/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Bujanie-myszkowanie.
Autor Wiadomość
Dinar 


Motocykl: Honda Shadow 1100 C2 Sabre - 04r.
Wiek: 70
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 52
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 2009-07-30, 09:02   Bujanie-myszkowanie.

Zauważyłem że jak wjadę na łączenie asfaltu lub innych nierówności to motor zabuja ma takie wahnięcia staje się niestabilny,może to wina opon bo są zużyte na płasko tak jakby poprzednik jeżdził cały czas na prosto[motor sprowadzony z USA] po drugie kierownica na łączeniu z teleskopami jest trochę krzywo [na lewo] czy to można jakoś wyprostować.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-07-30, 09:35   Re: Bujanie-myszkowanie.

Dinar napisał/a:
Zauważyłem że jak wjadę na łączenie asfaltu lub innych nierówności to motor zabuja ma takie wahnięcia staje się niestabilny,może to wina opon bo są zużyte na płasko tak jakby poprzednik jeżdził cały czas na prosto[motor sprowadzony z USA] po drugie kierownica na łączeniu z teleskopami jest trochę krzywo [na lewo] czy to można jakoś wyprostować.


Zmień opony.

Poluzuj śruby mocujące lagi do półek i ustaw obie lagi dokładnie tak samo - np tak, żeby górna krawędź lagi wystawało ok 1mm ponad górna krawędź górnej półki. Skręć z powrotem i sprawdź, czy Ci nie ściąga maszyny.
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2009-07-30, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-07-30, 09:44   

Krawedzie łat w asfalcie sa wylewane smołą, ktora jest bardzo sliska w lecie- staraj sie ich unikac. Poza tym sprawdz ciśnienie w ogumieniu...



Poza tym na nowym forum wypadałoby sie przywitać...
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 68
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2009-07-30, 09:51   

intruz napisał/a:
Krawedzie łat w asfalcie sa wylewane smołą, ktora jest bardzo sliska w lecie- staraj sie ich unikac. Poza tym sprawdz ciśnienie w ogumieniu...



Poza tym na nowym forum wypadałoby sie przywitać...




Dinar - sie przywitał, ale Ty go nie przywitałeś :idea:
 
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-07-30, 10:25   

racja...zmylil mnie ten pierwszy post...
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 68
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2009-07-30, 10:33   

Dinar - na kursie ostrzegali przed wjeżdżaniem na wszelkiego tego typu nierówności , nawet w testach jest takie pytanie, ale na temat - jednoślad zawsze zachowa się innaczej na płaszczyżnie płaskiej i na nierównosciach wzdłóżnych , nawet grube malowanie pasów na jezdni ,koło wyczówa i "myszkuje" ...tak juz jest i praw fizyki nie zmienimy.Musimy unikac jak sie da takich nierówności drogowych.Czy nowa opona , czy stara - bedzie "myszkować". :->
 
 
 
saretar 
known as: mikmac


Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 781
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-30, 22:48   

i jeszcze jedna uwaga... jak juz wyregulujesz moto, zapewne tez wymienisz lozyska glowki ramy etc...

... to popusc troche trzymanie kierownicy! Zobaczysz jak moto zacznie SAM ladnie wybierac wszelkie nierownosci. Kierownice sie trzyma (delikatnie) a nie sie JEJ trzyma...
_________________
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
 
 
 
intruz 

Motocykl: Sabre 1100
Wiek: 49
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-08-03, 09:58   Re: Bujanie-myszkowanie.

Mateusz napisał/a:


Poluzuj śruby mocujące lagi do półek i ustaw obie lagi dokładnie tak samo - np tak, żeby górna krawędź lagi wystawało ok 1mm ponad górna krawędź górnej półki. Skręć z powrotem i sprawdź, czy Ci nie ściąga maszyny.




Ciekawe, czy różnica 1mm w mocowaniu goleni może mieć wplyw na szybsze zuzywanie przedniej opony z jednej strony ( koszenie ), bo za twoja sugestią zmierzyłem suwmiarką i golenie nie byly równo zamontowane... Po korekcie moto jakby lepiej sie prowadzi...



Z innej beczki- czy można obniżyć mocowanie półek na lagach celem obniżenia przodu motocykla? Jeśli tak , to o ile ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM