Dodatkowe przekaźniki do światła przedniego - czy warto? |
Autor |
Wiadomość |
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2019-02-09, 00:00
|
|
|
No ale te awaryjne to w gratisie miały być, a nie po to, aby mnie dołować
Faktycznie diody są odwrotnie narysowane, ale dopiero teraz zwróciłem na to uwagę - sorry za pomyłkę. Rozrysowałem sobie ten układ pod kątem wykorzystania tego wyłącznika, a nie wykonania awaryjnych - układ awaryjnych zrobiłem sobie sporo wcześniej, tak że narysowanie diód na schemacie zgodnie z procedurami, było dla mnie nie za bardzo istotne. Ale fakt, byk jest
Dokładnie, to z tymi diodami przy robieniu sobie świateł awaryjnych, ma być tak::
|
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
krzynol
Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 327 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 2019-02-09, 00:34
|
|
|
nie dołować :D
tylko żeby ktoś inny się nie machnął
na schemacie kierunki nie mają drugiego końca obwodu...
przy założeniu, że idą do masy to diody są ok |
_________________ Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008 |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 957 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-02-09, 09:38
|
|
|
Zibi665 - od dołowania kogokolwiek jestem baaaardzo daleki.
Temat załozyłem by poznać Waszą opinię i mam też nadzieję, że może ktoś inny czytający ten temat też skorzysta z informacji tutaj zawartych 😊
Po Waszych uwagach zdecydowałem faktycznie dać osobny przełącznik na kierownice do lamp LB, które będą załączane niezależnie od świateł głównych.
Dałem na LB przekaźnik ale pozostałem jednak przy kwestii przekaźnika do świateł mijania.
Udało się upchać 3 przekaźniki z podstawami miedy accu a tylnym błotnikiem.
Troche może dostęp do tych bezpieczników nie będzie zbyt wygodny ale cóż - trzeba iść czasem na kompromis 😉
Fakt, że musiałem puścić dodatkową wiązkę z kilkoma przewodami pod zbiornikiem ale tyle energii bezprzewodowo nie bardzo da się przesłać 😄
Swoją drogą to oprawkę żarówki głównej musiałem wymienić bo była trochę luźna i przegrzana |
|
|
|
|
Johan
Janusz
Motocykl: Był Spirit 1100 C, jest FJR 1300 2006 Rp13
Wiek: 54 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 739 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Dżej dżej
Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1072 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-02-10, 16:32
|
|
|
Dość dobrze przekaźniki upycha się w obudowie reflektora. Zwykle jest tam sporo miejsca.
W VT700 przekaźnik do lightbarów miałem właśnie tam. |
_________________ ___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 957 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-02-10, 18:06
|
|
|
Hmmmm - w lampie???
Trochę ciasnawo tam jest tym bardziej, że są tam łączenia przewodów z kilku wiązek więc jest tam „niezłe siano” 😉 |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Dżej dżej
Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1072 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-02-10, 19:54
|
|
|
Może to kwestia indywidualna i zależy od modelu. U mnie się mieścił. Sterowanie przekaźnika miałem prosto z lampy. |
_________________ ___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 957 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-02-10, 20:53
|
|
|
Ja mam nieoryginalną lampę bo ta prostokątna niekoniecznie mi się podobała i cieszę się, że chociaż te wiązki i złącza udało się upchać 😉
Może faktycznie u Ciebie było jakoś „przestronniej” w lampie 😊
Moje_moto_dzisiaj |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 957 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-03-13, 22:55
|
|
|
Witam!
Dzisiaj dłubałem nieco przy moto i tak naszło mnie zmierzyć napięcie na żarówce reflektora głównego.
Akurat moto pracowało na wolnych obrotach i na jednym włóknie miałem 13.95V a na drugim 13.03V
Oczywiście logiczne, że to wyższe napięcie było na włóknie zasilonym przez przekaźnik
Teraz niech ktoś policzy o ile zmienia się wielkość strumienia światła przy zmianie napięcia zasilającego o te 0.9V
Tak więc wniosek nasuwa się jeden: warto chyba jednak zainwestować w te dodatkowe przekaźniki i cieszyć się lepszym oświetleniem oraz żywotnością elementów instalacji. |
|
|
|
|
krzynol
Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50 Dołączył: 29 Paź 2018 Posty: 327 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 2019-03-14, 20:33
|
|
|
przymierzę się do tego tematu w którymś filmie |
_________________ Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008 |
|
|
|
|
|