Wydechy |
Autor |
Wiadomość |
Ari
Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 479 Skąd: Piasecznica
|
Wysłany: 2014-03-14, 18:10 Wydechy
|
|
|
Przerabiam w mojej shadowce swoje seryjne wydechy. Przeróbka nie polega na wybebeszeniu tlumików, bo zostały one odciete.
W miejscu cięcia chciałbym zakonczyc wydechy odpowiednimi kolankami. O ile z jednym wydechem nie ma problemu, bo zewnetrzna rura jest w calosci, to z drugim wydechem jesst taki problem, ze zamiast pelnej zewnetrznej rury, jest tylko nakladka ktora w calosci tego wydechu i nie pokrywa (przez co nie moge sobie bez problemu dospawac do tego kolanka).
Chcialbym aby oba kolanka na zakonczeniach wydechow, byly tego samego rozmiaru.
Jak to najlepiej rozwiazac?
Myslalem o tym, aby przy tym wydechu (lewy, widac na foto) ktory ma tylko niepelna nakladke, dospawac na samym koncu cos w rodzaju " O " ktore bedzie mialo po zew. stronie srednice kolanka i do tego to kolanko dospawac, z kolei srednica wewnetrzna tego okregu, bedzie taka jak srednica wewnetrznej czyli wezsze rury od wydechu.
Czy takie rozwiazanie ma racje bytu ?
link do zdjecia:
http://www.fotosik.pl/pok...be75f7e61f.html |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2014-03-14, 19:19
|
|
|
Rozumiem że chcesz zrobić to "O" z blachy, jeśli cię dobrze zrozumiałem to ma to wyglądać coś podobnie do tego
Ja się bym obawiał łączenia górnego, łączysz rurę wydechową z cienką rurą osłonową a na dodatek musisz raczej na przetop wspawać owy łącznik (jak założysz kolanko od środka nie pospawasz) ale szczegóły musisz dogadać ze spawaczem - w naturze często lepiej niż w teorii to wygląda.
ja natomiast mam taką myśl aby osłonę obciąć trochę przed właściwą rurą wydechową i zastosować takową tuleją, wzmocni ona konstrukcję i ułatwi montaż - ale trzeba będzie skorzystać z tokarki lub frezarki.
|
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Ari
Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 479 Skąd: Piasecznica
|
Wysłany: 2014-03-14, 19:49
|
|
|
Trochę to pogmatwane.
Twój rysunek dobrze przedstawia o co mi chodzi, tylko ze piszac o " O " to mialem na mysli przy zastosowaniu go na wydech, ktory nie ma pelnej oslony (czyli ten po lewej stronie na zdjeciu)
W przypadku wydechu z pelna oslona (ten ktory ladnie rozrysowales i widac go po prawej stronie mojego zdjecia) chcialem po prostu kolanko dospawac do tej oslony i koniec roboty (i tak wydechy idą w taśmę, więc wygląd spawów, łączeń itp. mi tu kompletnie nie przeszkadza)
Wiec niby mój zamysł, który wymyśliłem, miałby wygladać tak:
Wydech "lewy" czyli ten którego osłona nie osłania właściwej rury w pełnym jej obwodzie:
http://www.fotosik.pl/pok...4d1941e2dc.html
Wydech "prawy" które osłona w pełni zasłania właściwą rurę:
http://www.fotosik.pl/pok...60dde8268d.html |
_________________ Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8 |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2014-03-14, 20:08
|
|
|
no tak w wydechu prawym chcesz przyspawać wydech do rury osłonowej bez odseparowania powierzchni między nimi. Rura osłonowa jest dość cienka i szybko skoroduje od warunków panujących w spalinach. Owa osłona jest po to aby chrom na niej ładnie wyglądał i nie przebarwiał się od temperatury. Druga sprawa nie wiem jak mocowanie dalszej części rury ale w czasie jazdy i wibracji może powyginać tę osłonę.
Co do rury lewej to może być i tak, jak osłona nie dochodzi to będzie właściwą rurę wygodnie pospawać, tylko wepchaj sobie coś np białego sznura, między właściwą rurę a osłonę aby w czasie jazdy nie dzwoniła. jak coś to dobrze by było aby ten łącznik był pod kątem nie prosty to wzmocni to konstrukcję. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
harus
Motocykl: shadow 1100 sabre 2004r.
Wiek: 49 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-04-14, 12:33
|
|
|
Trochę po kozaczyłeś z tym ucięciem wydechów.
śmiem twierdzić że że będziesz stylizował swoją 600-tke na BOBBER-a , bo jeżeli nie to trochę się dziwie .
Pozostawiając motor w tradycyjnym wyglądzie mógłbyś wyciąć tylko otwornicą w samych tłumikach.
Jeżeli mogę coś podpowiedzieć to takie kolanka można dorobić w dobrych warsztatach , które mają giętarki do rur lub w firmach które produkują haki holownicze.
Generalnie życzę powodzenia i daj znać jaki jest efekt końcowy wraz z filmikiem jak chodzą wydechy |
|
|
|
|
Alabaster
Maciej
Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2825 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-04-14, 14:59
|
|
|
harus, ale Ari, właśnie jest w trakcie produkcji swojego boberka na bazie 600. |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
|
Szary_Ludz
Motocykl: Honda Shadow 1100
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-02-22, 09:20
|
|
|
Hej. Mam Cienia gdzie tłumiki są łączone kolankiem, miałem nieszczelności i myślę o pozbyciu się łączenia. Wie ktoś może jakie będą tego konsekwencje. Po co są w ogóle połączone te tłumiki? |
|
|
|
|
Szary_Ludz
Motocykl: Honda Shadow 1100
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-05-11, 20:54 Czy wydech będzie pasował
|
|
|
Chce sprzedać tłumiki (głośne) rurowe ale często pada pytanie czy będą pasować do innego modelu. Ja miałem je w vt 1100 z 2004r spirit. Czy pasowały by do C2 tego typu na zdjęciu:
P1130476-1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 30 raz(y) 41,56 KB |
|
|
|
|
|
Szary_Ludz
Motocykl: Honda Shadow 1100
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-05-11, 20:56 Czy wydech będzie pasował
|
|
|
Chce sprzedać tłumiki (głośne) rurowe ale często pada pytanie czy będą pasować do innego modelu. Ja miałem je w vt 1100 z 2004r spirit. Czy pasowały by do C2 tego typu na zdjęciu:
P1130476-1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 41,56 KB |
|
|
|
|
|
henry801
Motocykl: VT 750 04
Wiek: 44 Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 2018-09-01, 12:09
|
|
|
Witam.
Przerabiam cienia z 2004 na bobbera i chce wyrzucić tłumik i wspawac dwie zwykle rury.
Czy nic nie będzie sie działo sie z silnikiem i czy nie trzeba jakiś dodatkowych regulacji?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
igorcze
Arek
Motocykl: VT 750 RC50 '05
Wiek: 54 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 1310 Skąd: Nowa Ruda DKL
|
Wysłany: 2018-09-01, 12:16
|
|
|
Pewnie trzeba będzie zmienić dysze w gaźniku i regulacja. Poszukaj na forum. |
_________________ Smuga Cienia - Gość U CAN ONLY SEE MY SHADOW
Fota: http://lh4.ggpht.com/_EKM...12/DSCF2608.JPG |
|
|
|
|
|