/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymienie na czarno :( i palenie oleju
Autor Wiadomość
Krzysiek__
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-08, 16:10   Dymienie na czarno :( i palenie oleju

A wiec tak, honda rc14, po remoncie uszczelnienie glowicy i wymiana tuleji cylindrowych zaczela palic olej jak smok, powyzej 1l/ 1000km. Zostaly stare pierscienie, moze to przez to ??? Z wydechow czarny dym niczym z diesla.



Jakies porady ?? pomocyyyy
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-21, 20:10   Re: Dymienie na czarno :( i palenie oleju

Krzysiek__ napisał/a:
A wiec tak, honda rc14, po remoncie uszczelnienie glowicy i wymiana tuleji cylindrowych zaczela palic olej jak smok, powyzej 1l/ 1000km. Zostaly stare pierscienie, moze to przez to ??? Z wydechow czarny dym niczym z diesla.



Jakies porady ?? pomocyyyy


Znaczy co? Wymieniłeś gładzie cylindrów?? Wstawiłeś znaczy tuleje czy robiłeś pierwszy nadwymiar?
 
 
Krzysiek__
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-29, 15:43   

wymienione gladzie cylindrow
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-29, 19:27   

Krzysiek__ napisał/a:
wymienione gladzie cylindrow


Więc wg mnie pierścienie przepuszczają. Na czarno znaczy z olejem ... gdyby na biało to z płynem chłodzącym. Gdzieś jest mój post z wyjaśnieniami dotyczącymi czarnego dymu :-) pogrzeb trochę to pewnie znajdziesz :-)
 
 
Krzysiek__
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-30, 08:43   

po regulacji gaznikow czarny dym ustal, czasami zdarza mu sie przykopcic na sino niebiesko, a olej wpierdziela dalej
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-30, 10:10   

W mądrej "Księdze" dla motocyklistów wyczytałem, że:

- czarny kopciuch - to zbyt bogata mieszanka, czyli gaźnik do regulacji, przytkany filtr powietrza itp pierdoły.

Jak widać, "przepowiednia" z mojej księgi się sprawdziła (pomogła regulacja gaźników)



A teraz drugi zapis:

- błękitny kopciuch - spalanie nadmiernej ilości oleju. To zazwyczaj oznaka zbliżającego się remontu silnika. Luz tłoka i wyrobione pierścienie, albo zbyt luźna prowadnica lub uszczelnienie kanału dolotowego. Czyli chyba jednak te pierścienie będą do wymiany skoro czasami kopci na sino niebiesko.

Pozdr
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-30, 15:48   

Globi napisał/a:
W mądrej "Księdze" dla motocyklistów wyczytałem, że:

- czarny kopciuch - to zbyt bogata mieszanka, czyli gaźnik do regulacji, przytkany filtr powietrza itp pierdoły.

Jak widać, "przepowiednia" z mojej księgi się sprawdziła (pomogła regulacja gaźników)



A teraz drugi zapis:

- błękitny kopciuch - spalanie nadmiernej ilości oleju. To zazwyczaj oznaka zbliżającego się remontu silnika. Luz tłoka i wyrobione pierścienie, albo zbyt luźna prowadnica lub uszczelnienie kanału dolotowego. Czyli chyba jednak te pierścienie będą do wymiany skoro czasami kopci na sino niebiesko.

Pozdr


Się mi kolory pomyliły :-) No cóż - i tak chyba trafiłem. Ja bym te pierścienie zrobił + (jeśli nie były) to wszystkie uszczelnienia.
 
 
sztywny 
czerwona gałeczka


Motocykl: vtx 1800c
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 327
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2007-08-30, 21:33   

Mateusz napisał/a:
Cytat:


Więc wg mnie pierścienie przepuszczają. Na czarno znaczy z olejem ... gdyby na biało to z płynem chłodzącym. Gdzieś jest mój post z wyjaśnieniami dotyczącymi czarnego dymu :-) pogrzeb trochę to pewnie znajdziesz :-)




Czy zdajesz sobie sprawe co by sie dzialo z silnikiem gdyby plyn chlodzacy dostawal sie do komory spalania??????? - chyba nie!

Pewnie w ogole przestalby pracowac.
_________________
.......motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny.....
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-30, 22:01   

sztywny napisał/a:


Czy zdajesz sobie sprawe co by sie dzialo z silnikiem gdyby plyn chlodzacy dostawal sie do komory spalania??????? - chyba nie!

Pewnie w ogole przestalby pracowac.


Zdaję sobie sprawę - powiem więcej - ja WIEM co się dzieje z takim silnikiem :-) Wprawdzie samochodowym ale ... na początku dymi na biało a po jakimś czasie się zaciera. Ale to nie trwa błyskawicznie - zależy od przecieku na uszczelce pod głowicą. Sztywny :-) Kolega napisał, że nie na biało :-)
 
 
yanucha 


Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2780
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-08-30, 22:10   

No to jutro zdiagnozujecie moje kopcenie!!!!!!!!!
_________________
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-08-30, 23:26   

yanucha napisał/a:
No to jutro zdiagnozujecie moje kopcenie!!!!!!!!!


W sobotę :-) Jak będziesz na zimno odpalał. Wtedy najlepiej. Chyba, że zostawiasz za sobą zasłonę dymną :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM