Shadow VT 1100 C1 regulator napięcia |
Autor |
Wiadomość |
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-07-22, 21:17 Shadow VT 1100 C1 regulator napięcia
|
|
|
Witam.
Zmagam się z problemem ładowania akumulatora.
1) Rozebrałem cały regulator napięcia i dokonałem pomiarów.
Z tego co mi się wydaje to może być on uszkodzony, bo na niebieskich kablach (z miernika podłączony czarny) jeden z żółtych sprawdzany czerwonym kablem miernika zachowuje się inaczej jak pozostałe żółte - czyli zdaje się, że dioda przepuszcza? Co myślicie?
https://www.youtube.com/watch?v=BRbzt7J3qJs
2) I jeszcze pytanie czy może być taka sytuacja, że uszkodzona prądnica mogła rozwalić regulator napięcia?
3) Czy pomiar oporu na statorze prądnicy i tym że nie przebija na obudowe będzie wystarczającym testem aby stwierdzić że z nim wszystko w porządku? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-07-22, 23:10
|
|
|
Ad 1 Jest uszkodzony.
Ad 2 Owszem. ale chyba rzadko.
Ad 3 Nie bo przy zwarciu między zwojami takim miernikiem tego się nie stwierdzi. Trzeba zrobić próbę napięciową bez obciążenia i z obciążeniem dla każdej fazy. |
|
|
|
|
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-07-23, 09:38
|
|
|
3) Mogę próbować pomiarów z wyciągniętym regulatorem napięcia? To chyba nie wpływa na odpalenie motocykla prawda? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-07-23, 19:49
|
|
|
Tak |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2018-07-23, 21:28
|
|
|
Pomierz przewody od alternatora międzyfazowo. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-07-24, 19:37
|
|
|
1) Pomierzyłem opór na prądnicy. 3 razy ~1,5 Ohm. Każdy z każdym. Żółte 3 przewody.
Sprawdziłem również czy nie ma przebicia na obudowę. Nie ma.
https://www.youtube.com/watch?v=1wI-9SWktFo
2) Zmierzyłem przewody od alternatora. Musiałem podłączyć z powrotem regulator napięcia.
(Bo z odłączonym pokazywał 0.00 - 0.04 V. Nie wiem czy tak powinno być).
https://www.youtube.com/watch?v=9vJqlzdi0Ko
I teraz przy podłączonym było tak:
Pomiar Napięcia prądu zmiennego Wtyczka (PIN'y)- Minus akumulatora
a) Pin I - 5.6V ,
z włączonymi światłami - 5,5V
Odkręcenie manetki ok 8V
b) PIN II - 11.5V,
z włączonymi światłami - 11,3V
Odkręcenie manetki ok. 13.9V
c) PIN III - 11.7V
z włączonymi światłami - 11.6V
Odkręcenie manetki ok. 13.8V
Co dziwne dla mnie - na PIN I jest mniejsze napięcie niż na 2 pozostałych.
Również dziwne zachowanie, że po pierwszy podłączeniu było na pinie I ok 20V nawet, na pozostałych ok 13,8V.
https://www.youtube.com/watch?v=bA43lTEkIMc
https://www.youtube.com/watch?v=8harIHnzp9k
Po drugim podłączeniu, na początku a później pomiary spadły do tych wymienionych wyżej..
Zauważyłem również, że radiator od regulatora dość mocno się nagrzewa.
Co myślicie? Alternator też jest padnięty? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-07-24, 22:23
|
|
|
To nie tak się mierzy- regulator jest uszkodzony więc nie ma to sensu. Należy pomierzyć napięcia zmienne miedzy żółtymi przewodami bez obciążenia (do około 70 V) i z obciążeniem np, żarówką kontrolując napięcie, tu zależy od mocy żarówek. |
|
|
|
|
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-07-24, 23:43
|
|
|
AMarek napisał/a: | To nie tak się mierzy- regulator jest uszkodzony więc nie ma to sensu. Należy pomierzyć napięcia zmienne miedzy żółtymi przewodami bez obciążenia (do około 70 V) i z obciążeniem np, żarówką kontrolując napięcie, tu zależy od mocy żarówek. |
1) Czyli rozumiem, że najlepiej najpierw zamówić dobry regulator i ponowić próby?
2) Bez obciążenia- całkowicie bez żarówki nie bardzo bo mam amerykańska wersje co ma od razu żarówkę- chyba, że znajdę kabel od niej i będę odpinał. Ewentualnie mogę zmierzyć różnicę na światłach długich.
3) Nie tak się mierzy - w takim sensie, że napięcie pomiędzy żółtymi? czarny od miernika do żółtego i czerwony do żółtego?
Ps. Dziękuje za wszelką pomoc i doradzenie w tej sytuacji |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-07-25, 08:12
|
|
|
Ad1 I tak trzeba.
Ad 2,3 Odpina się regulator, mierzy się międzyfazowo czyli między żółtymi przewodami alternatora napięcie zmienne (AC), ma być takie samo dla każdej pary, z obciążeniem i bez. |
|
|
|
|
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-07-25, 17:21
|
|
|
Zrobiłem pomiary pomiędzy stykami żółtymi od statora.
Na ssaniu:
1 opcja pinów - ok 38- 40V. Pod 40V podchodziło z włączonymi długimi światłami.
2 opcja pinów - ok 40-43V. Czy włączone długie czy nie nie było dużej różnicy.
3 opcja pinów - do 44V nawet dochodzi. Też bez dużego znaczenia światła długie/ bez świateł.
Bez ssania:
ok 17V - 18V z lampą. Na wszystkich 3 połączeniach- bardzo podobnie.
Bardzo mocno skaczą te wartości ciężko stwierdzić czy światła długie tu coś zmieniają..
Po dodaniu gazu po 50V dochodzi nawet.
https://www.youtube.com/watch?v=_pFdd7MbJtA |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-07-25, 19:47
|
|
|
Bez obciążenia jest prawidłowo, z obciążeniem to należy równolegle do miernika podłączyć żarówkę i mierzyć napięcie by jej nie przepalić. Napięcie będzie rosło z obrotami. Instalacja nie obciąża alternatora przy odłączonych żółtych kablach. |
|
|
|
|
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-07-26, 10:51
|
|
|
AMarek napisał/a: | Instalacja nie obciąża alternatora przy odłączonych żółtych kablach. |
No tak :D Zrobiłem to jak przysłowiowa blondynka .
AMarek napisał/a: | należy równolegle do miernika podłączyć żarówkę i mierzyć napięcie by jej nie przepalić. |
Zmierzę przy najbliższej okazji, i jeszcze raz poproszę o pomoc przy sprawdzeniu wyników :) |
|
|
|
|
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-07-26, 18:18
|
|
|
Udało się zrobić pomiary z żarówka
Bez obciazenia ok 16-17V
Z zarówka oscyluje miedzy 15-15V
Na kazdym z 3 kombinacji podobnie.
https://youtu.be/GSDLXDewwLs
Gdy tylko zwiekszyłem obroty zarówka sie przepaliła.
Ale to chyba normalne.
Jest nadzieja dla alternatora ? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-07-26, 19:53
|
|
|
Sądzę że tak. |
|
|
|
|
KuksonGarage
Motocykl: Honda Shadow 1100 VT. 91r
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-08-17, 14:40
|
|
|
Podpiąłem nowy regulator napięcia.
I woltomierzem równolegle do akumulatora wychodzi 13.25- 13.50 na wyższych obrotach.
Więc chyba powinno być ok, z racji, że na tym starym regulatorze było 12.11 i się nie zmieniało nawet..
Co myślicie? |
|
|
|
|
|