Demontaż pokryw zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Janek616
Motocykl: VT 600
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 71 Skąd: Zach-Pom
|
Wysłany: 2013-04-01, 09:20 Demontaż pokryw zaworów
|
|
|
W sobotę próbowałem zdemontować pokrywę zaworów niestety operacja zakończyła się niepowodzeniem.
Pytanko czy ktoś z was zna jakieś sposoby żeby zdjąć pokrywę z tylnego cylindra bez wyciągania silnika z ramy? |
|
|
|
|
Maupe
Motocykl: VT 600 '88
Wiek: 46 Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-02, 17:58
|
|
|
ale chodzi o dekle głowic , czy same pokrywy zaworów ( 2 na jedną głowicę ) ?
pokrywa zaworu wydechowego tylnego cylindra dała się zdemontowac bez przewodów paliwowych - trochę mało miejsca , ale dało radę |
|
|
|
|
Janek616
Motocykl: VT 600
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 71 Skąd: Zach-Pom
|
Wysłany: 2013-04-02, 19:49
|
|
|
Maupe, chodzi o całość. Pokrywki z okienek rewizyjnych da się zdjąć bez problemu |
|
|
|
|
maruder101
Motocykl: Honda Shadow VT600
Dołączył: 19 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: okolice Żywca
|
Wysłany: 2013-04-05, 22:17
|
|
|
Powiem tak:
1. przód to żaden problem o czym chyba sam się już przekonałeś... Zachęcony tym faktem przystąpiłem do zdejmowania lakieru z dekla i polerki. Efekt? Rewelacja.
2 po 3 dniach przechodzę do tylnego i ... d...pa, że się tak wyrażę. Ręce mi opadły Jedna pokrywa wypolerowana, a druga miałaby zostać polakierowana !?!?!? NIE ma szans - po dwóch dniach doszedłem do wniosku, że jedynym rozsądnym wyjściem jest:
- ściągnięcie baku,
- odkręcenie filtra powietrza,
- demontaż całego zespołu gaźnika (trzeba odkręcić i wysunąć całość na lewą stronę motocykla - nie odkręcać żadnych cięgien),
- okręcenie śrub pokrywy zaworów i przesunięcie jej ku tyłowi,
- odkręcenie przewodu ciśnieniowego przy pokrywie tylnego cylindra,
- odkręcenie pozostałych przewodów przechodzących nad deklem zaworów
- demontaż pokrywy zaworów poprzez przesunięcie jej do góry i do przodu motocykla - inaczej nie wyjdzie.
No to teraz już wiesz - metoda sprawdzona, tak więc browarek i do roboty |
_________________ Honda Shadow VT600C PC21 '91 - Mój pierwszy motocykl (nie licząc Pannoni) |
|
|
|
|
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2013-04-06, 08:56
|
|
|
Też chciałem wypolerować kilka rzeczy min. pokrywy, ale jak zobaczyłem ile roboty będzie z demontażem, to na chęciach się skończyło :( |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
Sylwek
Kliper
Motocykl: VTX 1800C '04. VT600 '88. Junak M10 '59.
Wiek: 54 Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 843 Skąd: Puszczykowo/Szczecin
|
Wysłany: 2013-04-06, 10:34
|
|
|
I właśnie dla tego ja dałem do lakierowania wszystkie pokrywy jak miałem silnik wyjęty z ramy |
_________________ "Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem) |
|
|
|
|
Kml0087
Motocykl: Honda Shadow VT600CD
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2013-04-29, 15:30
|
|
|
Pod deklem jest uszczelka czy ktorys z kolegow uszczelnial dodatkowo jakims silikonem lub uszczniaczem? |
|
|
|
|
solik
Motocykl: Honda Shadow 600 C
Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-29, 18:08
|
|
|
Jeśli chodzi o tył to najlepiej podklej ją delikatnie sylikonem ale ostrożnie zakładaj żeby nie spadła , ja próbowałem założyć na sucho i więcej było ... się niż pożytku.
Cytat: | §4. Pisanie postów
11. Zabrania się używania wulgaryzmów oraz słów ogólnie uważanych za obraźliwe. |
Czy to jest zrozumiałe? |
Ostatnio zmieniony przez Todek 2013-04-29, 19:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Felix
Motocykl: Honda VT 600
Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 93 Skąd: k/Dębno
|
Wysłany: 2014-03-11, 13:19
|
|
|
maruder101 napisał/a: | Powiem tak:
1. przód to żaden problem o czym chyba sam się już przekonałeś... Zachęcony tym faktem przystąpiłem do zdejmowania lakieru z dekla i polerki. Efekt? Rewelacja.
2 po 3 dniach przechodzę do tylnego i ... d...pa, że się tak wyrażę. Ręce mi opadły Jedna pokrywa wypolerowana, a druga miałaby zostać polakierowana !?!?!? NIE ma szans - po dwóch dniach doszedłem do wniosku, że jedynym rozsądnym wyjściem jest:
- ściągnięcie baku,
- odkręcenie filtra powietrza,
- demontaż całego zespołu gaźnika (trzeba odkręcić i wysunąć całość na lewą stronę motocykla - nie odkręcać żadnych cięgien),
- okręcenie śrub pokrywy zaworów i przesunięcie jej ku tyłowi,
- odkręcenie przewodu ciśnieniowego przy pokrywie tylnego cylindra,
- odkręcenie pozostałych przewodów przechodzących nad deklem zaworów
- demontaż pokrywy zaworów poprzez przesunięcie jej do góry i do przodu motocykla - inaczej nie wyjdzie.
No to teraz już wiesz - metoda sprawdzona, tak więc browarek i do roboty |
No to mogłem to zrobić jak miałem wszystko łącznie z gaźnikiem porozkręcane, a tak będzie trzeba od nowa wszystko rozkręcać Dekle odkręca się tymi dwoma większymi widocznymi śrubkami? |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2014-03-11, 20:49
|
|
|
co do uszczelek i silikonu z tym to raczej skromnie o ile wogóle warto go stosować, duża ilość może doprowadzić do oderwanie się nadmiaru i zatkanie któregoś z kanałów olejowych, a każdy wie jak to się może skończyć. siła docisku pokrywy zaworowej jest uzależniona od stanu uszczelek które znajdują się pod tymi a'la podkładkami. stary sposób który jest niezmiernie skuteczny to dołożenie wyciętego gumowego krążka pod tą właśnie podkładkę. sposób może spartański ale 100% skuteczny. kiedyś pewien specjalista od wypraw terenowych i wysokiej klasy specjalista od silników hondy sprzedał mi ten patent. oczywiście można zadać sobie tród i kupić taką uszczelkę w serwisie hondy uzyskując taki sam efekt |
|
|
|
|
|