/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z niedoborem paliwa! - gaśnie, nie pompuje paliwa.
Autor Wiadomość
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
  Wysłany: 2008-06-29, 19:21   problem z niedoborem paliwa! - gaśnie, nie pompuje paliwa.

Witam wszystkich spod bandery Cieni. Ledwo się uporałem ze sprawą ładowania i kupnem nowego aku (dzięki piękne, chodzi[ło] super, aż miło) a tu nagle następny problem.... :twisted: Mianowicie... dzisiaj, jak to w niedzielę chciałem się przejechać po okolicy i sprawdzić czy wszystko gra, po małych dociągnięciach. Zrobiłem w sumie z 10 km, wyjeżdżam z CPN-u, przejechałem z 200 m i trach! moto się zamulił i zgasł :shock: więc popróbowałem kilka razy odpalić ale za każdym razem to samo odpalił, pochodził z 40 sekund i gasł potem ten czas to już się tylko skracał 5 sekund i bum już gaśnie (gasł z objawami całkowitego braku doprowadzania paliwa do komór gaźnikowych) więc nie miałem daleko to dopchałem go do kolegi( :mrgreen: często w takich sytuacjach powtarzam sobie- to TYLKO ponad 260kg) , do warsztatu. Zabrałem się od sprawdzenia kranika- ten działa bez zarzutów pięknie podaje paliwo. Kolejnym do sprawdzenia był filtr paliwa- ten jak ściągnąłem i zobaczyłem to zdziwiłem się że AŻ tak może być zapchany filtr, więc chwilowo zamontowałem mniejszy filtr od "malucha" żeby sprawdzić czy to aby na pewno filtr. Więc próbuję odpalić i załapał- pochodził z 10 sekund i znów zgasł, więc "po pompowałem" trochę rozrusznikiem, ale patrzę- a tu prawie w ogóle nie dochodzi paliwo do tego filtra(jak na mój rozum to powinno dość szybko i obficie zassać paliwo przez ten filtr, a zassało może z 20ml)- który jest nóweczka nie śmigany [ i z przepompowywaniem paliwa- (na sucho- czyli tak poza obiegiem w motorze tylko w innym sprzęcie) nie miał najmniejszych problemów]. Więc sobie myślę, że chyba szlag trafił tą pompę paliwową, ale na nią już niestety nie mam czasu w niedzielę. Poradźcie mi coś, jak można szybko sprawdzić to czy pompa paliwowa w ogóle zasysa paliwo? jak się do niej dostać? co może być jeszcze "podejrzanym" w tej sprawie. Zaznaczam że nie mam w sumie możliwości odpalenia motoru- z wiadomych przyczyn. W sumie to jest tego jeden + - będę pewien że nowy filtr paliwa który zamówię będzie filtrował jak przystało na filtr :lol: bo właściciel poprzedni to od nowości widocznie nie wymieniał - czyli 19 lat :shock: Pozdrawiam wszystkich ciepło i czekam na sugestie.
 
 
 
omo 


Motocykl: VTX 1300 R 05
Wiek: 62
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 1766
Skąd: Witkowo /k Gniezna
Wysłany: 2008-06-29, 20:15   

Kolego podobny problem był juz opisywany na forum,ale gdzie on jest? musisz polatać i poszukać a może znajdzie sie ktoś z lepszą pamięcią
_________________
.Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami.
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-06-29, 21:06   

Witam, kurcze przewaliłem sporą część forum i nie mogę znaleźć tego tematu :D jakby ktoś był na tyle hojny :D i podrzuciłby mi linka. Albo najlepiej odpowiedział od razu co może być przyczyną tego że to paliwko stoi i nie płynie dalej :D. Pozdrawiam
 
 
 
Rocker 

Motocykl: FLHR
Wiek: 43
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 266
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 2008-06-29, 21:31   

Kolego ja miałem tak samo w moim 1100 i okazało się że jak upychałem kable pod siedzeniem to rozpiąłem zasilanie pompy paliwa. Sam się zdziwiłem bo nie wiedziałem że jest pompa, ale jest. Objawy były takie że pięknie zapalił, pochodził chwilę, potem na jeden gar i zgasł. Już więcej nie zapalił. Dopiero jak podpiąłem pompę to zapalił i potem było już cacy. A żeby sprawdzić pompę to poprostu odpinałem wężyk od kranika i przytykałem palec do wężyka podczas kręcenia rozrusznikiem. Powinien palec się lekko przysysać.



Sprawdź kable, może to jest to samo, jeśli grzebałeś pod siodełkiem



Pozdro
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-06-30, 00:49   

Cześć, czuję że to może być to! Ostatnimi czasy często grzebałem pod siodełkiem, upychałem, przepychałem itp. :-P Także bardzo by było możliwe, że to właśnie to. Możliwe też że gdzieś "zalało" jakąś kostkę i zrobiło się tam nie ciekawie. W każdym bądź razie jutro to na pewno sprawdzę :-) Rocker, ślicznie dziękuję- głowę daje na to bym nie wpadł- zasilanie pompy paliwowej pod siodełkiem.... :shock:
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2008-06-30, 13:09   

Pompa paliwa w 1100 to dość dziwny mechanizm... Nie jest to typowa pompa stosowana np. w samochodach gdyż musi pracować w instalacji bez odpływu paliwa. Czyli w zasadzie jej rola polega na utrzymywaniu pewnego ciśnienia paliwa na odcinku pompa-zawór_gaźnika. Z tego powodu, pompa nie pracuje cały czas, tylko w zależności od chwilowych potrzeb dopompowuje paliwo.

Mechanizm w sumie dość prosty, pompę też daje się częściowo rozebrać, na tyle by dostać się do styków elektrycznych których przeczyszczenie czasem załatwia sprawę. Jeśli to kwestia membrany lub zaworu - niestety chyba się tego nie da zregenerować. Można próbować zastosować inną pompę, nawet samochodową, ale trzeba ew. rozwiązać sprawę odpływu o ile pompa tego wymaga.
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-07-01, 00:14   

Hm... to jednak prawdopodobnie nie będzie nic z tym "odłączonym kablem" pod siedziskiem ;-) Dzisiaj tak na szybkiego popatrzyłem co się tam dzieje, a że priorytetem było ściągnięcie tylnego koła, na jutrzejszą wymianę oponki :chytrusek: więc pomogło mi to lepiej się przyglądnąć samej pompie, prawdopodobnie się jutro cały dzień będę w tym bawił. Jak to rzekł shadok- trzeba zaglądnąć w te styki, tylko taka mała dygresja :-D Shadok- powiedz Ty mi czy tam ten plastikowy dekielek od pompy to można zdjąć bez odkręcania i ściągania całej pompy? Coś mi się wydaję, że powinno się dać, tylko pompę trzeba z tej gumy ściągnąć... Ok to jak coś to będę informował i pytał na bieżąco jakby co :D Życzę miłej nocy wszystkim :->
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-07-17, 20:13   

Ok, tak swoją drogą zamykam swój temat. Okazało się, że pomimo wymiany filtra, pompa nie zasysała paliwa... wniosek sprawdzenie pompy wykluczyło jej uszkodzenie, wystarczyło poczekać a nieszczelności i zapowietrzenie wężyków ustało i to już mam z głowy. Pozdrawiam.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Maras
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-06, 20:14   

Divastion napisał/a:
Ok, tak swoją drogą zamykam swój temat. Okazało się, że pomimo wymiany filtra, pompa nie zasysała paliwa... wniosek sprawdzenie pompy wykluczyło jej uszkodzenie, wystarczyło poczekać a nieszczelności i zapowietrzenie wężyków ustało i to już mam z głowy. Pozdrawiam.




A ile Cię kosztowała pompa ? Pytam orientacyjnie, bo może mnie czekać jej wymiana.



Maras
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-08-06, 22:06   

Witaj, pompa kosztowała mnie... 0zł :-D nie wymieniałem bo jest sprawna :-) Ale ja też się rozglądałem na przyszłość i na allegro od kolesia za 100zł z 94 roku znalazłem... można także w USA kupić za 140$ NÓWKĘ ale trzeba mieć kogoś tam... :-) Śledź uważnie allegro... często mają hondy na części... Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
drut 


Motocykl: Honda shadow 1100Aero c3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 59
Skąd: M-ko/Wielkopolska
Wysłany: 2009-04-14, 11:27   

witam!!powastal mały problemik.......chodzi o to ze w ostatni weekend sobie jade a tu nagle sprzet sie zaczyna krztusic za tylnym piecem charakterystyczne stukanie (pewnie pompka paliwa)objawy takie jakby paliwa nie dostawal...wlasciwie nic nie robilem z tym i moja jazda teraz wyglada tak ze jade jade co jakis czas cos tak przerwie dziwnie ale sprzed daje rade na 5 biegu idzie jak zyleta a przy redukcji i dodoaniu gazu (nie zawsze)sprzet znow sie dusi... wszytko trwa chwile, bez zatrzymywanie i moge jechac dalej?co to moze byc?sezon przejezdzilem bez problemu i nagle tak cos mu odwalilo?swiece zmienilem i to samo, filtr paliwa w miare...sprawdze moze jeszce filtr powietrza, przejade sie bez niego ale jak to nie bedzie to to co?
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-04-14, 11:30   

Układ paliwowy do sprawdzenia :-D zabieg szybki prosty o ile nie trzeba ingerować w gaźniki :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
drut 


Motocykl: Honda shadow 1100Aero c3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 59
Skąd: M-ko/Wielkopolska
Wysłany: 2009-04-14, 11:41   

Jak szybko sprawdzic uklad :lol: ??
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2009-04-14, 11:45   

Po prostu zaczynasz sprawdzanie od kranika aż do węża wychodzącego z pompy :lol:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
drut 


Motocykl: Honda shadow 1100Aero c3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 59
Skąd: M-ko/Wielkopolska
Wysłany: 2009-04-14, 11:47   

Z kranika leci jak zawsze czyli w miare mocno,,,pompa ssie a za pompa nie sprawdzalem moze na tym odcinku jest jakis problem...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM