Ładowanie VT1100 spirit |
Autor |
Wiadomość |
Gruzin
Motocykl: Honda Shadow VT 1100 Aero 2001
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lis 2015 Posty: 5 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: 2016-01-16, 04:22
|
|
|
[quote="Korzonek"]To teraz pytanie jak bez rozbierania sprawdzić alternator jeżeli tak jak pisałem wcześniej na każdym przewodzie miał po 70V i ponad po przykręceniu obrotów.
Ja miałem podobnie - na każdym przewodzie 70V.....
Znajomy zalecił sprawdzenie pod obciążeniem. Do każdego żółtego przewodu z alternatora żarówka 21W. Powinny świecić równo. Okazało się inaczej...Pod obciążeniem żarówkami napięcia na przewodach były różne. |
_________________ Jeśli czegoś nie wolno, a bardzo się chce, to można |
|
|
|
|
Jarys
Motocykl: Honda vt 1100 sc18
Wiek: 59 Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-04-09, 22:08
|
|
|
Napisałem tutaj aby nie dublować tematu. Alternator mam do przewinięcia ale nie mogę pokrywy w silniku ściągnąć, wszystkie śruby odkręcone i kapa. Czy te małe śrubeczki na okrągłym deklu z napisem VTwin też muszę odkręcić? |
|
|
|
|
Pawcio89
Motocykl: xv250 3LS, VT1100 '97 SC18
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 31 Skąd: Przewrotne
|
Wysłany: 2016-04-10, 08:06
|
|
|
Tych małych śrubek nie ma potrzeby odkręcać, ponieważ tylko mocują emblemat do pokrywy. Jeśli na pewno masz wszystko porozkręcane to kapa musi zejść. Nie jest jednak powiedziane że zejdzie bez najmniejszego problemu, ponieważ trzymają ją jeszcze kołki ustalające które są stalowe i reagują z aluminium i czasem ciężko je wyciągnąć. Możesz spróbować delikatnie ostukać kapę np. gumowym młotkiem. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2016-04-10, 09:40
|
|
|
Pawcio89 napisał/a: | Tych małych śrubek nie ma potrzeby odkręcać, ponieważ tylko mocują emblemat do pokrywy. Jeśli na pewno masz wszystko porozkręcane to kapa musi zejść. Nie jest jednak powiedziane że zejdzie bez najmniejszego problemu, ponieważ trzymają ją jeszcze kołki ustalające które są stalowe i reagują z aluminium i czasem ciężko je wyciągnąć. Możesz spróbować delikatnie ostukać kapę np. gumowym młotkiem. |
Do tego kapę "trzyma" jeszcze alternator(magnes). |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-04-10, 10:19
|
|
|
Ja uzywałem młotka gumowego do opukania w koło. Potem jak już drgnęło użyłem plastikowych łopatek i zeszło. Musiałem sie mocno napracować. Już myślałem, że to ma jakiś klej było składane. |
|
|
|
|
Jarys
Motocykl: Honda vt 1100 sc18
Wiek: 59 Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-04-10, 13:44
|
|
|
Łopanowane, jak to mówią bez młota to nie robota. Nie jeden silnik rozbierałem i nie miałem takich problemów po prostu za delikatnie podchodziłem do tego aby nie uszkodzić. Dzieki chłopaki ,teraz czas na przewijanko. |
|
|
|
|
Gruzin
Motocykl: Honda Shadow VT 1100 Aero 2001
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lis 2015 Posty: 5 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: 2016-04-10, 22:30
|
|
|
Ja do zruszenia pokrywy używałem "młota bezwładnościowego"- zrobiony z pręta i ciężarka. |
_________________ Jeśli czegoś nie wolno, a bardzo się chce, to można |
|
|
|
|
ares2009
Motocykl: była honda shadow 1100 spirit obecnie suzuki
Wiek: 53 Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 49 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2016-07-07, 12:36
|
|
|
Witam. Mam problem z ładowaniem wmojej hani. na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika pokazuje na mierniku 14 V a na wysokich spada do 13,4V ,na przewodach z alternatora jest okolo 15 V ,raz wiecej raz mniej , na wyjsciu z regulatora jest 14,1V,jaka jest przyczyna ze przy wzroscie obrotow spada napiecie ,chyba powino rosnąc? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2016-07-07, 12:44
|
|
|
A coś się dzieje, masz problemy z uruchamianiem silnika, aku jest niedoładowane, czy po prostu zmierzyłeś napięcie ładowania i wydaje Ci się, że jest za mało?
Jak nic się nie dzieje, to jeździj, nie szukaj problemów na siłę. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
ares2009
Motocykl: była honda shadow 1100 spirit obecnie suzuki
Wiek: 53 Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 49 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2016-07-08, 00:12
|
|
|
Z odpaleniem niemam problemów poniewaz aku mam nowe 3 tyg,wymieniłem bo nie trzymał prądu juz prZy 2 stopniach ,i tez okazalo sie ze wtyczka od alternatora jest przepalona dalem na stałe no i przy okazji pomierzyłem i to mnie martwi ze obroty silnika rosną a ładowanie maleje to chyba cos jest nie tak ,Lepiej zapobiegac niz leczyc co nie? |
|
|
|
|
darekb
Darekb
Motocykl: była VT 1100C jest Koga E-Inspire
Wiek: 62 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 306 Skąd: ok Otwocka
|
Wysłany: 2016-07-08, 21:04
|
|
|
Regler sprawdz kolego najsamprzód |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 436 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2016-10-12, 19:34
|
|
|
Witam.
Mam pytanie do Szanownego Grona. Pomierzyłem napięcia u siebie i wygląda to tak:
13,25V - sam aku,
14,25V - wolne obroty,
13,75V - wyższe obroty.
Czy się czepiać, że trochę za niskie czy dać sobie spokój i nie szukać dziury w całym?
Pytam, bo nowy aku, suchoładowany, tyko zalany, nie doładowywany prostownikiem i raz po tygodniu stania nie odpalił, bo nie zakręcił rozrusznikiem. Naładowany i ostatnio problemów nie było. Może tylko zbieg okoliczności? |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
seseba85
Motocykl: Honda Shadow VT1100C2 Sabre
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Świerklany
|
Wysłany: 2016-10-13, 06:37
|
|
|
Ja ostatnio wymieniałem alternator bo stary był spalony na amen i teraz mam na wolnych obrotach 14,6V a po dodaniu obojętnie ile gazu jest 14,3V i choćbym nie wiem jak gazował tak zostaje i nie skacze:) Tylko u mnie było 13.6V na wolnych obrotach a po dodaniu gazu ledwo do 13,8V dochodziło. |
_________________ I spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony.
Jednakże spojrzawszy na zarobki nasze, usiadł i zapłakał... |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2016-10-13, 08:30
|
|
|
dyniek napisał/a: | Witam.
Mam pytanie do Szanownego Grona. Pomierzyłem napięcia u siebie i wygląda to tak:
13,25V - sam aku,
14,25V - wolne obroty,
13,75V - wyższe obroty.
Czy się czepiać, że trochę za niskie czy dać sobie spokój i nie szukać dziury w całym?
Pytam, bo nowy aku, suchoładowany, tyko zalany, nie doładowywany prostownikiem i raz po tygodniu stania nie odpalił, bo nie zakręcił rozrusznikiem. Naładowany i ostatnio problemów nie było. Może tylko zbieg okoliczności? |
Jak mawiali starożytni Indianie: "jak jest dobrze nie teza psuć". |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Asgalt
Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 1363 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-14, 21:16
|
|
|
Piszesz: "Suchoładowany, tylko zalany, nie ładowany", czyli rozumiem, że klasyczna kwasówka, żaden AGM czy inny żel. Ja ze starej szkoły jestem, i mnie uczyli, że "suchoładowane" po zalaniu należy uformować, czyli ładować - rozladować -> ładować - rozladować -> ładować - rozladować i dopiero tak potraktowany aku zapakować do pojazdu. Rozładowujesz zwykłą żarówką, więc żaden problem.
Tak potraktowany aku, w dawnych czasach, w Zaporożcu, wytrzymał mi prawie 8 lat (to były lata 80-te, więc i technologia wykonania inna, co się przekładało na ówczesną trwałość). Śmiem twierdzić, że jak o niego dobrze zadbasz, to Ci na qpę sezonów wystarczy. |
_________________ Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300 |
|
|
|
|
|