Przesunięty przez: Globi 2009-07-12, 18:49 |
Chyba za bardzo się nagrzewa... |
Autor |
Wiadomość |
Kleju [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-11, 23:51 Chyba za bardzo się nagrzewa...
|
|
|
Witam
Mam takie pytanko. Otóż po jakiś 150km testowych ;) zauważyłem że wskaźnik temp podchodzi bardzo wysoko. Często pod czerowe pole. Wentylator działa, włącza się. Ale niepokoi mnie to że, wystarczy 5min jazdy na mieście i już wskazówka jest pod czerwonym polem, jakby zaraz miała wskoczyć na to czerwone W trasie jest okej, wskazówka na połowie.
I nie wiem właśnie czy ten typ tak ma, czy poprostu termostat będzie walnięty i za późno otwiera...
PS. Gdzie jest termostat? |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-07-12, 08:34 Re: Chyba za bardzo się nagrzewa...
|
|
|
1. A gorąco i upalnie było w tym mieście? Co trochę postój na skrzyżowaniach? Bo jeśli tak - to pewnie "wsio normalno".
2. Kiedy był zmieniany płyn chłodzący? Jeśli nie wiesz, lub dawno - to warto go wymienić. Nowy płyn ma znacznie lepsze właściwości, niż dwuletnie "niewiadomoco".
3. Termostat jest ukryty przy główce ramy. Z obu stron masz takie klapki, przykręcane śrubą. Z prawej strony jest korek wlewu układu chłodzącego, a za nim czarny kulisty termostat. |
_________________ Nie ma nic lepszego jak silnik chłodzony powietrzem!!! |
|
|
|
|
mavarick
Motocykl: VT 1100 C 85r
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 488 Skąd: Gorzanów
|
Wysłany: 2009-07-12, 15:45
|
|
|
To raczej pytanie w dziale mechaniki ogólnej - chłodnie. Ale.....
Normalne zachowanie tych modeli i nie tylko. Wskaźnik temp powinien sie klarować na 1/4 lub 1/3 A NIE 1/2 !!!!
a co do przyczyn - to może być ich wiele
Zobacz sobie do tego działu mechanika ogólna - układ chłodzenia |
|
|
|
|
Kleju [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-12, 16:10 Re: Chyba za bardzo się nagrzewa...
|
|
|
Globi napisał/a: |
1. A gorąco i upalnie było w tym mieście? Co trochę postój na skrzyżowaniach? Bo jeśli tak - to pewnie "wsio normalno".
2. Kiedy był zmieniany płyn chłodzący? Jeśli nie wiesz, lub dawno - to warto go wymienić. Nowy płyn ma znacznie lepsze właściwości, niż dwuletnie "niewiadomoco".
3. Termostat jest ukryty przy główce ramy. Z obu stron masz takie klapki, przykręcane śrubą. Z prawej strony jest korek wlewu układu chłodzącego, a za nim czarny kulisty termostat. |
ad1. No właśnie nie było ciepło 15-20*C, nie było korków, normalna jazda, czasem światła
ad2. Tutaj nie wiadomo kiedy zmieniany, wymienie w poniedziałek.
ad3. Dzięki za informację :)
Racja mavarick moje niedopatrzenie że w tym dziale, można przenieść ;) |
|
|
|
|
Kleju [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-15, 17:13
|
|
|
Ok uporałem się już z problemem
Okazało się że to wina chłodnicy. Nie nagrzewała się równomiernie, tylko góra. Wymontowałem ją, przeczyściłem wg porad które tutaj znalazłem i jest wszystko OK :) |
|
|
|
|
|