/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
michorg 


Motocykl: STX1300, VT1100 (w planach)
Wiek: 42
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 226
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-13, 10:04   Regulacja zaworów

Mam VT 1100 z 1987 roku - to już "nowy" model.



Ostatnio podczas podróżowania autostradą po Niemczech, z plecaczkiem i bagażem (razem jakieś 200 kg obciążenia) z prędkością około 150 km/h zaczęły mi klekotać zawory (tak mi się wydaje).



Wiem, że nie ma tu powodów do dumy ale napiszę jak było:



zajrzałem do oleju, a tam... suuusza, centymetr pod miarką (mierzone patykiem), sprzęt miałem zalany półsyntetykiem 10W40, nie miałęm oleju w zanadrzu, pojawił się kolega na Harleyu i poratował, wlałem jakieś 750 ml ale mineralnego - doszedłem do wniosku, że lepiej jechać na mieszance niż na żadnym, ze do domu było daleko to po drodze dokoptowałem jeszcze torche (jakieś pół litra) półsyntetyka samochodowego i jakieś pół litra półsyntetyka motocyklowego, wiem że to raczej nienormalne ale musiałem jakoś do domu wrócić, oczywiście sprzęt był oszczędzany jak tylko było można, do domu dojechaliśmy bez problemu, sprzęt chodził dobrze, sprzęgło też, mocy też nie stracił. Pozostało tylko klekotanie w przednim cylindrze.



Teraz zalany jest Motulem 3000 20W50 niestety nadal coś tam klekocze, to jest w sumie bardziej cykanie niż klekotanie ale wczesniej tego nie było.



Pytanko moje - czy to zawory czy może być coś inego?

W tym silniku chyba jest już chydrauliczna regulacja ale czy w takim przypadku jest możliwa regulacja regulacji?



Co z tym robić? Przebieg na zegarze to jakieś 35 tyś mil.
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2008-06-13, 10:24   

A... Już ci na FM odpisywałem.

Mieszaniem olejów się nie przejmuj. Co do klekotania, to trzebaby dokładniej osłuchać - a czy klekocze cały czas?

Nie wiem czy cię to pocieszy, ale bardziej prawdopodobne jest to, że ci się kończy łańcuszek rozrządu.
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
michorg 


Motocykl: STX1300, VT1100 (w planach)
Wiek: 42
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 226
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-13, 11:38   

Ten dziwny odgłos dochodzi ewidentnie z górnej części przedniego cylindra. Słychać tym głośniej, im szybsze są obroty silnika.



Czy na podstawie "osłuchania" byłbyś w stanie zdiagnozować przyczynę?



Łańcuszek rozrządu to jak najbardziej pocieszające :mrgreen: w końcu to część eksploatacyjna, wymieniasz i z głowy, znaczyło by wtedy że sprzęt jeszcze polata :mrgreen:
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-13, 11:42   

Ja może się nie znam za dobrze. ale mi to też wygląda na rozrząd..
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2008-06-13, 14:02   

michorg napisał/a:
Ten dziwny odgłos dochodzi ewidentnie z górnej części przedniego cylindra. Słychać tym głośniej, im szybsze są obroty silnika.



Czy na podstawie "osłuchania" byłbyś w stanie zdiagnozować przyczynę?



Łańcuszek rozrządu to jak najbardziej pocieszające :mrgreen: w końcu to część eksploatacyjna, wymieniasz i z głowy, znaczyło by wtedy że sprzęt jeszcze polata :mrgreen:




Mogę porównać z odgłosami które miałem przed wymianą łańcuszków... :mrgreen:



A co do wymiany łańcuszków, nie mów hop póki nie zaczniesz wymieniać... ;-) Niestety trzeba silnik wyjąć...
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
michorg 


Motocykl: STX1300, VT1100 (w planach)
Wiek: 42
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 226
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-13, 17:45   

No to już niestety wiem. I wiem napewno, że to łańcuszek.



Pytanko - jakie części sa potrzebne do wymiany rozżądu? i Czy trzeba go wymieniać odrazu w dwóch garach jeżeli hałasuje tylko jeden?



Gdzie można kupić te graty?
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-13, 17:51   

michorg napisał/a:
No to już niestety wiem. I wiem napewno, że to łańcuszek.



Pytanko - jakie części sa potrzebne do wymiany rozżądu? i Czy trzeba go wymieniać odrazu w dwóch garach jeżeli hałasuje tylko jeden?



Gdzie można kupić te graty?


Łańcuchy z zapinkami, zakuwacz do łańcucha, klucze, śrubokręty, serwisówka i na wszelki wypadek nowe uszczelki pod dekle :-) Np. sklep motocyklowy "Klasa", "Moto-akcesoria", "Ścigacz.pl"
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2008-06-13, 18:17   

Mateusz napisał/a:
michorg napisał/a:
No to już niestety wiem. I wiem napewno, że to łańcuszek.



Pytanko - jakie części sa potrzebne do wymiany rozżądu? i Czy trzeba go wymieniać odrazu w dwóch garach jeżeli hałasuje tylko jeden?



Gdzie można kupić te graty?


Łańcuchy z zapinkami, zakuwacz do łańcucha, klucze, śrubokręty, serwisówka i na wszelki wypadek nowe uszczelki pod dekle :-) Np. sklep motocyklowy "Klasa", "Moto-akcesoria", "Ścigacz.pl"




A właśnie Mati... Czy ja w końcu odebrałem od was zakuwacz..? Bo mam sklerozę i nie wiem czy przewalać piwnicę czy nie... :oops:



A co do wymiany łańcucha w 1100 to bardzo proszę, choć to inny rocznik. 8-)
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
michorg 


Motocykl: STX1300, VT1100 (w planach)
Wiek: 42
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 226
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-07-09, 08:53   

Shadok, w opsie wymiany rozrządu podałeś w cześciach potrzebnych uszczelkę pokrywy alternatora i uszczelkę kół zębatych rozrusznika - czy przy wymianie rozrządu faktycznie trzeba je wymieniać? po co odkręca się te dekle?
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2008-07-09, 09:46   

michorg napisał/a:
po co odkręca się te dekle?


Coby silnik można było wyjąć...
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
braty 
Brat Adam


Motocykl: Royal Star Venture 1300
Wiek: 59
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 241
Skąd: Sanok
Wysłany: 2008-07-09, 13:24   

Shadok napisał/a:
michorg napisał/a:
Ten dziwny odgłos dochodzi ewidentnie z górnej części przedniego cylindra. Słychać tym głośniej, im szybsze są obroty silnika.



Czy na podstawie "osłuchania" byłbyś w stanie zdiagnozować przyczynę?



Łańcuszek rozrządu to jak najbardziej pocieszające :mrgreen: w końcu to część eksploatacyjna, wymieniasz i z głowy, znaczyło by wtedy że sprzęt jeszcze polata :mrgreen:




Mogę porównać z odgłosami które miałem przed wymianą łańcuszków... :mrgreen:



A co do wymiany łańcuszków, nie mów hop póki nie zaczniesz wymieniać... ;-) Niestety trzeba silnik wyjąć...


A ile gorzały przy tym wypić............ i telefonów do Shadoka wykonać......
_________________
brat Adam
 
 
michorg 


Motocykl: STX1300, VT1100 (w planach)
Wiek: 42
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 226
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-07-09, 19:17   

hehe... można i tak, ja się niestety nie czuję na siłach by podejmować temat samodzielnie, odkurzacz, pralka, WSK-a owszem, ale akurakt tej "pani" rozbierał nie będę :mrgreen:
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-07-10, 21:46   

Michorg, otrzymałeś moją wiadomość na priwa o tych mechanikach. :?:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
michorg 


Motocykl: STX1300, VT1100 (w planach)
Wiek: 42
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 226
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-07-10, 22:11   

Todek, dostałem, dzięki!



Narazie zbieram części bo to też spory wydatek, jak pozbieram wszystko, wtedy będę szukał mechaniora, który mi to zrobi.

Z tego co się orientowałem to wszędzie jest podobnie, czyli ok 500 zł za robocizne. Wyjmowanie silników nie należy chyba do ulubionych czynności serwisowych :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM