Wymiana p³ynu w ch³odnicy
Odpowiedz do tematu

: Wymiana p³ynu w ch³odnicy
Witam

Moge was poprosiæ o pomoc w wymianie p³ynu ch³odniczego?

Chce zlaæ ca³y p³yn i nape³niæ ch³odnicê now± mieszank± 50/50 glikol/woda destylowana.

Przejrza³em serwisówkê ale nie rozumiem co to jest "drain bolt", pisz± ¿e to gdzie¶ na pompie.

Powiedzcie dok³adnie jak i którêdy spuszcza sie p³yn...

Którêdy wlewa?

a pó¼niej jak odpowietrza ch³odnice...

Rozumiem ze trzeba wlaæ i w³±czyæ silnik a¿ przestanie "b±blowaæ" i w razie potrzeby dolaæ po wy³aczeniu silnika.

Pozdrawiam

Cezar

Jadê jadê na motorze...
: Re: Wymiana p³ynu w ch³odnicy
Niedawno igner wymienia³, wiêc pewne wskazówki znajdziesz tu

:
Witam

Kwestia ta by³a ju¿ poruszana przez Ignera w temacie: "Ma³y remoncik"

Tym niemniej, jeszcze raz (mniej lub bardziej wierne t³umaczenie z serwisówki):



UWAGA-Wymiana p³ynu powinna odbywaæ siê na zimnym silniku (mo¿liwo¶æ poparzenia siê gor±cym p³ynem).



1 Odkrêciæ ¶rubê trzymaj±c± zbiornik paliwa i przesun±æ go nieco do ty³u (w praktyce- niekoniecznie trzeba rozbieraæ pó³ moto, bo i tak bêdzie dostêp do korka wlewowego)

2 Odkrêciæ korek wlewowy (pod praw± os³onk±, przy g³ówce ramy)

3 Odkrêciæ ¶rubê spustow± (s³ynna "drain bolt") umieszczon± na pompie wody.

Pompa jest pod silnikiem, z lewej strony (takie czarne, okr±g³e). ¦rub± spustow± jest dolna ¶ruba na pompie. W ten sposób spuszczamy p³yn z uk³adu ch³odzenia.

4 Wkrêcamy ¶rubê spustow± z jej podk³adk± uszczelniaj±c±

5 Poluzowaæ ¶rubê odpowietrzaj±c± (s³ynna "air bleed bolt"), ulokowan± po lewej stronie obudowy termostatu.

Jest ona pod lew± os³onk±, przy g³ówce ramy. Z "kulki termostatu" wystaje ta ¶ruba. Dostêp do niej jest trochê "ginekologiczny". W praktyce- niekoniecznie trza siê ni± bawiæ, bo najczê¶ciej uk³ad sam siê potem odpowietrzy.

6 Wlaæ do uk³adu p³yn ch³odz±cy (oczywi¶cie przez wlew na górze)

7 Dokrêciæ ¶rubê odpowietrzaj±c± (czy naprawdê w tym punkcie- chyba ró¿nie to przerabiali¶my)

8 Odpowietrzenie ch³odnicy - uruchomiæ silnik i pozwoliæ mu pracowaæ, a¿ do momentu, w którym nie bêd± siê wydobywaæ b±ble powietrza z p³ynu widocznego we wlewie, i jego poziom ustabilizuje siê

9 Wy³±czyæ silnik i dodaæ p³ynu do w³a¶ciwego poziomu, je¶li jest taka potrzeba

10 Zakrêciæ korek wlewowy

11 Skontrolowaæ poziom p³ynu w zbiorniczku wyrównawczym i uzupe³niæ je¶li potrzeba



Tyle serwisówka (z moimi drobnymi komentarzami).



Pozdr

Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-09-03, 16:56, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
:
Dziêki Globi...

Wcze¶nie poprostu nie wiedzia³em o tej drain bolt, musze to zlokalizowaæ i chyba poza tym to nic trudnego i moze sobie poradze.

W razie pytañ, zapytam w tym temacie.

Dziêki jeszcze raz

Pozdrawiam

Jadê jadê na motorze...
:
Spu¶ci³em p³yn...

Nie odkrêca³em air bolt...

Wla³em nowy.

W³aczy³m silnik i b±blowa³o mi d³uuuuuuugo.

Potem woda zaczê³a siê troszeczkê wylewaæ i praktycznie nie by³o babelków...

Dola³em wody po zgaszeniu silnika pod korek.

Potem do zbiorniczka wyrównawczego...

Chyba wszystko ok.

Tylko ¿e tego p³ynu wesz³o mi ok 1,5L (wliczajac zbiorniczek wyrównawczy)

Jadê jadê na motorze...
:
Cezar napisa³/a:
Tylko ¿e tego p³ynu wesz³o mi ok 1,5L (wliczajac zbiorniczek wyrównawczy)
Dla modelu '85 Clymer podaje ca³kowit± pojemno¶æ:

-w uk³adzie (ch³odnica + silnik) - 1,55 l (1,2 l dla '84)

-w zbiorniczku wyrównawczym - 0,45 l (0,5 l dla '84)

Tak wiêc powinno byæ OK. Przecie¿ nigdy to nie sp³ynie do ostatniej kropli.

Pozdr

Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-09-03, 17:02, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
:
W³a¶nie na tak± odpowied¼ liczy³em ;)

Dziêki Globi ;)

Jadê jadê na motorze...
:
Cezar napisa³/a:
Potem woda zaczê³a siê troszeczkê ...

Dola³em wody po zgaszeniu silnika pod korek.
:shock: Mam nadziejê, ¿e mia³e¶ na my¶li p³yn ch³odz±cy?

:
Globi napisa³/a:
Cezar napisa³/a:
Potem woda zaczê³a siê troszeczkê ...

Dola³em wody po zgaszeniu silnika pod korek.
:shock: Mam nadziejê, ¿e mia³e¶ na my¶li p³yn ch³odz±cy?




He he :shock:

Oczywi¶cie ¿e tak..

Nawet nie zwróci³em uwagi ¿e tak napisa³em..

Tak oczywi¶cie nie la³em kranówy tylko koncentrat w mieszance 50/50...

Jadê jadê na motorze...
:
A w Otwocku na £ukasiñskiego jest "pó³hurtownia" - tam kupuje w³a¶nie glikol etylowy, ¿e sie wtr±cê... ;-)

:
Cezar napisa³/a:
Tak oczywi¶cie nie la³em kranówy tylko koncentrat w mieszance 50/50...




Hmm... Ale mieszanka 50/50 glikolu z wod± destylowan± (nie kranów±?) :mrgreen:

:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie no kranówka.. Wydestyluje siew ch³odnicy - podobno w moim roczniku wstawiano tak± wysokiej klasy specjalistyczna :D

Jadê jadê na motorze...
:
Cezar napisa³/a:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie no kranówka.. Wydestyluje siew ch³odnicy - podobno w moim roczniku wstawiano tak± wysokiej klasy specjalistyczna :D
Tak, krystalicznie czysta, z japoñskich gór :-D :-D :-D

Oj Dorka, czepiasz siê...

:
Takie specjalistyczne ch³odnice wstawiali tylko u wschodnich s±siadów. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:
Dorka73 napisa³/a:
Takie specjalistyczne ch³odnice wstawiali tylko u wschodnich s±siadów.
¯eby glikolu nie pili :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szczególnie dobrze spisywa³y siê w syberyjskie mrozy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pe³na wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group