Gmole vt 600 |
Autor |
Wiadomość |
PIOTReS
Motocykl: VT600 '95
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 65 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2009-12-02, 10:17 Gmole vt 600
|
|
|
Po długich poszukiwaniach wykonawcy gmoli do mojego moto, który ma wysunięte podnóżki ( a więc jest niestandardowy- "fachowcy" tego nie lubią) wszystko na to wskazuje, że takowe dorobi mi znajomy motocyklista. Nie miał niestety do czynienia z 600-tką . Powiedzcie, czy gmole powinny być jednoczęściowe, czy łączone i do czego je przymocowywać. Dzięki za ewentualną pomoc!!! |
|
|
|
|
fensterek
Motocykl: Rozsądny, rodzinny VAN.
Wiek: 42 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 262 Skąd: Nowa Aleksandria
|
Wysłany: 2009-12-02, 19:02
|
|
|
Nie wiem w czym problem. Mam gmole (z katalogu louisa chyba) i wysuniete podnózki i jest ok. |
_________________ ...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih... |
|
|
|
|
PIOTReS
Motocykl: VT600 '95
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 65 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2009-12-04, 10:30
|
|
|
Koledzy pomóżcie! Czy ma ktoś może możliwość przesłania zdjęć swoich gmoli przy 600-tce. Może jakiś miłośnik " rysunków technicznych pomoże? |
|
|
|
|
fensterek
Motocykl: Rozsądny, rodzinny VAN.
Wiek: 42 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 262 Skąd: Nowa Aleksandria
|
Wysłany: 2009-12-04, 10:44
|
|
|
PIOTReS napisał/a: | Czy ma ktoś może możliwość przesłania zdjęć swoich gmoli przy 600-tce. |
Tu jeszcze bez wysuniętych podnózków:
Ale Tobie chodzi wogóle o kształ czy o mocowania? |
_________________ ...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih... |
|
|
|
|
PIOTReS
Motocykl: VT600 '95
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 65 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2009-12-04, 11:30
|
|
|
Twoje wyglądają świetnie. Zależy mi na każdym szczególe. Jeżeli pozwolisz, abym miał właściwie takie same odpadnie mi problem projektowania. Nie mam technicznego wykształcenia więc czekam na każdą pomoc. Każda fotka ze zbliżenia mile widziana. Zdjęcia chętnie przyjmę na meila |
|
|
|
|
fensterek
Motocykl: Rozsądny, rodzinny VAN.
Wiek: 42 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 262 Skąd: Nowa Aleksandria
|
Wysłany: 2009-12-04, 19:14
|
|
|
PIOTReS napisał/a: | ...abym miał właściwie takie same... |
Chcesz sobie zrobić na zamówienie gmole, które są dostepne normalnie w katalogu louisa? Nie widze sensu. Skoro masz okazję, to kombinuj. Zrób sobie takie, jakie chcesz, a nie takie, jakie ma połowa* sześćsetek w Europie. Pokazałem Ci swoje, żebys zobaczył, że przy takich, dwuczęściowych, odpada problem wysunietych podnóżków, bo noga jest pod gmolem, niezależnie od rodzaju podnóżka. Przy tych poniżej faktycznie może być problem:
Uprzedzę pytanie: tak, te gmole się sprawdzają Przy prawie zerowej prędkości, ale w deszczu zaliczyłem niewielkiego szlifa. Podnóżek i rurę wprawdzie przytarło, ale gmol swoją funkcję spełnił: motor się oparł na gmolu i tyle.
*) wiem, przesadziłem |
_________________ ...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih... |
|
|
|
|
ANGEL 66
Angel 66
Motocykl: Honda shadow 1100vt 1993
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 151 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2009-12-04, 21:06
|
|
|
Skontaktuj sie ze Zwierzakiem z forum....Pozdr.... |
_________________ Shadow mój to jest to..Kocham Go... |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-12-05, 20:33
|
|
|
fensterek napisał/a: |
....
Uprzedzę pytanie: tak, te gmole się sprawdzają Przy prawie zerowej prędkości, ale w deszczu zaliczyłem niewielkiego szlifa. Podnóżek i rurę wprawdzie przytarło, ale gmol swoją funkcję spełnił: motor się oparł na gmolu i tyle.
*) wiem, przesadziłem |
Zgdzam się jak najbardziej. Te gmole się sprawdzają przy prawie zerowej prędkości
Szkoda, że później już nie |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
fensterek
Motocykl: Rozsądny, rodzinny VAN.
Wiek: 42 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 262 Skąd: Nowa Aleksandria
|
Wysłany: 2009-12-07, 09:09
|
|
|
senda napisał/a: | Zgdzam się jak najbardziej. Te gmole się sprawdzają przy prawie zerowej prędkości
Szkoda, że później już nie |
A możesz to rozwinąć? Te całościowe będą lepsze? Ja z takimi motor kupiłem, to sie nie zastanawiałem, które lepsze, całościowe czy dzielone. Napewno przy tych jest mniejszy kłopot z podnóżkami. |
_________________ ...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih... |
|
|
|
|
PIOTReS
Motocykl: VT600 '95
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 65 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2009-12-07, 10:53
|
|
|
Dzięki za informacje . Fensterek! strzel fotkę z bliska jak są mocowane ( szczególnie górny uchwyt) , bo na dole rozumiem, że do śruby przy stopkach?Na ile "wystają" w bok w górnej części? Dzięki!!! |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-12-07, 11:34
|
|
|
fensterek napisał/a: | senda napisał/a: | Zgdzam się jak najbardziej. Te gmole się sprawdzają przy prawie zerowej prędkości
Szkoda, że później już nie |
A możesz to rozwinąć? Te całościowe będą lepsze? Ja z takimi motor kupiłem, to sie nie zastanawiałem, które lepsze, całościowe czy dzielone. Napewno przy tych jest mniejszy kłopot z podnóżkami. |
W sumie nie chodzi o to czy całościowe, czy połówkowe. Tu bardziej jest kwestia sposobu mocowania. Zauważ, że w tych gmolach góra jest mocowana "mocno" (tzn. mocowanie przy samej rurze i do ramy) zaś dół na dość długim kawałku płaskowniczka i na domiar złego zamontowanego w "słabszej" płaszczyźnie dla sił jakie ma przyjąć. Oczywiście sposób jego mocowania podyktowany jest względami estetycznymi i z tym nie dyskutuje. Wystarczą jednak proste dośwaidczenia żeby dojść do wniosku, że w razie problemów będzi z tym gmolem kiepsko. Weź kawałek bardzo cienkiego płaskowniczka oraz rurki równie cienkiej i spróbuj je delikatnie powyginać zaczynając od płaskownika w płaszczyźnie dłuższej krawędzi. Okaże się, że w tą stronę masz problem z wygięciem, a "w drugą" bez problemu. Rurka przy tych samych siłach najprawdopodobniej nie drgnie nawet. Znaczy cała tajemnica tkwi w przekroju i sposobie jego montażu.
Jeżeli byłyby to gmole połówkowe, ale montowane na bardzo krótkich mocowaniach do ramy (czyli dolne mocowanie tak samo jak górne) to bez zastrzeżeń, natomiast pomysł z płaskownikiem tworzy z tego gmola napewno ładny gadżet, ale niestety mało skuteczny w razie problemów. Rozumiem oczywiście, że może nie być możlwości montażu w każdej maszynie takich połówek w sensowny sposób, ale w tym wypadku gmol powinien być "zamknięty" i na dole mocowany na jak najkrótszych uchwytach. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
fensterek
Motocykl: Rozsądny, rodzinny VAN.
Wiek: 42 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 262 Skąd: Nowa Aleksandria
|
Wysłany: 2009-12-07, 20:41
|
|
|
senda napisał/a: | Tu bardziej jest kwestia sposobu mocowania. |
Zgadzam się. Gdybym ja je projektował zrobiłbym to innaczej |
_________________ ...Kdybych se narodil před sto lety
byl bych vazačem knih... |
|
|
|
|
Jamcio
Motocykl: BMW R 1150 GS 02
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 2162 Skąd: Klembów zamość
|
Wysłany: 2009-12-07, 21:06
|
|
|
mam lekko zgiętego gmola do 600 (puknąłem w słupek pionowy ale nie leżałem), jeżeli ktoś byłby zainteresowany to na priva proszę |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-12-08, 00:14
|
|
|
jamcio napisał/a: | mam lekko zgiętego gmola do 600 (puknąłem w słupek pionowy ale nie leżałem), jeżeli ktoś byłby zainteresowany to na priva proszę |
Jamciu, znaczy mamy Ci go wyprostować ? |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Jamcio
Motocykl: BMW R 1150 GS 02
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 2162 Skąd: Klembów zamość
|
Wysłany: 2009-12-08, 08:10
|
|
|
senda napisał/a: | jamcio napisał/a: | mam lekko zgiętego gmola do 600 (puknąłem w słupek pionowy ale nie leżałem), jeżeli ktoś byłby zainteresowany to na priva proszę |
Jamciu, znaczy mamy Ci go wyprostować ? |
Dobry pomysł |
|
|
|
|
|