/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry vt 700 c 87
Autor Wiadomość
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-22, 12:58   Brak iskry vt 700 c 87

Zachciało mi sie w środku zimy podładowac akumulator.Podładowałem i nie mogłem sie opanować aby nie odpalić silnika.Kręce,kręce i nic.Zawsze po zimie trzeba było długo kręcic aby odpalił.Do garażu wjechałem w pazdzierniku(garaz ocieplony) i pomyslałem ,ze musi odpalić.Nie musi.BRAK ISKRY!!!Odkręciłem jedna fajke i przyłozyłem do głowicy i brak iskry.Pomyslałem ,ze pewno brak masy....nie brak.Do wytworzenia iskry przy starcie potrzebny jest dobry akumulator,moduł zapłonu i dobre cewki.Akumulator jest na 100% dobry bo ma 6 msc i dobrze kręci.NIe mozliwe aby padły dwie cewki .Jak sprawdzić moduł zapłonu ?
A moze coś innego sprawdzić?
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1182
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2024-01-22, 18:51   

Sprawdź wyłącznik przy manetce czy nie zaśniedział w pozycji wyłączony. W starszych shadow można było kręcić na wyłączonym kilswiczu.
_________________
VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-23, 07:08   

Latem rozbierałem i czyściłem starter i wyłacznik ale zajrzę....
 
 
andrzej22 

Motocykl: Honda vt 500
Wiek: 54
Dołączył: 24 Mar 2022
Posty: 13
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2024-01-23, 13:01   

Na żadnej świecy nie ma iskry ? Jak podpowiadał kolega wcześniej wyłącznik awaryjny przy manetce w dobrej pozycji ustawiony ?
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-23, 13:46   

Sprawdziłem tylko na jednej świecy-inaczej by przeciez ,,zagadał"...przełacznik dobrze ustawiony.W pozycji ,,zwarty".
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-23, 16:44   

Rozebrałem wyłącznik zapłonu -dwa przewody -zostawiłem na włączonym-nie ruszałem przełącznika-wzięłem miernik-ustawiełm na test diody- było przejscie-spryskałem -Kontakt S ( do styków-zjada tlenki metali)- skręciłem przełącznik i tylko wpięłem wtyczkę 4 pinową od modułu zapłonu i iskra sie pojawiła :) Do konca nie wiem co było -czy zaśniedziały styk czy słaby przewód od modułu.Ważne ,że DZIAŁA.Moto odpalone-trudno bo trudno ale odpalił....:).Dzięki za wskazówki.



Ps.Przy okazji pomierzyłem trzy przewody żółte od alternatora(statora) i wyszło po 1,5 Oma na każdy przewód -w serwisówce jest od 0,3-do 0,5 Oma.Moze być?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 1005
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-01-23, 17:35   

Rezystancja uzwojeń generatora taka może być.
Odejmij rezystancję styku i kabli pomiarowych i będziesz miał lepszy wynik.
Ważne aby żaden z tych żółtych przewodów nie miał przejścia do masy.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-23, 17:46   

Dzięki za info.

Ps.Nie widziałeś jakiś rozłącznych połączeń alternator do regulatora?Zamiast wtyczek.

Lutowanie nie badzo mi pasuje.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 257
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2024-01-23, 18:28   

Sądzę że dobrej jakości złączki z dodatkiem np. wazeliny też będzie dobrze, ponadto są większe 9 mm. Do wyboru rozmaite połączenia śrubowe, oczkowe.
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-23, 18:54   

Ok.Poszperam w necie


Takie znalazłem na Aliekspres i je zakupię.



Wyglądają solidnie-mozna popatrzeć na wideo

https://pl.aliexpress.com/item/1005002652970366.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.43d51c24oT7U9y&gatewayAdapt=glo2pol
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-27, 09:15   



Dostałem prząłacznik zapłonu do Hondy vt -rozebrałem go- jest tam zagięta blaszka-pokryta srebrem -moim zdaniem-częśc tego srebra została przez lata starta i zapewne to powoduje -brak przejścia napiecia.Wyczyściłem propanolem i zastanawiam sie czy to przesmarować i CZYM?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9516
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2024-01-27, 09:20   

zenon407 napisał/a:
i CZYM?

Najlepiej by było "smarem do styków elektrycznych"
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
zenon407 

Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 391
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-01-27, 09:39   

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM