/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Todek
2012-02-27, 23:02
płyn hamulcowy w VTX 1300C
Autor Wiadomość
Baal 


Motocykl: VTX 1300C '04
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 298
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2012-02-26, 21:22   płyn hamulcowy w VTX 1300C

Witam - kolejna zagwozdka...
Mógłby mi ktoś powiedzieć:
1) Jaki płyn hamulcowy potrzebny mi do mojego VTX'a?
2) Ile go wejdzie do układu w moim moto?
jak mam spuścić stary płyn, gdzie jest najniższy punkt układu? - czy mogę zużyty płyn wylać do kanalizacji czy raczej komuś oddać do recyklingu
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-02-26, 21:43   

Ad. 1 Płyn hamulcowy DOT 4
Ad. 2 Flaszka 0,5 l powinna bez problemu wystarczyć
co do reszty nie wiem, stary płyn się utylizuje, a nie wylewa do kanalizacji :-?
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Grzechoo 

Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 276
Skąd: RRS
Wysłany: 2012-02-26, 21:51   

Tu masz opis i film jak wymienić płyn hamulcowy:

http://www.scigacz.pl/Wym...cz,pl,7986.html

:-)8
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-02-26, 22:02   

A tu masz manuala do VTX 1300
Ps. Mam nadzieję, że link działa bo nie sprawdzałem :-P
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Baal 


Motocykl: VTX 1300C '04
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 298
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-27, 15:28   

thx - może ktoś mi powie jeszcze tylko jakiego producenta. Bo tak jak kukam na alledrogo to rozpiętość jest od 8 zeta do nawet 50 za pół litra.
Czy nie będzie żadnego halo jak kupie sobie za 8,1 firmy K2
http://allegro.pl/k2-dot-...2154319643.html
czy tez lepiej kupić jakiś taki:
http://allegro.pl/lodz-at...2092372148.html
bo jakoś mam wrażenie że parametry płyny muszą mieś takie same a jedynie płaci się za firmę :-/
_________________
lewa w górę...

 
 
Grzechoo 

Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 276
Skąd: RRS
Wysłany: 2012-02-27, 15:52   

Producent nie ma większego znaczenia :-) Kup po prostu DOT4 na pobliskiej stacji benzynowej :-)
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-02-27, 21:03   

Ważny jest punkt wrzenia, im wyższa temperatura wrzenia tym lepiej ATE ma ją na poziomie 260°C K2 240°C. Jeśli nie masz zamiaru jeździć na torze lub w górach z częstymi zjazdami zmuszającymi do hamowania to nie powinno to mieć większego znaczenia :-P
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 22:44   

Ja mam 2 auta, motocykl. Po zmianie ich zawsze zmieniam płyny. Układy hamulcowe od dawna zalewam płynem dot5 w góre, nie wierzcie w bajki że układ jest do tego nie przystosowany, w czasie produkcji motocykla innego nie było i dlatego taki był zalecany. Dot 5-> ma wyższą temp wrzenia, jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy...
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-02-27, 22:48   

adam3911 napisał/a:
jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy...

Ale o wiele bardziej higroskopijny. :-( Moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania go w naszych moto. To tak jakby do fiata 125-p lać benzynę 98 oktan. :mrgreen: Ale, każdy robi jak uważa, jeden lubi schabowe, a drugi jak mu śmierdzą skarpety. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 22:59   

Todek napisał/a:
adam3911 napisał/a:
jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy...

Ale o wiele bardziej higroskopijny. :-( Moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania go w naszych moto. To tak jakby do fiata 125-p lać benzynę 98 oktan. :mrgreen: Ale, każdy robi jak uważa, jeden lubi schabowe, a drugi jak mu śmierdzą skarpety. :mrgreen:


Masz racje, ale to się tyczy Dot4 w porównaniu z zapomnianym Dot3. Mimo że Dot 4 jest bardziej higroskopijny to jednak jego skład jest taki że ta woda nie wpływa na jego właściwości (jej niewielka ilość) Natomiast Dot5 jest już na bazie silikonów, całkiem inna technologia...
Porównanie lania PB98 do 126p jest nie na miejscu, ja bym powiedział... po co lać dobry olej do silnika skoro kiedys wszyscy na tedexie śmigali... lub, po co go tak często zmieniac skoro na 10000 przebiegu i tak dolewam 3l...
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-03, 21:53   

Podsumowując:
Typ płynu (DOT) - taki jaki masz napisany na dekielku zbiorniczka na kierownicy
Baal napisał/a:
thx - może ktoś mi powie jeszcze tylko jakiego producenta.

A płyn jakiego producenta kupujesz do samochodu?
Baal napisał/a:
bo jakoś mam wrażenie że parametry płyny muszą mieś takie same a jedynie płaci się za firmę :-/
8-)
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-03-03, 22:16   

Wydaje się różne firmy mają różne temperatury wrzenia :-P
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2012-03-04, 00:16   

Matrix napisał/a:
Wydaje się różne firmy mają różne temperatury wrzenia :-P


Tak :mrgreen:

firma DOT 3 temp. w płynu suchego 205 °C ; t.w.p. mokrego 140 °C
firma DOT 4 temp. w płynu suchego 230 °C ; t.w.p. mokrego 155 °C
firma DOT 5 temp. w płynu suchego 260 °C ; t.w.p. mokrego 180 °C
firma DOT 5.1 temp. w płynu suchego 270 °C ; t.w.p. mokrego 190 °C
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-03-04, 10:54   

DOT 4
ATE 260°C
K2 240°C
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-03-04, 11:38   

Wiecie co. ? Tak czytam te Wasze posty i normalnie śmiać mi się chce. :lol: :lol: :lol:
Po jaki gwint te kombinacje. Pozalewajcie układy hamulcowe w swoich moto najnormalnieszym płynem Organiki DOT 4, i w zupełności to wystarczy. Gwarantuję Wam, że nic złego się nie stanie, napewno ten płyn się nie zagotuje i hamulce nie przestaną działać. :lol: :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Ostatnio zmieniony przez Todek 2012-03-04, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM