Gasną kontrolki nie odpala czyżby akumulator? |
Autor |
Wiadomość |
luka9
Motocykl: Honda Shadow VT600, Hyosung GA125
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-19, 17:31 Gasną kontrolki nie odpala czyżby akumulator?
|
|
|
Witam
Otóż dziś pojechałem motocyklem do pracy, gdy już się ubrałem, przekręcam kluczyk, włączam kill swicha i próbuje odpalić, a tutaj zonk, kontrolki gasną i słychać cykniecie, tyle, później przez jakiś czas nawet nie ma cyknięcia i kontrolki ledwo się świecą, dam mu trochę odsapnąć i znowu cyk i lipa. Próbowałem odpalić na pych próbuje zapalić choć ciężko, raz udało mi się i już pracował normalnie ruszyłem przejechalem może 100m i zgasł i znowu to samo, więc zostawiłem moto w pracy, w poniedziałek będę walczył, ale nie jestem pewny czy to akumulator, niby próbowałem patrzeć na przewody nawet ruszalem z myślą że może zwarcie gdzieś i się uda ale też zero poprawy i reakcji. Sam niewiem. Rano jeszcze ładnie pracował co jeszcze sprawdzić przy okazji? |
|
|
|
|
oktan77
Paweł
Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47 Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 1111 Skąd: Jedlnia-Letnisko
|
Wysłany: 2018-05-19, 20:39
|
|
|
Wygląda na rozładowany aku, spróbuj odpalić kablami z innego akumulatora, np.z samochodu. Ale jak padnie aku i odpalisz kablami z innego, to zazwyczaj ( przy gaźniku ) silnik pracuje i da się jechać. |
_________________ "Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S. |
|
|
|
|
luka9
Motocykl: Honda Shadow VT600, Hyosung GA125
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-19, 21:15
|
|
|
Tylko ze w Vt600 jest też pompa paliwa nie tylko gaźnik |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2018-05-20, 08:32
|
|
|
Jeżeli odpalisz z kabli, a instalacja jest sprawna (alternator, regulator), to prąd będziesz miał wszędzie, tam gdzie go potrzeba. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2018-05-20, 12:44
|
|
|
Objawy mogą sugerować brak ładowania. Zanim wymienisz aku sprawdź napięcie na akumulatorze po odpaleniu. Powinno być minimum 13,5V |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
Toma
+Kasia
Motocykl: Drag Star 650 Była VTX1800C 2002 ST 1300 2007
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 747 Skąd: Mława
|
Wysłany: 2018-05-20, 12:57
|
|
|
Równie dobrze może być utrata masy.Ja tak miałem. |
_________________ "Nie sztuką jest jechać,sztuką jest jeździć" |
|
|
|
|
kakadu
Motocykl: Handa Shadow VT 125 C
Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 13 Skąd: Wlkp PL / NRW DE
|
Wysłany: 2018-05-20, 19:30
|
|
|
Nie ma co gdybać tylko zacząć od podmiany akumulatora na 100% sprawny. Jakiś kolega na pewno pomoże. Wszyscy koledzy mają po trochę rację może być aku ,brak masy , brak ładowania lub padnięty rozrusznik. Z doświadczenia wiem że takie objawy z gasnącymi kontrolkami to głównie padnięty aku i brak dobrego styku na masie i plusie aku i rozrusznika. |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2018-05-20, 19:44
|
|
|
Krzychoo, Toma mają rację. Należy polatać z mierniczkiem po układzie. W hondach problematyczna zawsze była kostka przy regulatorze napięcia. Palą się na potęgę. Dalej regulator i alternator. Akumulator może nie mieć tutaj nic do rzeczy i wymianę aku zostawiłbym na sam koniec.
Pozdro, Piotrek. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
luka9
Motocykl: Honda Shadow VT600, Hyosung GA125
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-20, 20:41
|
|
|
Jutro będę działał, biorę prostownik do pracy zobaczymy, zastanawia mnie tylko czemu jak już odpalił to po 100m zgasł, mimo że chodził ładnie, to by wykluczalo rozrusznik, bo przecież jeśli nie wciskamy przycisku, to jest tak jakby odłączony od układu, raczej aku, brak masy lub regulator/alternator. No ale zobaczymy jutro. Jak rozwiąże problem lub stracę już nadzieję że swoją wiedzą to będę pisał |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2018-05-20, 22:28
|
|
|
To że zgasl to nic dziwnego jeżeli układ jest zasilany tylko z alternatora bez stałej rezerwy w postaci pustego Aku to włączenie stop lub kierunkowskazu może spowodować że zabraknie prądu na iskrę i po wszystkim. Ja miałem kiedyś podobnie 2razy. Pierwszym przyczyną było zwarcie przewodów od regulatora do masy. Przetarły się osłona boczka a za drugim razem Aku dokonało żywota i nawet nocne ładowanie nie pomagało. Silnik odpalał z kabli ale przy większym poborze gasł na wolnych bo brakowało prądu na zasilenie wszystkiego
Pomierzyć miernikiem Aku, prądu ładowania i alternator.. ja bym obstawiał na koniec akumulatora lub żółta kostkę regulatora. |
|
|
|
|
luka9
Motocykl: Honda Shadow VT600, Hyosung GA125
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-21, 16:00
|
|
|
Dobra shadowka ożyła, jednak akumulator, najlepsze jest to że na 3 miernikach w pracy wskazywało 12.8V a na testerze akumulatora (swoją drogą tester za 3k zł) akumulator sprawny i nawet powinien mieć prąd rozruchowy trzy razy większy niż fabrycznie, prostownik mikroprocesorowy też wskazuję że naładowany. Jedynie żarówka 21W Nie daje rady się zapalić :D. Poprawiłem wszystkie wtyczki przy okazji, posprawdzałem kable, odpaliłem nowe aku i zagadał od strzała, sprawdziłem ładowanie i na samym silniku 14.6 zaś na odbiornikach spada do 14.2-14.3 więc może być. Także wracamy do gry na trasę. |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1052 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2018-05-21, 22:33
|
|
|
Zibi665 napisał/a: | Jeżeli odpalisz z kabli, a instalacja jest sprawna (alternator, regulator), to prąd będziesz miał wszędzie, tam gdzie go potrzeba. |
sprawdzone, przy padniętym aku 600 zdycha :( - nie wiem jak nowsze, ale te z pompą nie działają :( |
|
|
|
|
|