/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Cezar
2009-02-05, 12:04
Przegrzewanie
Autor Wiadomość
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2007-07-20, 20:47   Przegrzewanie

Witam wszystkich



Niedawno zakupiłem dość zaniedbaną 500 i narazie chciałbym przejeździć sezon a w zimie zabrać sie za nią na poważnie :)

Wiec zaczynamy

jak tylko go kupiłem uciekał olej nie wiedziałem skąd ale po trudach i znoju znalazłem przyczynę - pierścienie olejowe są do wymiany ponieważ olej dostaję sie do filtra powietrza.



Ale to było na marginesie moje pytanie tyczy sie przegrzewania sie silnika (i tutaj wielu z was wyśmieje mnie na stojąco, sam to zrobiłem po fakcie) wymieniłem olej na Mobil Extra 4T (bo akurat był w sklepie ) a poprzedni właściciel powiedział mi tylko ze jeździ na Motul 10W40 ale dokładnie na jakim to mi tego nie zaradził podejrzewam ze półsyntetyk i od wymiany grzeje mi sie niemiłosiernie aa dodam ze nie wymieniłem filtra oleju (wiem cwiok ale co zrobić ) myślałem ze to może zapowietrzył sie układ chłodzenia wiec znalazłem śrubkę i poodkręcałem parę razy(płyn w chłodnicy to ALMATIN ) to teraz przynajmniej temperatura spada jak jadę na nadbiegu z góry :)



Może to być wina tego oleju ??
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-20, 21:36   Re: Przegrzewanie

mavarick napisał/a:
...a poprzedni właściciel powiedział mi tylko ze jeździ na Motul 10W40 ale dokładnie na jakim to mi tego nie zaradził podejrzewam ze półsyntetyk


Motul 10W40 jest półsyntetykiem. Ja też pojeździłem sezon na nim, a teraz mam Motula 15W50.

mavarick napisał/a:
... i od wymiany grzeje mi sie niemiłosiernie


grzeje - tzn. załącza się wiatrak? Wymieniałeś olej niedawno? Może ma wpływ pogoda (30*C) i wzniesienia? (a górki masz naprawdę wypasione :-D )

mavarick napisał/a:
...a dodam ze nie wymieniłem filtra oleju (wiem cwiok ale co zrobić )
Oj, oj... Dobrze go byłoby wymienić. Nie wiadomo kiedy był wymieniany i co w nim jest... Filtr Hiflo HF 202 nie jest taki drogi.

mavarick napisał/a:
myślałem ze to może zapowietrzył sie układ chłodzenia wiec znalazłem śrubkę i poodkręcałem parę razy(płyn w chłodnicy to ALMATIN ) to teraz przynajmniej temperatura spada jak jadę na nadbiegu z góry :)
Co za śrubkę? Spustową? Do odpowietrzania?

Dobrze byłoby wymienić jak najszybciej cały płyn chłodzący, jeśli tego jeszcze nie robiłeś. Nie jest to trudne, skoro nawet ja potrafię to zrobić :mrgreen: , a w technice jestem "noga".



Pozdr
 
 
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2007-07-21, 10:48   Re: Przegrzewanie

Witam i dziekuje za naprawde szybką odpowiedz



Globi napisał/a:
Ja też pojeździłem sezon na nim, a teraz mam Motula 15W50.


Właśnie kolega zaproponował mi 15W50 (motul) jest olejem gęstniejszym co da wyciszenie motorku ale czy to nie da właśnie wyższej tem.



Globi napisał/a:


grzeje - tzn. załącza się wiatrak? Wymieniałeś olej niedawno? Może ma wpływ pogoda (30*C) i wzniesienia? (a górki masz naprawdę wypasione :-D )


Tak włącza mi sie wiatraczek i to czasami przez cały czas jazdy. Olej wymieniłem dosłownie tydzień temu a posiadam go od 3 tygodni :) i nie było tego na poprzednim oleju. No ale nie przesadzajmy ze nie może sobie poradzić z górką i po 4 sek górki on traci moc a jego tem to juz jest za połową wskaźnika.



Globi napisał/a:
Oj, oj... Dobrze go byłoby wymienić. Nie wiadomo kiedy był wymieniany i co w nim jest... Filtr Hiflo HF 202 nie jest taki drogi.


Tu nie chodzi o kasę (hehe) jak juz teraz wiem jak juz kupywać to coś pewnego i dobrego.

A zobaczyłem ze różnice cenowe nie są duże miedzy Hiflo a Hondy(tam napisałeś chyba wiec teraz sie zastanawiam czy na pewno są te same parametry hehe) pierwszy 24 PLN a drugi 28 ale jak powiedziałeś ze jeździsz na Hiflo to na razie posłucham sie ludzi z większym stażem :)





Globi napisał/a:
Co za śrubkę? Spustową? Do odpowietrzania?

Dobrze byłoby wymienić jak najszybciej cały płyn chłodzący, jeśli tego jeszcze nie robiłeś. Nie jest to trudne, skoro nawet ja potrafię to zrobić :mrgreen: , a w technice jestem "noga".



Następnym razem będę robił zdjęcia :) śrubka znajdowała sie po drugiej stronie wlewu.

Ten ALMATIN może być czy polecasz coś innego



Pozdro
Ostatnio zmieniony przez mavarick 2007-07-21, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-21, 11:24   Re: Przegrzewanie

mavarick napisał/a:
śrubka znajdowała sie po drugiej stronie wlewu.

Ten ALMATIN może być czy polecasz coś innego
Wygląda na to, że kręciłeś śrubą odpowietrzającą układu chłodzącego, znajdującą się w rejonie termostatu (przy takim kulistym "coś"?). Spróbuj wymienić na początek płyn chłodzący. Nadaje się w sumie każdy płyn, byle był do chłodnic aluminiowych (petrygo, borygo alu itp). Ja mam mieszankę glikolu z wodą destylowaną. Odkręcasz korek wlewowy. Śrubę spustową masz na dole z prawej strony, dolna śruba na pompie wody. Zalej nowym płynem, może przejdą te objawy.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-07-21, 11:37   

Mówiłeś jeszcze że leci Ci olej do filtra powietrza... Tak samo jak Ty...

Mierzyłeś kompresje w cylindrach?

U mnie też pierścienie napewno trochę puszczają olej..... ale bardziej leci raczej przez uszczelniacze zaworowe...

Co z tym filtrem??

Nadal na nim jeździsz?

Masz suchy czy mokry filtr olejowy. Jeśli "suchy" a zalany olejem to będzie czy się dławił, tracił moc.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2007-07-21, 13:35   

Globi dzięki za szybkie odpowiedzi zrobie tak jak mi powiedizałeś



Cytat:
cezar

Mówiłeś jeszcze że leci Ci olej do filtra powietrza... Tak samo jak Ty...

Mierzyłeś kompresje w cylindrach?

U mnie też pierścienie napewno trochę puszczają olej..... ale bardziej leci raczej przez uszczelniacze zaworowe...

Co z tym filtrem??

Nadal na nim jeździsz?

Masz suchy czy mokry filtr olejowy. Jeśli "suchy" a zalany olejem to będzie czy się dławił, tracił moc.


Jeszcze nie zdążyłem sprawdzić kompresji a co do uszczelniaczy to tez mozliwe ale to dużo roboty żeby teraz je robić jak mówiłem dopiero zabiorę sie za remont silnika w zimę :) jak naprawde sie coś nie popsuję na poważnie hehe

Jeżdżę nadal na tym filterku a co mam zrobić Jest mokry od spodu a od góry jest suchy w ogóle cała ta komora jest zapaćkana olejem no ale nie będę teraz rozbierał całego silnika wole dolewać oleju i JEŹDZIĆ !!!!! a zgłasza w taką pogodę :) .
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-07-21, 13:39   

nie nie ... chyba troszkę źle mnie zrozumiałeś..

Pytałem jaki rodzaj filtra posiadasz w swojej VT?

Mokry olejowy? Czy such?

W orginale były montowane mokre filtry a przynajmniej w roczniku 83.

Ja w swojej mam filtr suchy (papierowy), jak miałem go zabrudzonego olejem to motocykl sie dlawił i zamulał, nie miał m,ocy powyżej 4,5 tys. rpm.

Później jeździłem bez filtra.

Teraz jeżdżę z odłączoną od filtra odmą i z filtrem...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2007-07-21, 13:50   

Znam sie troszku na mechanice samochodowej i spotkałem sie z klasycznymi Mokrymi filtrami i budowa tego filtra świadczy o tym ze jest to suchy(gąbka) właśnie jadę do fachowca który mi potwierdzi moją tezę lub mnie zdołuje :) i wszytko sie wyjaśni w tej kwestii (mam taką nadzieję )
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2007-07-21, 16:40   

Jeśli masz gąbkę to znaczy że masz mokry filtr czyli powinien być nasączany olejem.
 
 
 
Konrad
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-24, 23:59   

A nie myles czasem Karcherem motorka? Listki chlodnicy w VT500 (w innych pewnie tez) sa strasznie delikatne, i sie zaginaja. Wtedy nie ma dobrego przeplywu powietrza i bedzie sie grzal. Jeszcze co mi do glowy przychodzi: ruszales filtr powietrza. Ten mokry, gabkowy, ciezko trafic w swoje miejsce. Moze smiga troche lewego powietrza? Jak jest za uboga mieszanka(wiecej powietrza), to jest wyzsza temp spalania, i tez sie grzeje, a dodatkowo traci moc. Olej w tych zakresach lepkosci raczej ma pomijalne znaczenie. Na 15W50 bedzie ciszej, minimalnie wiecej benzyny spali, slabiej zapala zimny,i na zimnym skrzynia ciezej chodzi. Ale poza tym bez znaczenia jest. Ja na takim oleju smigam drugi sezon, i...tez mam problem z temperatura :roll: .Ale tu Karcher zawinil, a wlasciwie obsluga tegoz,czyli ja ;-)



Pozdrawiam
 
 
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2007-07-28, 23:38   

Witam po małej przerwie



znalazłem przyczynę strasznego przegrzewania sie silnika :). Ale proszę sie nie śmiać - jazda na nadbiegu po górach. W dzisiejszym dniu sprawdziłem tą tezę i wszystko było ok wiadomo temperatura troszku skakała ale nie tak ze wiatrak chodził bez przerwy(no ale po drodze dowiedziałem sie wielu ciekawych rzeczy ) wybaczcie w końcu mój pierwszy motor.

Globi miałeś racie ze mam góry i te temperatury które były swoje robiły.



Ps. Na piście jeszcze jakie hmm jak to wytłumaczyć jakie obroty silnika do biegu i prędkości - No wiecie ze np 5 bieg do 100 i później już 6 a najlepiej zmieniać bieg przy obrotach silnika 6 tyś
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2007-07-29, 00:44   

mavarick napisał/a:


Ps. Na piście jeszcze jakie hmm jak to wytłumaczyć jakie obroty silnika do biegu i prędkości - No wiecie ze np 5 bieg do 100 i później już 6 a najlepiej zmieniać bieg przy obrotach silnika 6 tyś




Nie da się. Wszystko zależy od stylu i dynamiki jazdy. Teoretycznie są rozpisane przełożenia ale ... to tylko teoria. Pamiętaj, że maksymalny moment motor ma przy 7 krpm a maksymalną moc przy 8,5 krpm. Jeśli chcesz szybko startować, szybko przyspieszać, szybko jeździć to będziesz jeździł w górnym zakresie obrotów. Jeśli preferujesz styl powolny i spokojny to możesz zmieniać biegi w okolicach 3 - 4 krpm. Nadbiegu - wg mnie - nie warto włączać poniżej 100 km/h. Ale to tylko moja opinia :-)
 
 
mavarick 

Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 488
Skąd: Gorzanów
Wysłany: 2007-07-29, 08:27   

Właśnie zauważyłem ze najlepiej zmieniać biegi (ekonomicznie) przy obrotach 3-4 krpm



Dzięki za szybkie odpowiedzi i temat można zamknąć dla potomstwa :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM