/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 14:54
Wymiana płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
pabloo 


Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-04, 23:32   

no i płyn wymieniony - niestety miałem go niepokojąco mało! Poprzedni właściciel nie wiedział chyba o istnieniu układu chłodzenia. i tu kolejne pytania - czy w vt 600 też jest śruba odpowietrzająca przy termostacie? - jeśli tak to prosiłbym o foto - która to jest. A drugie pytanie - znacie może położenie czujnika zbyt wysokiej temperatury silnika? Chciałbym sprawdzić czy działa mi ta czerwona kontrolka w prędkościomierzu. Podgrzałbym zapalniczką i była by jasność. Z góry dziękuję
 
 
radziok16 
HAKER


Motocykl: VN 1500 Classic Fi
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 337
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-07, 22:36   

pabloo napisał/a:
no i płyn wymieniony - niestety miałem go niepokojąco mało! Poprzedni właściciel nie wiedział chyba o istnieniu układu chłodzenia. i tu kolejne pytania - czy w vt 600 też jest śruba odpowietrzająca przy termostacie? - jeśli tak to prosiłbym o foto - która to jest. A drugie pytanie - znacie może położenie czujnika zbyt wysokiej temperatury silnika? Chciałbym sprawdzić czy działa mi ta czerwona kontrolka w prędkościomierzu. Podgrzałbym zapalniczką i była by jasność. Z góry dziękuję




Z tego co się orientuje śrubka jest pod spodem silnika, lecz większość odpowietrza w tradycyjny sposób odpala motocykl z odkręconym korkiem wlewu płynu - trzeba czekać ąż motocykl się zagrzeje (jak załączy się wentylator) wtedy ewentualnie dolewamy płynu tak aby w zbiorniczku wyrównawczym znajdował się miedzy kreską min a max.



Co do lampki temp. nigdy mi się nie zapaliła wentylator załaczał się po długiej trasie i korkach przy upalnym dniu, ale co do czujnika, jest on z tyłu chłodnicy w dolnym lewym rogu (patrząc na przód motocykla)
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9494
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-02-07, 22:39   

Śrubka odpowietrzająca znajduje się w obudowie termostatu. Przynajmniej tak jest w moim moto, ale chyba w innych też. Jest logiczne, że odpowietrznik powinien być jak najwyżej. :-D
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2011-02-27, 09:48   

A jakiego odkamieniacza użyć dla VT1100C '86 ?
 
 
 
Pavello61 


Motocykl: Honda shadow 1100 (1989)
Wiek: 63
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 215
Skąd: Józefów / Otwocka
Wysłany: 2011-02-27, 10:55   odp

jest specjalny płyn firmy Preston do czyszczenia układu chłodzenia .
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-03-02, 10:32   

To ja zadam pytanie pomocnicze (jako kompletny ignorant): czy istnieje ryzyko ze jakiś środek okaże sie za mocny dla tak leciwej maszyny i uszkodzi chlodnice ?
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Grzechoo 

Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 276
Skąd: RRS
Wysłany: 2011-03-02, 12:02   

potfur napisał/a:
To ja zadam pytanie pomocnicze (jako kompletny ignorant): czy istnieje ryzyko ze jakiś środek okaże sie za mocny dla tak leciwej maszyny i uszkodzi chlodnice ?




Moim zdaniem istnieje takie ryzyko ponieważ po użyciu takiego środka może on wypłukać naturalne uszczelnienia chłodnicy które odkładały się przez lata i dopiero wtedy zacznie lać jak z rynny. Nie wiadomo też czy wcześniej ktoś nie stosował tych proszków które uszczelniają i również takie uszczelnienia mogą zostać wypłukane :-(
 
 
Romi125
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-18, 21:24   

A jak wymienić płyn chłodniczy w Honda VT125?
 
 
KAMIL_R 


Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 74
Skąd: Kraków/Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 23:58   

Tydzień temu postanowiłem wymienić płyn i włącznik wentylatora - zrobiłem nawet fotorelację ale jeszcze nie mogę powiedzieć ,że zadanie zostało wykonane :/ Otóż po wymianie włącznika ( zamiennik z Larrsona za 104 zł ) Odpaliłem maszynę i dolewałem równocześnie płynu chłodniczego- czekałem aż włączy się wentylator ( wcześniej nie sprawdzałem "na sucho" nowego włącznika bo stwierdziłem ,że nie ma takiej potrzeby ) .
Silnik chodził sobie hyba z 10 min , oczywiście rozgrzał się , a wentylator się nie włączył ( Przy spięciu na krótko włącza się bez problemu ) . Nie wiem czy silnik się nie rozgrzał wystarczająco czy też włącznik jest trafiony .. Jutro spuszczę płyn i sprawdzę włącznik w gorącej wodzie . Zastanawiam się też nad taką przyczyną - może utworzył się jakiś zator w chłodnicy albo korek powietrzny i ciecz nie omywa dokładnie korpusu czujnika . Chociaż
przy próbie wykręcenia czujnika zaczeło cieknąć...
 
 
adamoos72 


Motocykl: VTX1800C '03 & VTX1300C '06
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 240
Skąd: Koronowo/Limerick
Wysłany: 2011-05-28, 05:42   

Nie panikuj! Wichura tak zaraz się nie włącza. Przez 3 lata zastanawiałwm się czy u mnie wentylator działa, dopuki nie pojechałem w trasę z kolesiem, który straaasznie "ciężką ręke" ma. Na czerwonym świetle spanikowany zeskoczyłem z moto szukając źródła świstoszumu i.... EUREKA -wichura działa :mrgreen:
 
 
KAMIL_R 


Motocykl: Shadow VT600c '95
Wiek: 40
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 74
Skąd: Kraków/Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 23:15   

Znowu wymieniłem i znowu wywaliło płyn ze zbiorniczka... Ale wcześniej sprawdziłem termostat - otwiera się , aczkolwiek nie miałem termometru do określenia dokładnej temperatury otwarcia . Włącznik okazał się trafiony - nawet przy wrzącej wodzie na stanowisku testowym nie zamyka obwodu - co gorsze.. nowy zamiennik ma podobne objawy.. a może ja to źle sprawdzam ( próba z żarówką , próba z miernikiem z "brzęczykiem" sygnalizującym zamknięcie obwodu ) . Na dzisiejszą jazdę zrobiłem na wszelki
wypadek ręczny włącznik wentylatora...
Pomierzyłem sobie termostat i włącznik - tak będzie łatwiej znaleźć zamienniki.. jak ktoś chce to mam plik *.dwg :) Szukałem sporo po forum i nie znalazłem jeszcze informacji o konkretnych zamiennikach termostatu i włącznika went. do VT600c ... może ktoś wie ?
A... i jak wlewałem płyn to ku mojemu zdziwieniu , do obwodu chłodnicy i silnika udało mi się wlać tylko ok 1.2 l a nie 1.6 ( na cały czas pracującym silniku ) Resztę wlałem do zbiorniczka wyrównawczego , czyli niecałe 0.8l zamiast 0.4l w nadzieji , że układ silnika sobie pożyczy .. :)
W spodniej części obudowy termostatu jest, jak się domyślam zlokalizowany czujnik temperatury - czy jeśli zapali się kontrolka temp to już jest za późno ? ( chociaż to byłoby bez sesnu.. )
W serwisówce jest jeszcze informacja o odkręceniu śruby przy tylnym cylindrze przy spuszczaniu płynu chłodzącego.. czy wykręcacie tą śrubę? Ech.. ale się rozpisałem :)
Na pocieszenie dodam ,że udało mi się osiągnąć spalanie 3.6 l /100km na dystansie ok 300km


-----------------------------------------------------
Przepraszam za zamieszanie - właśnie chyba znalazłem dobry zamiennik termostatu- podaje link : http://moto.sklep.fm.interia.pl/termo44300.html
Do wyboru temperatura otwarcia 82 lub 88 st. C - chyba wezmę niższą.. kosztuje 25zł - Sprzedawca mówił, że sprzedał sporo tych właśnie temostatów- szczególnie do motocykli Hondy :)
-----------------------------------------------------
Termostat jest już u mnie - 25 zł , temperatura otw. 82 st. C . Zastanawia mnie jeszcze
mały element w otworze przelewowym ( śr. 3mm ) W oryginalnym termostacie nie było takiego elementu i zastanawiam się czy go usunąć ..
-----------------------------------------------------
 
 
yarkom 
Jarek


Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 59
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 246
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-08-05, 09:46   

Witam
Postanowiłem i ja zmienić płyn chłodzący, i myślę że to była dobra decyzja, spuściłem "coś" (jakaś mieszanina rdzawego płynu, pewnie wody), potem podałem wody z węża, aż przestałą sciekać ruda woda z układu. Wyciągnąłem ile się dało tego rdzawego płynu ze zbiornika wyrównawczego. Dopełniłem zbiorniczek płynem. Zalałem chłodnicę płynem. Weszło tego ok 1.6 litra (wg instrukcji u mnie 1.8, ale widać pozostało trochę w zbiorniczku i układzie. Nagrzałem silnik (ponad 10 minut) ale wiatrak się nie włączył a termometr powędrował ledwo na 1/3 białej skali. Niewiele bąblowało, prawie nic. Troszkę dolałem i zakręciłem. Mam nadzieję że będzie OK.
_________________
"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
 
 
 
bossbusko 


Motocykl: Shadow Spirit 750 2006r.
Wiek: 44
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Busko zdrój
Wysłany: 2012-07-27, 08:00   

W swojej maszynie odkąd ja kupilem w zeszlym roku nie ruszałem układu chłodzenia.
Co ile powinno sie wymieniać plyn chłodniczy?
Jaki plyn powinienem kupic?
Ile wchodzi plyny do ukladu w moim moto (nie mam serwisowki :( )

[ Dodano: 2012-07-27, 08:04 ]
Chyba znalazlem :)
http://www.martin-house.com/VT750DC_Shop_Manual/

A czy jest gdzies wersja polska, czy nie ma szans?
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1606
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-27, 09:05   

bossbusko napisał/a:
A czy jest gdzies wersja polska, czy nie ma szans?

nie ma
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
Marson92
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-26, 22:33   VT 500

Witam!
Mam Honde VT 500 Shadow 1986r i nie wiem jak mam wymienić płyn chłodzący ponieważ silnik szybko sie nagrzewa a po odkręceniu korka od chłodnicy widać że od wlewu idą 2 wężyki pierwszy do silnika a drugi do wentylatora. Ponad to w wężyku który idzie do wentylatora jest płyn chłodzący brakuje go natomiast w silniku i nie wiem co mam zrobić nie chciałbym mieszać 2 płynów musze wiedzieć jak to wymienić. Zalecany płyn chłodzący to glikol etylowy czy Petrygo q sie nada?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM