/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Cezar
2009-02-05, 12:08
Zawory again
Autor Wiadomość
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-24, 10:24   Zawory again

Szlag mnie trafi z tymi zaworami. Znowu mi na zimnym walą jak wściekłe. Co jest z nimi kurna? Co ile sie reguluje zawory? Bo nie mogę się w serwisówce dokopać. Znowu muszę się z tym bujać? Wali mi jak młotkiem. Jak się rozgrzeje to przechodzi ale na zimnym strasznie :-(

Czy ktoś z okolic Wawy regulował sobie zawory i umie? Bo może ja jednak coś nie tak robie???

Rany boskie: "pjp" - zapisy za 2 tygodnie cena 220 zł, "motomotion" - "nie wiem, czy mi się chce" 150 zł. No ja pierdziele - podejście po prostu super

Zastanawiam się czy próbować znowu przez pokryweczki zaworowe czy zdjąć cała górna pokrywę. Globi, ściągałeś ją? Dużo zabawy?
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-24, 11:02   Re: Zawory again

Mateusz napisał/a:
Szlag mnie trafi z tymi zaworami. Znowu mi na zimnym walą jak wściekłe. Co jest z nimi kurna? Co ile sie reguluje zawory? Bo nie mogę się w serwisówce dokopać. Znowu muszę się z tym bujać? Wali mi jak młotkiem. Jak się rozgrzeje to przechodzi ale na zimnym strasznie :-(

Czy ktoś z okolic Wawy regulował sobie zawory i umie? Bo może ja jednak coś nie tak robie???

Rany boskie: "pjp" - zapisy za 2 tygodnie cena 220 zł, "motomotion" - "nie wiem, czy mi się chce" 150 zł. No ja pierdziele - podejście po prostu super

Zastanawiam się czy próbować znowu przez pokryweczki zaworowe czy zdjąć cała górna pokrywę. Globi, ściągałeś ją? Dużo zabawy?


Teoretycznie, powinno się je regulować chyba co 8.000 miles (12.800 km).

W tym temacie, niestety cię nie poratuję.

W kwestii silnika to ze mnie mechanik jak z koziej d..y trąba.

Nic tam nie grzebałem i regulację zostawiam mechanikowi w serwisie.

pozdr
 
 
sq8bwh
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-24, 11:03   

Sam ustaw... to jedna z prostszych czynności, nawet nie trzeba zdejmować zbiornika.. (tyle że po zdjęciu łatwiej..). Wystarczy poodkręcać te pokryweczki..
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-24, 11:13   

sq8bwh napisał/a:
Sam ustaw... to jedna z prostszych czynności, nawet nie trzeba zdejmować zbiornika.. (tyle że po zdjęciu łatwiej..). Wystarczy poodkręcać te pokryweczki..


Ja wiem, już raz to robiłem tylko zastanawiam się czy coś może źle. Cholera, może nie dokładnie dokręciłem kontry? Ale przecież nie można tego dociągać ile pary w rękach bo pourywam gwinty w końcu :-( . Co 8 tyś .... no tyle na pewno nie zrobiłem. A wali ścierwo i mnie denerwuje.
 
 
sq8bwh
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-24, 11:35   

Tylko rób to bardziej na wyczucie bo napewno w popychaczach i dźwigienkach są już drobne wytarcia... a listek szczelinomierza opiera się na brzegach i w sumie zawsze wychodzi większy luz... ja to robie na tzw. "oko"... ew. szczelinomierzem sprawdzę tylko..
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-24, 11:37   

sq8bwh napisał/a:
Tylko rób to bardziej na wyczucie bo napewno w popychaczach i dźwigienkach są już drobne wytarcia... a listek szczelinomierza opiera się na brzegach i w sumie zawsze wychodzi większy luz... ja to robie na tzw. "oko"... ew. szczelinomierzem sprawdzę tylko..


Znaczy co? 0,1 wpakować i dokręcić tak, żeby się go ledwo dało wyjąć? Bo ostatnio zrobiłem "z lekkim oporem". I faktycznie wchodził z takim leciutkim tarciem. Może za duży został luz?
 
 
sq8bwh
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-24, 11:42   

w serwisówce wyczytałem że od 0.12-0.15 powinien być luz... a listki szczelinomierzy to 0.1 i następny 0.15 także ustaw na 0.1 (napewno większych wytarć nie masz niż 0.05..) i powinno być git... ale luz zawsze powinen być bo podparcie jest niezdrowe (lepiej jeśli klepie..). A i klepanie zaworu w moim przypadku w 80% ustało po zmianie oleju 15W50 Agipa TEC (ale pewnie tu chodziło o gęstość.. tyle że ja mam dosyć mały przebieg..)
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-24, 11:45   

sq8bwh napisał/a:
w serwisówce wyczytałem że od 0.12-0.15 powinien być luz... a listki szczelinomierzy to 0.1 i następny 0.15 także ustaw na 0.1 (napewno większych wytarć nie masz niż 0.05..) i powinno być git... ale luz zawsze powinen być bo podparcie jest niezdrowe (lepiej jeśli klepie..). A i klepanie zaworu w moim przypadku w 80% ustało po zmianie oleju 15W50 Agipa TEC (ale pewnie tu chodziło o gęstość..)


No właśnie, nad tym też się zastanawiałem ... bo ja mam zalany 10w40 ... zastanawiałem sie czy nie przejść na 20w50. Czyli tak jak robiłem ... ale zdejmę pokrywki i sprawdzę. Oczywiście na zimnym silniku czyli jutro z samego rana :-)
 
 
sq8bwh
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-24, 11:52   

Tyle że jeśli byś zdją całe pokrywy to przy okazji zobaczysz stan wałków.. może to one robotę robią.. i pewnie gęstrzy olej to połowa sukcesu..
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-24, 12:09   

sq8bwh napisał/a:
Tyle że jeśli byś zdją całe pokrywy to przy okazji zobaczysz stan wałków.. może to one robotę robią.. i pewnie gęstrzy olej to połowa sukcesu..


Cza będzie pokombinować :-)
 
 
Konrad
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-24, 22:43   

Zobacz na srubach do regulacji, czy przypadkiem nie ma juz tych utwardzanych "dekielkow". wtedy zawor wyklepuje sobie srubke z predkoscia swiatla. az w koncu skonczy sie gwint do regulacji. Budowa tej sruby regulacyjnej to: 1. przedsrubie sruby regulacyjnej, srudsrubie sruby reg, itd, a na wierzchu taki krazek z duzo twardszego materialu. on lubi sobie zniknac/zaginac/zurzyc sie. Wtedy sama sruba wspolpracuje z zaworem,a ze mietka franca jest, to sie sklepuje. I zawor niszczy. Ja tak mialem u siebie, i tez regulacja co 500 metrow, az do prawie konca gwintu. Poza tym... PC08 czesto klepia na zimnym w pierwszym cylindrze. Takich ich urok.

Czy to na pewno zawory? Bo wyrobione otwory pod sprezynki w koszu sprzeglowym daja podobny efekt do zaworow, tym bardziej jak siedzisz na moto i sluchasz. Silnik sie rozgrzeje,i przestaja dzwonic, albo jak dodasz gazu, tez nie dzwonia. Tylko na wolnych obrotach. Ale ja sie nie znam.
 
 
igner 
Łukasz Beskitos :)

Motocykl: był VT 500 C 84 a teraz śmigło
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 501
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 2007-08-24, 23:41   

Witam!

to co napisałeś Konrad powyżej tyczy się dosłownie też mojego moto-jak regulowałem zawory u mechanika-też powiedział że już kończy się regulacja właśnie-i tak to tłumaczył jak Ty

i wyregulował zawory i było ok i znowu się zaczyna głośniejsze klepanie

i teraz mam pytanie-co trzeba zrobić żeby "odnowić" tą regulacje-mówie prostym językiem bo nie znam się wcale na silniku :mrgreen:

ile może kosztować taki remont-na ile się musze gdzieś szykować poprostu-bo czuje że w zime będe musiał to zrobić a sam nie dam napewno rady



Pzdr.
 
 
cotec 


Motocykl: NV 400 C 86 Juz 10 lat razem :)
Wiek: 53
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 321
Skąd: warszawa
Wysłany: 2007-08-24, 23:52   

sq8bwh napisał/a:
Sam ustaw... to jedna z prostszych czynności, nawet nie trzeba zdejmować zbiornika.. (tyle że po zdjęciu łatwiej..). Wystarczy poodkręcać te pokryweczki..




Latwo powiedziec... Trzeba byc niezlym magikiem zeby od strony chlodnicy ze szczelinomomierzem podejsc i go tam wetknac :-) Slyszalem opinie ze z zaworami tak moze byc i nie powinno sie przez to nie spac w nocy Ale co mechanik to i pewnie inna opinia w tym temacie...
 
 
Konrad
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-25, 00:13   

igner napisał/a:
Witam!

to co napisałeś Konrad powyżej tyczy się dosłownie też mojego moto-jak regulowałem zawory u mechanika-też powiedział że już kończy się regulacja właśnie-i tak to tłumaczył jak Ty

i wyregulował zawory i było ok i znowu się zaczyna głośniejsze klepanie

i teraz mam pytanie-co trzeba zrobić żeby "odnowić" tą regulacje-mówie prostym językiem bo nie znam się wcale na silniku :mrgreen:

ile może kosztować taki remont-na ile się musze gdzieś szykować poprostu-bo czuje że w zime będe musiał to zrobić a sam nie dam napewno rady



Pzdr.


okolo 50,- za sztuke srubki regulacyjnej w Larsonie (uwaga: chyba europejska wersja ma rozne srubki od usa, albo sie pomylili i mi nie te przyslali). Wymiana: silnik trzeba wyjac z ramy, bo pokrywy zaworow nie sciagniesz inaczej. A bez sciagania pokrywy....latwiej chyba jednak wyjac silnik. Nie probowalem inaczej, bo przy okazji...jak to z okazjami bywa: uszczelniacze, caly top-end, lancuszki rozrzadu, dwa zawory. Jak Ci sie konczy regulacja, to: oprocz srubki, sklepuje sie tez zawor, chociaz w duzo mniejszym stopniu. Ale jak dojdzie do segera zabezpieczajacego, to moze zawor wpasc do cylindra. Nie martw sie, nic sie wtedy nie stanie, oprocz: rozwalonej glowicy, tloka i cylindra ;-) , a moze i walu. Wydaje mi sie, ze powinno jednak dac sie wymienic przez te "okienka" do regulacji. Tylko zeby nakretka kontrujaca nie wpadla do srodka. W sumie nie probowalem.



Do Cotec: no wlasnie pisalem, ze silnik PC08 raczej tak ma z tym klepaniem. Nawet kilka lat temu na jakims hamerykanskim forum rozpisywalis ie na ten temat. VT 500 ma jezdzic...:-) a nie "nie-stukac" :-)
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-25, 10:21   

cotec napisał/a:


Latwo powiedziec... Trzeba byc niezlym magikiem zeby od strony chlodnicy ze szczelinomomierzem podejsc i go tam wetknac :-) Slyszalem opinie ze z zaworami tak moze byc i nie powinno sie przez to nie spac w nocy Ale co mechanik to i pewnie inna opinia w tym temacie...


Nie przesadzaj :-) Trzeba odpowiednio wygiąć listek szczelinomierza i wchodzi ... No chyba, że sie ma rękę jak łopatka saperska ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM