Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja czarna pszczoła
Autor Wiadomość
Duszeek 

Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 133
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-05-01, 15:26   

O ile się nie mylę, to tłoczek jest pastikowy.

Nie przytarłeś go czasem przy zdejmowaniu lub nie dokręciłeś go czasem ?
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2015-05-01, 15:45   

Zdaje mi się ze plastykowy na pewno nie jest.
Przytrzec nie przytarłem, bo widać ze jest równy.
Możliwe ze go dokręciłem - czy jest taka możliwość?
Da się regulować jego długość za pomocą wkręcania / wykrecania?

[ Dodano: 2015-05-08, 23:36 ]
Wziołem starą klamkę, nową klamkę, mechanizm klamki, suwmiarkę i wszystko pomierzylem. Okazało się ze w nowej klamce lekko wystaje tuleja w którą wchodzi śruba, dokładnie 0.3mm.
No to pomnik do metalu, 2minuty i jest na równo.
Teraz jest jak z fabryki. Wszystko działa jak należy.

W weekend wrzucę jakieś zdjęcia lepszej jakości.

[ Dodano: 2015-05-09, 13:26 ]
To pochwale się nowym sprzętem do Hanki tak jak obiecałem wcześniej.
Na początek nowe klameczki wylądowały do kompletu z manetkami, firma Highway Hawk, poszerzone:


Tak się prezentuje cała kierownica:



Jakiś czas temu na urodzinki dostałem sakiewki + stelaże:


Był problem z instalacją sakw, bo zażyczyłem sobie największe :-)8 Ale pokombinowałem trochę i udało się zmieścić je tak aby klapy otwierały się bez przeszkód:

Chociaż powiem że jest dość "ciasno" i następną czynnością jaką zrobie to przeniesienie kierunkowskazów (przy tablicy) i wtedy sakwy przesunę troszkę bardziej do tyłu, aby nie opierały się o przednie siedzisko.

To jeszcze daje trzy zdjęcia całości:






[ Dodano: 2015-06-01, 11:57 ]
Hej,
Tym razem nie dla dwukółki a bardziej dla siebie, a raczej to do moich ciuchów.
Od jakiegoś czasu męczyła mnie przemakalność ciuchów w deszczu, a dokładniej butów i rękawic.

Ostatnio pada często ale krótko, przez co w trasie nie chce mi się zakładać stroju przeciwdeszczowego jeśli do domu zostało ~10-20min. Ostatnio po takim powrocie suszyłem rękawice dwa dni, więc zacząłem szukać jakiegoś wosku bądź pasty do skóry.
Środek gliptone używany wcześniej jest impregnatem ale nie daje powłoki hydrofobowej przez co woda łatwo dostaje się przez szwy do środka.

Mój wybór padł na upatrzony już wcześniej wosk nikwax:

Chciałem kupić pastę tego samego producenta, ale akurat trafiłem na niego w sklepie, a cena przyzwoita więc postanowiłem wziąć.

Efekty: wg. mnie satysfakcjonujące. O to właśnie mi chodziło.
Zamieszczam filmik jak preparat się sprawuje po tygodniu intensywnego używania obuwia:
https://youtu.be/vaS6k9z6qyY

Wkrótce zamierzam go użyć na rękawice i resztę odzieży.

[ Dodano: 2015-07-23, 12:01 ]
Witam po długiej przerwie,
Maszyna się sprawowała bez zarzutu, aż w końcu usłyszałem szum z prawej strony silnika. Dźwięk przypominający tarcie, narastający wraz ze zwiększaniem obrotów, no to padło na tarcze sprzęgłowe. Ale dźwięk nie zmieniał się przy wciskaniu klamki.
Podjechałem do mechanika, spuściliśmy olej, otwieramy, ale tam wszystko jest ok, trochę gdybania i wstępna diagnoza padła na łożysko wału głównego - koszt masakra, więc moto trochę postał zanim się zdecydowałem.
No dobra robimy.
Po jakimś czasie się okazało że było to łożysko łańcuszka rozrządu - w sumie dobra wiadomość, bo koszty o połowę mniejsze. Kulki z łożyska się wyłuszczyły i powoli robiły się kwadratowe.
Silnik i tak był wyjęty, więc przy okazji zostały wymienione potrzebne uszczelki, nowy olej, płyn, regulacja zaworów i wszystkich pozostałych ficzerów.

Jedno co mnie ucieszyło że mechanik stwierdził że silnik jest w bardzo dobrym stanie, zadbany i na jego oko przebieg jest rzeczywisty.

[ Dodano: 2015-07-23, 12:03 ]
Dodaje filmik pokazujący wymianę tych że łożysk - ktoś z forum znalazł, więc zamieszczam dla potomnych:
https://www.youtube.com/watch?v=T5NDbU8rLE4
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-03-25, 09:34   

Wiele osób tutaj ma problem z identyfikacją tego łożyska o którym pisałem wyżej, dlatego zamieszczę sobie zdjęcia z książki:


rozdział 9, książka o naprawie varadero 125

Miły kolega z forum udostępnił część swoich zasobów
https://drive.google.com/folderview?id=0BzR663dGVmxYfkVNdmtWNDdNaFVVOXRqTWc4ZS1oVWdDRWdhZjFVR2E4cmVaUWxfN3V6REU&usp=sharing
Zdaje mi się że to łożysko jest widoczne na zdjęciu np. 13.3b w rozdziale 2 (chapter2.pdf)
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-04-03, 07:21   

Wczoraj zabrałem się w końcu za przesunięcie kierunkowskazów.
Wszystko zdemontowalem, siodło, zdjąłem sakwy, stelaże, odpiołem wiązki, odkręciłem kierunki, wszystko przymierzyłem - i co?.... Nie pasuje :cry:
Uchwyt jaki posiadam wygląda tak:
http://ifoxi.pl/Foto_na_a...kierunkow_1.JPG
Niestety posiada tylko jeden otwór, a w kierunkach muszą być dwa: jeden na śrubę mocującą a drugi na przewód.
Kombinowalem z przewierceniem drugiego otworu, ale stal jest dość twarda i nie bardzo to szło, poza tym nie było by pewności że oba kierubki będą równo bo nie miałem odpowiednich narzędzi do pomiarów. Poza tym uchwyt tablicy jest pod pewnym kątem i otwory nie będą równo.
W końcu wszystko się skończyło na tym że złożyłem wszystko z powrotem do kupy tak jak było by móc jeździć.

Dzisiaj znalazłem taki uchwyt:
http://www.lidor.pl/uchwy...rs-kier-02.html
I ten byłby idealny. Nawet jest do wyboru wersja pod vt125. Ale cena nieco zniechęca już.
Może ktoś z was zna inna alternatywę?
Aha, nie interesuje mnie przedłużenie kierunków (jak np. Tutaj: https://picasaweb.google.com/m/viewer?fgl=true&pli=1#photo/105980444569110147581/5735064933493879297,authkey:Gv1sRgCP2Wv47V1Zmy0wE/5735066033796367090), tylko ich przeniesienie w okolicach tablicy.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 48
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2751
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-03, 07:23   

Ja zrobiłem z płaskownika aluminiowego ;-)
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 50
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2547
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-04-03, 07:47   

Alabaster napisał/a:
Ja zrobiłem z płaskownika aluminiowego ;-)



alarec i to jest słuszna koncepcja, bo zrobisz sobie takie jakie będziesz chciał :-)
ps. a przewiercić było ciężko bo to "kwasówka" ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1601
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-03, 21:21   

Ja kupiłem na olx z kwasówki z dwoma otworami za 40 zł,
Niestety musiałem to dać do warsztatu na porządną wiertarkę kolumnową czy frezarkę i mi za 20zł powiercili z przesunięciem osi na 8 i 10 mm,
bo żeby było śmieszniej to otwory mają różne średnice a zatem jak nie masz to dwa porządne wiertła kupić trzeba ;)
Ktoś na forum sobie robił jakąś konkretną aluminiową wydumkę jak poszukasz to znajdziesz ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-04-04, 06:38   

Amelinum to dobry pomysł. Muszę pomyśleć. Chociaż osobiście to jestem noga w pracach z elementami metalowymi.
Ale jeszcze jedno: kierunkowskaz nie ma do końca nagwintowanej śruby montażowej, więc nie da się go przykręcić od razu do "blaszki na kierunki". Macie to rozwiązane po prostu podkładką, czy jakaś gumą, tak jak to w oryginalnym miejscu jest?
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1601
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 09:01   

dokładnie te same gumy przełożone mam i skręcone.

widziałem też gdzieś w necie próby zaślepek na stare miejsca mocowania,
nawet na forum ktoś coś swojego dumał, ja mam dziury na razie...
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-04-04, 09:04   

Czyli nie wierciłeś u siebie w uchwycie 2 otworów, tylko jeden duży owalny? Bo taka jest ta gumowa podkładka od ori kierunków.

Jak wstępnie przymierzałem sakwy to ich pasek zakrywał prawie całe te dziury.

Gdzieś widziałem te zaślepki w necie, plastykowe, chromowane, na wcisk.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 42
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2016-04-04, 09:31   

Pozwolę sobie dorzucić swoje 3 grosze jeśli chodzi o impregnację skóry. Praktycznie w każdym supermarkecie dostępne są środki w spray do skór, np. taki: http://ogrodowy.anb.com.p...ozol-250ml.html

Od lat traktuję nim wszystkiego rodzaju buty, zwłaszcza przed zimą, kiedy wchodzi się w błoto pośniegowe wymieszane z solą. Spodnie na moto też dostały swoją dawkę, ino prawie całe opakowanie poszło na nie. Działa doskonale.
_________________
Always look on the bike side of life
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1601
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 09:33   

wierciłem dwa otwory okrągłe w osi kwasówki do każdego kierunku, jeden fi8 drugi fi10 jak dobrze pamiętam.
jeśli zrobisz tak jak ja, to będziesz miał kierunki lekko do góry, prostopadłe do płaszczyzny tablicy rej. wygląda ok.
na foto z aukcji masz ten drugi otwór rozwiercony na boki, taki łuk, żeby właśnie móc ustawić poziomo kierunki jak mniemam. ale uważam, że to może się luzować...

nakrętka jak dobrze pamiętam to idzie na taką gumę owalną ale z blachą na końcu, czyli guma ściska kwasówkę z obu stron / okala oba otwory szczelnie, żeby woda nie wlazła..

jeśli kuźnia robi za 60 zł sety pod wymiar to brałbym ;)
tylko trzeba rozkręcić kierunek i dokładnie im podać rysunek co chcesz.
musisz pomyśleć czy chcesz w osi czy prostopadle do asfaltu te kierunki mieć.
 
 
reczek 

Motocykl: Honda VT125c Shadow
Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 11
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-18, 19:12   

garnett napisał/a:
alarec napisał/a:

Dużą zaletą małego moto jest spalanie. Wadą niestety dźwięk, reszta w moim odczuciu to same plusy.


To nie zawsze tak działa. 125 musi napędzić masę niewiele mniejszą od większego motocykla więc pracuje pod większym obciążeniem. Moja 500 pali w cyklu mieszanym ok 4L/100km, w trasie potrafi mniej :), śmiem twierdzić że Twoja 125 spali tyle samo jak nie więcej ( wcześniej miałem 50cm^3 dwusuw i jak policzyłem spalanie razem z olejem to palił więcej niż 500)

MARQ napisał/a:

Żona to trudna sprawa... spróbuj ją przewieźć... może zmieni nieco zdanie.
Potem zostanie tłumaczenie, że prawko to tylko dla własnego bezpieczeństwa,


Przerobiłem to, ale jeszcze przed wprowadzeniem pozwolenia na 125. Powiedziałem że jazda na skuterze z małymi kołami po naszych dziurawych drogach jest niebezpieczna i muszę mieć coś co będzie miało większe koła.


Jak udało ci się żonę przekonać, że musisz mieć 125, bo ma duże koła, to dalej, jak kół. Pisał tak samo to samo, może różnicy między 125 , a np. 750 nie zauważy?
50ccm3 są też z większymi kołami niż skuterki, więc jak już raz się udało, to próbuj dalej.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: Honda VT500C 1984r.
Wiek: 50
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 460
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-11-19, 08:55   

reczek - zobacz daty wcześniejszych postów :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM