Zamknięty przez: Cezar 2009-02-05, 12:08 |
Zawory again |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-24, 10:24 Zawory again
|
|
|
Szlag mnie trafi z tymi zaworami. Znowu mi na zimnym walą jak wściekłe. Co jest z nimi kurna? Co ile sie reguluje zawory? Bo nie mogę się w serwisówce dokopać. Znowu muszę się z tym bujać? Wali mi jak młotkiem. Jak się rozgrzeje to przechodzi ale na zimnym strasznie
Czy ktoś z okolic Wawy regulował sobie zawory i umie? Bo może ja jednak coś nie tak robie???
Rany boskie: "pjp" - zapisy za 2 tygodnie cena 220 zł, "motomotion" - "nie wiem, czy mi się chce" 150 zł. No ja pierdziele - podejście po prostu super
Zastanawiam się czy próbować znowu przez pokryweczki zaworowe czy zdjąć cała górna pokrywę. Globi, ściągałeś ją? Dużo zabawy? |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:02 Re: Zawory again
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Szlag mnie trafi z tymi zaworami. Znowu mi na zimnym walą jak wściekłe. Co jest z nimi kurna? Co ile sie reguluje zawory? Bo nie mogę się w serwisówce dokopać. Znowu muszę się z tym bujać? Wali mi jak młotkiem. Jak się rozgrzeje to przechodzi ale na zimnym strasznie
Czy ktoś z okolic Wawy regulował sobie zawory i umie? Bo może ja jednak coś nie tak robie???
Rany boskie: "pjp" - zapisy za 2 tygodnie cena 220 zł, "motomotion" - "nie wiem, czy mi się chce" 150 zł. No ja pierdziele - podejście po prostu super
Zastanawiam się czy próbować znowu przez pokryweczki zaworowe czy zdjąć cała górna pokrywę. Globi, ściągałeś ją? Dużo zabawy? |
Teoretycznie, powinno się je regulować chyba co 8.000 miles (12.800 km).
W tym temacie, niestety cię nie poratuję.
W kwestii silnika to ze mnie mechanik jak z koziej d..y trąba.
Nic tam nie grzebałem i regulację zostawiam mechanikowi w serwisie.
pozdr |
|
|
|
|
sq8bwh [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:03
|
|
|
Sam ustaw... to jedna z prostszych czynności, nawet nie trzeba zdejmować zbiornika.. (tyle że po zdjęciu łatwiej..). Wystarczy poodkręcać te pokryweczki.. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:13
|
|
|
sq8bwh napisał/a: | Sam ustaw... to jedna z prostszych czynności, nawet nie trzeba zdejmować zbiornika.. (tyle że po zdjęciu łatwiej..). Wystarczy poodkręcać te pokryweczki.. |
Ja wiem, już raz to robiłem tylko zastanawiam się czy coś może źle. Cholera, może nie dokładnie dokręciłem kontry? Ale przecież nie można tego dociągać ile pary w rękach bo pourywam gwinty w końcu . Co 8 tyś .... no tyle na pewno nie zrobiłem. A wali ścierwo i mnie denerwuje. |
|
|
|
|
sq8bwh [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:35
|
|
|
Tylko rób to bardziej na wyczucie bo napewno w popychaczach i dźwigienkach są już drobne wytarcia... a listek szczelinomierza opiera się na brzegach i w sumie zawsze wychodzi większy luz... ja to robie na tzw. "oko"... ew. szczelinomierzem sprawdzę tylko.. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:37
|
|
|
sq8bwh napisał/a: | Tylko rób to bardziej na wyczucie bo napewno w popychaczach i dźwigienkach są już drobne wytarcia... a listek szczelinomierza opiera się na brzegach i w sumie zawsze wychodzi większy luz... ja to robie na tzw. "oko"... ew. szczelinomierzem sprawdzę tylko.. |
Znaczy co? 0,1 wpakować i dokręcić tak, żeby się go ledwo dało wyjąć? Bo ostatnio zrobiłem "z lekkim oporem". I faktycznie wchodził z takim leciutkim tarciem. Może za duży został luz? |
|
|
|
|
sq8bwh [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:42
|
|
|
w serwisówce wyczytałem że od 0.12-0.15 powinien być luz... a listki szczelinomierzy to 0.1 i następny 0.15 także ustaw na 0.1 (napewno większych wytarć nie masz niż 0.05..) i powinno być git... ale luz zawsze powinen być bo podparcie jest niezdrowe (lepiej jeśli klepie..). A i klepanie zaworu w moim przypadku w 80% ustało po zmianie oleju 15W50 Agipa TEC (ale pewnie tu chodziło o gęstość.. tyle że ja mam dosyć mały przebieg..) |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:45
|
|
|
sq8bwh napisał/a: | w serwisówce wyczytałem że od 0.12-0.15 powinien być luz... a listki szczelinomierzy to 0.1 i następny 0.15 także ustaw na 0.1 (napewno większych wytarć nie masz niż 0.05..) i powinno być git... ale luz zawsze powinen być bo podparcie jest niezdrowe (lepiej jeśli klepie..). A i klepanie zaworu w moim przypadku w 80% ustało po zmianie oleju 15W50 Agipa TEC (ale pewnie tu chodziło o gęstość..) |
No właśnie, nad tym też się zastanawiałem ... bo ja mam zalany 10w40 ... zastanawiałem sie czy nie przejść na 20w50. Czyli tak jak robiłem ... ale zdejmę pokrywki i sprawdzę. Oczywiście na zimnym silniku czyli jutro z samego rana |
|
|
|
|
sq8bwh [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-24, 11:52
|
|
|
Tyle że jeśli byś zdją całe pokrywy to przy okazji zobaczysz stan wałków.. może to one robotę robią.. i pewnie gęstrzy olej to połowa sukcesu.. |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-24, 12:09
|
|
|
sq8bwh napisał/a: | Tyle że jeśli byś zdją całe pokrywy to przy okazji zobaczysz stan wałków.. może to one robotę robią.. i pewnie gęstrzy olej to połowa sukcesu.. |
Cza będzie pokombinować |
|
|
|
|
Konrad [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-24, 22:43
|
|
|
Zobacz na srubach do regulacji, czy przypadkiem nie ma juz tych utwardzanych "dekielkow". wtedy zawor wyklepuje sobie srubke z predkoscia swiatla. az w koncu skonczy sie gwint do regulacji. Budowa tej sruby regulacyjnej to: 1. przedsrubie sruby regulacyjnej, srudsrubie sruby reg, itd, a na wierzchu taki krazek z duzo twardszego materialu. on lubi sobie zniknac/zaginac/zurzyc sie. Wtedy sama sruba wspolpracuje z zaworem,a ze mietka franca jest, to sie sklepuje. I zawor niszczy. Ja tak mialem u siebie, i tez regulacja co 500 metrow, az do prawie konca gwintu. Poza tym... PC08 czesto klepia na zimnym w pierwszym cylindrze. Takich ich urok.
Czy to na pewno zawory? Bo wyrobione otwory pod sprezynki w koszu sprzeglowym daja podobny efekt do zaworow, tym bardziej jak siedzisz na moto i sluchasz. Silnik sie rozgrzeje,i przestaja dzwonic, albo jak dodasz gazu, tez nie dzwonia. Tylko na wolnych obrotach. Ale ja sie nie znam. |
|
|
|
|
igner
Łukasz Beskitos :)
Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 501 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2007-08-24, 23:41
|
|
|
Witam!
to co napisałeś Konrad powyżej tyczy się dosłownie też mojego moto-jak regulowałem zawory u mechanika-też powiedział że już kończy się regulacja właśnie-i tak to tłumaczył jak Ty
i wyregulował zawory i było ok i znowu się zaczyna głośniejsze klepanie
i teraz mam pytanie-co trzeba zrobić żeby "odnowić" tą regulacje-mówie prostym językiem bo nie znam się wcale na silniku
ile może kosztować taki remont-na ile się musze gdzieś szykować poprostu-bo czuje że w zime będe musiał to zrobić a sam nie dam napewno rady
Pzdr. |
|
|
|
|
cotec
Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53 Dołączył: 11 Cze 2007 Posty: 321 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2007-08-24, 23:52
|
|
|
sq8bwh napisał/a: | Sam ustaw... to jedna z prostszych czynności, nawet nie trzeba zdejmować zbiornika.. (tyle że po zdjęciu łatwiej..). Wystarczy poodkręcać te pokryweczki.. |
Latwo powiedziec... Trzeba byc niezlym magikiem zeby od strony chlodnicy ze szczelinomomierzem podejsc i go tam wetknac Slyszalem opinie ze z zaworami tak moze byc i nie powinno sie przez to nie spac w nocy Ale co mechanik to i pewnie inna opinia w tym temacie... |
|
|
|
|
Konrad [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-25, 00:13
|
|
|
igner napisał/a: | Witam!
to co napisałeś Konrad powyżej tyczy się dosłownie też mojego moto-jak regulowałem zawory u mechanika-też powiedział że już kończy się regulacja właśnie-i tak to tłumaczył jak Ty
i wyregulował zawory i było ok i znowu się zaczyna głośniejsze klepanie
i teraz mam pytanie-co trzeba zrobić żeby "odnowić" tą regulacje-mówie prostym językiem bo nie znam się wcale na silniku
ile może kosztować taki remont-na ile się musze gdzieś szykować poprostu-bo czuje że w zime będe musiał to zrobić a sam nie dam napewno rady
Pzdr. |
okolo 50,- za sztuke srubki regulacyjnej w Larsonie (uwaga: chyba europejska wersja ma rozne srubki od usa, albo sie pomylili i mi nie te przyslali). Wymiana: silnik trzeba wyjac z ramy, bo pokrywy zaworow nie sciagniesz inaczej. A bez sciagania pokrywy....latwiej chyba jednak wyjac silnik. Nie probowalem inaczej, bo przy okazji...jak to z okazjami bywa: uszczelniacze, caly top-end, lancuszki rozrzadu, dwa zawory. Jak Ci sie konczy regulacja, to: oprocz srubki, sklepuje sie tez zawor, chociaz w duzo mniejszym stopniu. Ale jak dojdzie do segera zabezpieczajacego, to moze zawor wpasc do cylindra. Nie martw sie, nic sie wtedy nie stanie, oprocz: rozwalonej glowicy, tloka i cylindra , a moze i walu. Wydaje mi sie, ze powinno jednak dac sie wymienic przez te "okienka" do regulacji. Tylko zeby nakretka kontrujaca nie wpadla do srodka. W sumie nie probowalem.
Do Cotec: no wlasnie pisalem, ze silnik PC08 raczej tak ma z tym klepaniem. Nawet kilka lat temu na jakims hamerykanskim forum rozpisywalis ie na ten temat. VT 500 ma jezdzic...:-) a nie "nie-stukac" |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2007-08-25, 10:21
|
|
|
cotec napisał/a: |
Latwo powiedziec... Trzeba byc niezlym magikiem zeby od strony chlodnicy ze szczelinomomierzem podejsc i go tam wetknac Slyszalem opinie ze z zaworami tak moze byc i nie powinno sie przez to nie spac w nocy Ale co mechanik to i pewnie inna opinia w tym temacie... |
Nie przesadzaj Trzeba odpowiednio wygiąć listek szczelinomierza i wchodzi ... No chyba, że sie ma rękę jak łopatka saperska |
|
|
|
|
|