/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźniki problem Pomocy
Autor Wiadomość
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
  Wysłany: 2024-04-02, 00:49   Gaźniki problem Pomocy

Witam otóż mam problem honda vt 500 rocznik 85 przebieg 32tys mil wyciągniętą z garażu wójka gaźniki wypłukane w myjce ultrdźwiekowej każdy kanał sprawdzona drożnosć, zawory ustawione wszystkie na 0.1mm, nowe świece, iskry sprawdzone, nowy filtr powietrza, cały airbox wymyty, i hondzia zapala gaźniki wysynhronizowane i cały problem pojawia się w momencie ustawiania dawki paliwa śrubki oczywiście tak jak fabryka kazała na 2¼ obrotu a honda kopci czarnym gryzącym dymem i największe jaja robią się podczas ustawiania dawki paliwa a więc w momencie wkręcania śrubek od regulacji mieszanki obroty przyśpieszają a w momencie ich wykrecania zwalniają spotkał się ktoś kiedyś z taką sytuacją ? A honda jak by śrubki nie były wkręcone cały czas kopci czarnym dymem, po wypaleniu około 2 litrów paliwa świece czarniutkie ewidentnie zła mieszanka,kompresja sprawdzona 11,5 bar na obydwu cylindrach, membrany od przepustnic niepopękane spreżyste widywałem dużo gorsze, jeszcze można by sprawdzić zapłon ale muszę skombinować lampę, ale czy ktoś spotkał się kiedyś z taką sytuacją że honda w ogóle nie reaguje na regulację mieszanki może ktoś ma jakieś pomysły bo wstyd jeździć hondą za którą ujoszą się kłęby czarnego dymu
 
 
Didymos 


Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 98
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2024-04-02, 11:54   

Poprawcie mnie, jeśli się mylę w tym konkretnym przypadku, ale z reguły to jest tak, że te wszystkie śrubki to i owszem odpowiadają za skład mieszanki, obroty i balans, ale na biegu jałowym, a na wyższych obrotach skład można zmienić tylko zmieniając dysze w gaźniku na inną średnicę.
 
 
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-02, 12:15   

Tak masz rację, ale cały czas mówimy o regulacji składu mieszanki na biegu jałowym Ci którzy się orientują w temacie wiedzą jak ta regulacja przebiega a więc czemu w tym konkretnym przypadku ta regulacja jest na odwrót
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-04-02, 15:31   

Może tłoczki od ssania stoją a ty próbujesz regulować gaźnik pracujący cały czas na ssaniu?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-02, 15:41   

Też nad tym myślałem ale sprężynki dobrze założone rozsuwają tłoczki linki nasmarowane nie przycinają się nawet mierzyłem suwmiarką jak głebokie są kanały od tłoczków i jak daleko tłoczki się wysuwają. Spróbuje jeszcze odpiąć linki od ssania i palcem albo śrubokrętem docisnać tłoczek jak Moto będzie pracować ale nie wydaje mi się że tu leży przyczyna
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-04-02, 17:24   

Głupie może pytanie: dźwignie ssania we właściwą stronę ciągniesz?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-02, 18:14   

Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi. Akurat laikiem nie jestem ssanie ciągnę w dobrą stronę zrobiłem jak mówiłem odkreciłem tłoczki od ssania odpiałem linkę i docisnałem porządnie srubokrętem to nie wina ssania na pewno nic się nie zmienia jedynie wyciągając tłoczki od ssania zagrzane Moto gaśnie czyli odpowiednia reakcja
 
 
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-02, 18:18   

Iglice też podmianiałem stronami i nic to nie zmienia jeśli chodzi o regulacje więc zostawiłem jak było i jak mi się wydaje czyli na tylny cylinder iglica która ma węższą igłe na początku i grzebie dalej
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2024-04-02, 21:32   

Poziom paliwa dobry? Jak się zachowuje bez filtra powietrza?
 
 
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-02, 21:53   

Tak poziom paliwa dobry pływaki na 6.8mm zaworki trzymają także go nie przelewa bez filtra podobnie bez całego airboxa również podobnie tylko bez airboxa przy większych obrotach strzeli w gaźnik. Momentami wolno schodzi z obrotów
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-04-03, 07:01   

Sprawdź czy podczas pracy silnika mocno dmucha odmą?
Kolega miał podobny kłopot i mimo pomiarów dobrej kompresji okazało się, że pierścienie jednak stały
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2024-04-03, 10:03   

Didymos napisał/a:
Poprawcie mnie, jeśli się mylę w tym konkretnym przypadku, ale z reguły to jest tak, że te wszystkie śrubki to i owszem odpowiadają za skład mieszanki, obroty i balans, ale na biegu jałowym, a na wyższych obrotach skład można zmienić tylko zmieniając dysze w gaźniku na inną średnicę.
Słusznie kolega prawi , podczas jazdy nie działa układ wolnych obrotów .Uruchamia się natomiast przy domykaniu przepustnicy , im niżej przepustnica tym lepiej działa układ wolnych obrotów
 
 
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-03, 11:25   

Tak zgadzam się z wami ale ona dymi cały czas gaźniki już sprawdziłem na wszystkie sposoby i nie wiem skąd bierze się u niej ta dziwna regulacja obstawiam jeszcze że może uszczelniacze na zaworach nie trzymają już dobrze i nad zaworami olej miesza się z mieszanką i stąd takie dziwne rzeczy ona robi
 
 
MIKI34567 
MIKI

Motocykl: Honda cb500, vt500
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2024
Posty: 9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-04-03, 12:56   

A orientuje się ktoś która iglica idzie do którego gaźnika żebym miał 100% pewności? A więc podjałem decyzję zmieniam uszczelniacze na zaworach, ustawie jeszcze raz zawory, tłoki narazie zaleje naftą może jak gdzieś jest jakiś nagar to nafta to rozpuści, zmienię olej na motula z 5100 na 7100 10w-40, strzykawka wężyk benzyna ekstrakcyja i posprawdzam jeszcze raz wszystkie kanały w gaźniku aczkolwiek sprawdzałem je już 2 razy i dwa razy były w myjce ultradźwiękowej, poskładam odpalę i zobaczę co się będzie działo i na końcu jeszcze lampą sprawdzę zapłony, zastanawiałem się jeszcze nad wypłukaniem wydechów bo może przez lata nazbierało się w nich mnóstwo sadzy
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2024-04-03, 16:02   

MIKI34567 napisał/a:
Tak zgadzam się z wami ale ona dymi cały czas gaźniki już sprawdziłem na wszystkie sposoby i nie wiem skąd bierze się u niej ta dziwna regulacja obstawiam jeszcze że może uszczelniacze na zaworach nie trzymają już dobrze i nad zaworami olej miesza się z mieszanką i stąd takie dziwne rzeczy ona robi
Niechybnie olej chla . Co do regulacji kalbulatora , możliwe że wylulane przepustnice są a to daje nieszczelność gażników , tz fałszywe powietrze dla układu wolnych obrotów .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM