Przesunięty przez: Todek 2012-02-27, 23:02 |
płyn hamulcowy w VTX 1300C |
Autor |
Wiadomość |
Baal
Motocykl: VTX 1300C '04
Wiek: 53 Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 298 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:22 płyn hamulcowy w VTX 1300C
|
|
|
Witam - kolejna zagwozdka...
Mógłby mi ktoś powiedzieć:
1) Jaki płyn hamulcowy potrzebny mi do mojego VTX'a?
2) Ile go wejdzie do układu w moim moto?
jak mam spuścić stary płyn, gdzie jest najniższy punkt układu? - czy mogę zużyty płyn wylać do kanalizacji czy raczej komuś oddać do recyklingu |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:43
|
|
|
Ad. 1 Płyn hamulcowy DOT 4
Ad. 2 Flaszka 0,5 l powinna bez problemu wystarczyć
co do reszty nie wiem, stary płyn się utylizuje, a nie wylewa do kanalizacji |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Baal
Motocykl: VTX 1300C '04
Wiek: 53 Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 298 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-27, 15:28
|
|
|
thx - może ktoś mi powie jeszcze tylko jakiego producenta. Bo tak jak kukam na alledrogo to rozpiętość jest od 8 zeta do nawet 50 za pół litra.
Czy nie będzie żadnego halo jak kupie sobie za 8,1 firmy K2
http://allegro.pl/k2-dot-...2154319643.html
czy tez lepiej kupić jakiś taki:
http://allegro.pl/lodz-at...2092372148.html
bo jakoś mam wrażenie że parametry płyny muszą mieś takie same a jedynie płaci się za firmę |
_________________ lewa w górę...
|
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
Wysłany: 2012-02-27, 15:52
|
|
|
Producent nie ma większego znaczenia Kup po prostu DOT4 na pobliskiej stacji benzynowej |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-02-27, 21:03
|
|
|
Ważny jest punkt wrzenia, im wyższa temperatura wrzenia tym lepiej ATE ma ją na poziomie 260°C K2 240°C. Jeśli nie masz zamiaru jeździć na torze lub w górach z częstymi zjazdami zmuszającymi do hamowania to nie powinno to mieć większego znaczenia |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-02-27, 22:44
|
|
|
Ja mam 2 auta, motocykl. Po zmianie ich zawsze zmieniam płyny. Układy hamulcowe od dawna zalewam płynem dot5 w góre, nie wierzcie w bajki że układ jest do tego nie przystosowany, w czasie produkcji motocykla innego nie było i dlatego taki był zalecany. Dot 5-> ma wyższą temp wrzenia, jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-02-27, 22:48
|
|
|
adam3911 napisał/a: | jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy... |
Ale o wiele bardziej higroskopijny. Moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania go w naszych moto. To tak jakby do fiata 125-p lać benzynę 98 oktan. Ale, każdy robi jak uważa, jeden lubi schabowe, a drugi jak mu śmierdzą skarpety. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-02-27, 22:59
|
|
|
Todek napisał/a: | adam3911 napisał/a: | jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy... |
Ale o wiele bardziej higroskopijny. Moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania go w naszych moto. To tak jakby do fiata 125-p lać benzynę 98 oktan. Ale, każdy robi jak uważa, jeden lubi schabowe, a drugi jak mu śmierdzą skarpety. |
Masz racje, ale to się tyczy Dot4 w porównaniu z zapomnianym Dot3. Mimo że Dot 4 jest bardziej higroskopijny to jednak jego skład jest taki że ta woda nie wpływa na jego właściwości (jej niewielka ilość) Natomiast Dot5 jest już na bazie silikonów, całkiem inna technologia...
Porównanie lania PB98 do 126p jest nie na miejscu, ja bym powiedział... po co lać dobry olej do silnika skoro kiedys wszyscy na tedexie śmigali... lub, po co go tak często zmieniac skoro na 10000 przebiegu i tak dolewam 3l... |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-03-03, 21:53
|
|
|
Podsumowując:
Typ płynu (DOT) - taki jaki masz napisany na dekielku zbiorniczka na kierownicy
Baal napisał/a: | thx - może ktoś mi powie jeszcze tylko jakiego producenta. |
A płyn jakiego producenta kupujesz do samochodu?
Baal napisał/a: | bo jakoś mam wrażenie że parametry płyny muszą mieś takie same a jedynie płaci się za firmę | |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2012-03-04, 00:16
|
|
|
Matrix napisał/a: | Wydaje się różne firmy mają różne temperatury wrzenia |
Tak
firma DOT 3 temp. w płynu suchego 205 °C ; t.w.p. mokrego 140 °C
firma DOT 4 temp. w płynu suchego 230 °C ; t.w.p. mokrego 155 °C
firma DOT 5 temp. w płynu suchego 260 °C ; t.w.p. mokrego 180 °C
firma DOT 5.1 temp. w płynu suchego 270 °C ; t.w.p. mokrego 190 °C |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-03-04, 11:38
|
|
|
Wiecie co. ? Tak czytam te Wasze posty i normalnie śmiać mi się chce.
Po jaki gwint te kombinacje. Pozalewajcie układy hamulcowe w swoich moto najnormalnieszym płynem Organiki DOT 4, i w zupełności to wystarczy. Gwarantuję Wam, że nic złego się nie stanie, napewno ten płyn się nie zagotuje i hamulce nie przestaną działać. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
Ostatnio zmieniony przez Todek 2012-03-04, 14:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|