Hydrauliczne kasowatory luzu zaworowego |
Autor |
Wiadomość |
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-11-26, 01:16 Hydrauliczne kasowatory luzu zaworowego
|
|
|
Ponieważ postanowiłem sam zrobić remont silnika w swoim moto, mam jedno pytanie. Czy ktoś z Forumowiczów posiada wiedzę na temat tego jak ustawić te hydrauliczne kasowatory luzu zaworowego?
Jest to jedyny problem z którym nie wiem jak sobie poradzić, reszta jak to powiedział Cezar "są to bardzo proste czynności", po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw doszedłem do takiego samego wniosku.
Tak więc moja prośba jeżeli ktoś wie jak się ustawia kasowatory przed skręceniem wszystkiego w całość to proszę o porady. Będę bardzo wdzięczny. [/b] |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-11-27, 00:31
|
|
|
Dobra Rnek zadzwonię. Mam CLYMERA i tam jest podane, że kasowatory przed montażem trzeba napełnić benzyną, bo inaczej mogą nie działać prawidłowo. Jest tam pokazany sposób ze specjalnym przyrządem do napełniania, lub za pomocą wiertła. Napełnienie to pikuś, chodzi mi o to jak je ustawić (za pomocą tych podkładek) przed skręceniem wszystkiego do kupy. Lub jak sprawdzić czy w ogóle potrzebna jest regulacja po założeniu nowych. Tak na marginesie to łańcuchy chyba mam OK, ten klin wystaję około 6,5-7 mm (limit 9 mm). |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2008-11-27, 12:17
|
|
|
Todek napisał/a: | Tak na marginesie to łańcuchy chyba mam OK, ten klin wystaję około 6,5-7 mm (limit 9 mm). |
Z mechaniki jestem noga, ale uważam, że jak masz kasę i rozebrany silnik, to warto wymienić to, co ewentualnie zmusiłoby Cię do rozbierania silnika w przyszłym roku (chyba, że cię to kręci ) |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-11-27, 12:20
|
|
|
potfur napisał/a: | Todek napisał/a: | Tak na marginesie to łańcuchy chyba mam OK, ten klin wystaję około 6,5-7 mm (limit 9 mm). |
Z mechaniki jestem noga, ale uważam, że jak masz kasę i rozebrany silnik, to warto wymienić to, co ewentualnie zmusiłoby Cię do rozbierania silnika w przyszłym roku (chyba, że cię to kręci ) |
A wiesz ile kosztuje szt.kasowatora ???
A jest ich 6 |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-11-27, 12:25
|
|
|
Dziubek napisał/a: | potfur napisał/a: | Todek napisał/a: | Tak na marginesie to łańcuchy chyba mam OK, ten klin wystaję około 6,5-7 mm (limit 9 mm). |
Z mechaniki jestem noga, ale uważam, że jak masz kasę i rozebrany silnik, to warto wymienić to, co ewentualnie zmusiłoby Cię do rozbierania silnika w przyszłym roku (chyba, że cię to kręci ) |
A wiesz ile kosztuje szt.kasowatora ???
A jest ich 6 |
34 dolary plus wysyłka oczywiście 34 * 6 |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-11-27, 12:31
|
|
|
No wiem ile kosztuje, tak normalnie w serwisie Hondy w Lublinie 150 zł sztuka.
Mam małe dojście i mogę je mieć po 120 zł szt. Ale już płyną z USA po 34 dolce szt.
A rozbieranie silnika to fajna sprawa. Ale myślę, że łańcuchy wytrzymają spokojnie jeszcze sezon.
A tyle mi wystarczy, bo mam plany zmienić moto, na nieco większe. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-11-27, 12:49
|
|
|
no to ok 700
jeśli są dobre to czy jest sens??? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-11-27, 12:55
|
|
|
No właśnie chodzi o to, że nie są dobre. Przecież gdyby były dobre, to by nic nie cykało w silniku i bym nic nie robił.
Sprawdzone wg. serwisówki ( mogą się uginać w przedziale od 0-0.2 mm), a cztery z nich uginają się o wiele więcej. Dwa są dobre, mieszczą się w tolerancji.
Więc chyba nie mam innego wyjścia muszę wymienić.
Poza tym bierze mi trochę olej, mam zamiar zmienić uszczelniacze na zaworach, i sprawdzić stan pierścieni olejowych, ciśnienie sprężania ma prawie jak nominalne. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2008-11-27, 13:13
|
|
|
a tak z czystej ciekawosci to jaki masz przebieg na tym silniku?
mam taka sama maszyne i po prostu chcialbym sobie porownac
nigdzie sie nie doczytalem przy jakim przebiegu zaczyna sie grzebanie w silniku typu lancuchy ,kasowatory, pierscionki, uszczelniacze
moja ma niecale 70 tys i jeszcze w niej nie zauwazylem brania oleju czy jakichs stukow |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2008-11-27, 15:25
|
|
|
Dziubek napisał/a: | potfur napisał/a: | Todek napisał/a: | Tak na marginesie to łańcuchy chyba mam OK, ten klin wystaję około 6,5-7 mm (limit 9 mm). |
Z mechaniki jestem noga, ale uważam, że jak masz kasę i rozebrany silnik, to warto wymienić to, co ewentualnie zmusiłoby Cię do rozbierania silnika w przyszłym roku (chyba, że cię to kręci ) |
A wiesz ile kosztuje szt.kasowatora ???
A jest ich 6 |
Miałem na myśli łańcuch |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-11-27, 15:25
|
|
|
Todek sprawdz czy napinacze trzymają
U mnie tez dobrze wyglądały a sie okazało że jeden przy obciążeniu puszczał |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-11-27, 22:41
|
|
|
Dziubek napisał/a: | Todek sprawdz czy napinacze trzymają
U mnie tez dobrze wyglądały a sie okazało że jeden przy obciążeniu puszczał |
Jak możesz to napisz mi jak to sprawdzić. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-11-27, 22:43
|
|
|
Dziki napisał/a: | a tak z czystej ciekawosci to jaki masz przebieg na tym silniku?
mam taka sama maszyne i po prostu chcialbym sobie porownac
nigdzie sie nie doczytalem przy jakim przebiegu zaczyna sie grzebanie w silniku typu lancuchy ,kasowatory, pierscionki, uszczelniacze
moja ma niecale 70 tys i jeszcze w niej nie zauwazylem brania oleju czy jakichs stukow |
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jaki przebieg ma moje moto. Jak go kupiłem to licznik stał na 9 999 milach i nie liczył. Jak rozebrałem licznik i go naprawiłem to stwierdziłem, że ktoś w nim grzebał, i po prostu go cofnął. Więc nie wiem ile jest nawinięte. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|