Brak iskry vt 700 c 87 |
Autor |
Wiadomość |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-22, 12:58 Brak iskry vt 700 c 87
|
|
|
Zachciało mi sie w środku zimy podładowac akumulator.Podładowałem i nie mogłem sie opanować aby nie odpalić silnika.Kręce,kręce i nic.Zawsze po zimie trzeba było długo kręcic aby odpalił.Do garażu wjechałem w pazdzierniku(garaz ocieplony) i pomyslałem ,ze musi odpalić.Nie musi.BRAK ISKRY!!!Odkręciłem jedna fajke i przyłozyłem do głowicy i brak iskry.Pomyslałem ,ze pewno brak masy....nie brak.Do wytworzenia iskry przy starcie potrzebny jest dobry akumulator,moduł zapłonu i dobre cewki.Akumulator jest na 100% dobry bo ma 6 msc i dobrze kręci.NIe mozliwe aby padły dwie cewki .Jak sprawdzić moduł zapłonu ?
A moze coś innego sprawdzić?
 |
|
|
|
 |
Skorupek

Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 38 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1197 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2024-01-22, 18:51
|
|
|
Sprawdź wyłącznik przy manetce czy nie zaśniedział w pozycji wyłączony. W starszych shadow można było kręcić na wyłączonym kilswiczu. |
_________________ VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992 |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-23, 07:08
|
|
|
Latem rozbierałem i czyściłem starter i wyłacznik ale zajrzę.... |
|
|
|
 |
andrzej22
Motocykl: Honda vt 500
Wiek: 55 Dołączył: 24 Mar 2022 Posty: 16 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2024-01-23, 13:01
|
|
|
Na żadnej świecy nie ma iskry ? Jak podpowiadał kolega wcześniej wyłącznik awaryjny przy manetce w dobrej pozycji ustawiony ? |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-23, 13:46
|
|
|
Sprawdziłem tylko na jednej świecy-inaczej by przeciez ,,zagadał"...przełacznik dobrze ustawiony.W pozycji ,,zwarty". |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-23, 16:44
|
|
|
Rozebrałem wyłącznik zapłonu -dwa przewody -zostawiłem na włączonym-nie ruszałem przełącznika-wzięłem miernik-ustawiełm na test diody- było przejscie-spryskałem -Kontakt S ( do styków-zjada tlenki metali)- skręciłem przełącznik i tylko wpięłem wtyczkę 4 pinową od modułu zapłonu i iskra sie pojawiła :) Do konca nie wiem co było -czy zaśniedziały styk czy słaby przewód od modułu.Ważne ,że DZIAŁA.Moto odpalone-trudno bo trudno ale odpalił....:).Dzięki za wskazówki.
Ps.Przy okazji pomierzyłem trzy przewody żółte od alternatora(statora) i wyszło po 1,5 Oma na każdy przewód -w serwisówce jest od 0,3-do 0,5 Oma.Moze być? |
|
|
|
 |
Marecki
Marek

Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 55 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1066 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-23, 17:35
|
|
|
Rezystancja uzwojeń generatora taka może być.
Odejmij rezystancję styku i kabli pomiarowych i będziesz miał lepszy wynik.
Ważne aby żaden z tych żółtych przewodów nie miał przejścia do masy. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-23, 17:46
|
|
|
Dzięki za info.
Ps.Nie widziałeś jakiś rozłącznych połączeń alternator do regulatora?Zamiast wtyczek.
Lutowanie nie badzo mi pasuje. |
|
|
|
 |
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 259 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2024-01-23, 18:28
|
|
|
Sądzę że dobrej jakości złączki z dodatkiem np. wazeliny też będzie dobrze, ponadto są większe 9 mm. Do wyboru rozmaite połączenia śrubowe, oczkowe. |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-27, 09:15
|
|
|
Dostałem prząłacznik zapłonu do Hondy vt -rozebrałem go- jest tam zagięta blaszka-pokryta srebrem -moim zdaniem-częśc tego srebra została przez lata starta i zapewne to powoduje -brak przejścia napiecia.Wyczyściłem propanolem i zastanawiam sie czy to przesmarować i CZYM? |
|
|
|
 |
Todek
Lone Rider

Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9618 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2024-01-27, 09:20
|
|
|
zenon407 napisał/a: | i CZYM? |
Najlepiej by było "smarem do styków elektrycznych" |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-27, 09:39
|
|
|
 |
|
|
|
 |
|