pewnych niejasności musiałem przełożyć majsterkowanie weekendowe. Pytanie moje czy śruba od spuszczenia oleju to śruba na klucz "17" z lewej strony silnika- w serwisówce oznaczona jako (1)DRAIN PLUG czy ta na imbus (2)SEALING WASHER?? z góry dzięki.
Odpowiedz do tematu
Xexepan napisał/a: |
U mnie podobnie w trasie po pętli bieszczadzkiej spala mi średnio 3.3 l przy jeździe ekonomicznej a przy jeździe "dynamicznej" 3.5 l. I też byłem mile zaskoczony spalaniem przy pierwszych tankowaniach. |
Ja trochę się przestraszyłem jak sprzedający poinformował mnie że ten model może palić zgodnie z serwisówką nawet do 9l Na szczęście sprawdziło się to co mówił że przy spokojnej jeździe brała mu do 4l/100km. W danych serwisowych podają spalanie od 4,5l-9l.
[ Dodano: 2014-06-30, 15:28 ]
Witam ponownie. Z racji obowiązków zawodowych i pewnych niejasności musiałem przełożyć majsterkowanie weekendowe. Pytanie moje czy śruba od spuszczenia oleju to śruba na klucz "17" z lewej strony silnika- w serwisówce oznaczona jako (1)DRAIN PLUG czy ta na imbus (2)SEALING WASHER?? z góry dzięki.