/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Cezar
2009-02-05, 11:57
olej w filtrze powietrza
Autor Wiadomość
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-16, 22:13   olej w filtrze powietrza

Cezar napisał/a:
Witam

Nazywam się Cezary i jeżdże VT500C'85.

Trafiłem na stronę shadow.org i to forum przez kolegę Shadok'a, który ostatnimi czasy bardzo mi pomógł z moją Hondą i udzielił klilku istotnych dla mnie rad w związku z kłopotami z olejem w moim filtrze powietrza :/


Witam

Czy mógłbyś przybliżyc temat, na czym polegały kłopoty i co zrobiliście?

Interesuje mnie to, bo też mam tam olej. Prawdopodobnie przez odmę, ale... lepiej dmuchać na zimne.

Pozdr
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-17, 07:06   

Witam

Na początku motocykl zaczął tracić moc powyżej 4 tys. obr/min.

Po drugim zrzuceniu gaźników, okazało sie że to jednak wina filtra powietrza który był już cały zababrany olejem.

Obecnie jeżdże bez filtra.

Olej tak jak powiedziałeś dostaje sie tam przez odmę, ja mam pod deklem gdzie jest filtr obecnie umyślnie zrobioną dziurę aby olej mógł sobie spływać.

Z kolegą Shadok'iem mierzyliśmy ostatnio ciśnienie w cylindrach, wyszło trochę mało 9 [kg/cm^2], wg. serwisówki powinno być 12+/-2. Po wstrzyknięciu oleju ciśnienie wzrosło do lekko ponad 10, to więc wskazywało by na nieszczelność układu tłok, pierścienie, cylinder :/

Narazie jeżdżę i kontroluje olej. Zobaczymy co dalej zacznie się dziać, ale pewnie na zime czeka mnie remont silnika :/

Pozdrawiam

Cezary
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
przemoshadow
[Usunięty]

Wysłany: 2007-05-17, 17:07   

WITAM W KLUBIE RZYGAJĄCEJ ODMY :mrgreen: MAM TO SAMO!

PRAWDOPODOBNIE DZIEJE SIĘ TAK DLATEGO ŻE PIERŚCIENIE USZCZELNIAJĄCE PUSZCZAJĄ I PODCZAS SPRĘŻANIA KOMPRESJA UCIEKA W DÓŁ TŁOKA CO POWODUJE

"RZYGANIE Z ODMY" OLEJEM

WERSJA BARDZIEJ OPTYMISTYCZNA ZA DUŻO OLEJU.

KOMPRESJI NIE SPRAWDZAŁEM U SIEBIE BO NIE MAM CZYM :-( ALE WYDAJE MI SIE ŻE JAK KOLEGA CEZARY MA 9 TO I TAK NIEŹLE JAK NA 85 ROK

W POPRZEDNIM MOTOCYKLU MIAŁEM 7 I JEŹDZIŁ, SPRZEDAŁEM I JEŹDZI DALEJ.

NO CÓŻ PROPONUJE OLEJ MINERALNY I DOLEWAĆ.

POZDRAWIAM
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-17, 17:58   

Kupiłem olej 10W40 (zalecany w serwisówce) ale to półsyntetyk. Narazie dolałem 100ml.

Wiem że dodatki z olejów syntetycznych mogą narobić szkód, ale czy ten olej też?

Mam go nie dolewać tylko kupić minerał?

Czy dostanę minerał tej lepkości? czy lać inny?

help ! jestem "lajkonik" :roll:
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
przemoshadow
[Usunięty]

Wysłany: 2007-05-17, 22:55   

WITAM!

NA STARY SILNIK LUB Z DUŻYM PRZEBIEGIEM NAJLEPSZY MINERALNY. OLEJ SYNTETYCZNY I PÓŁSTNT. POSIADA DODATKI MYJĄCE KTÓRE ROZSZCZELNIAJĄ SILNIK I KOMPRESJA SPADA JESZCZE BARDZIEJ (PRZEKONAŁEM SIĘ KIDYŚ NA STARYM DIESLU :-D BO CHCIAŁEM OLEJ DOBRY I SILNIK SZLAG TRAFIŁ) W SHADOLE JA MIAŁEM MOTUL PÓŁSYNTETYK 15W 50 ALE ZMIENIŁEM NA MOTUL MINERALNY 20W 50 85ZŁ ZA 4 LITRY JEST GĘSTY I PRZEZ TO MNIEJ WYCIEKA :lol:

Z MINERALNYCH BELRAY EXL 10W 40 I 20W 50 PONOĆ JEST OK 99 ZŁ ZA 4 LITRY

OGÓLNIE KAŻDA FIRMA MA JAKIŚ OLEJ MINERALNY DO MOTOCYKLI KIEDYŚ SZUKAŁEM

ALE WLAŁEM TEN CO MOGĘ KUPIĆ POD RĘKĄ I TANI! NAJTAŃSZY CHYBA VALVOLINE MINERALNY

W TWOIM PRZYPADKU ZMIENIŁBYM NA MINERAŁ BO KOMPRESJA 9 TO UWAŻAM ŻE NIE JEST ŹLE I SILNIK JESZCZE TROCHĘ POJEŹDZI TYLKO TRZEBA BĘDZIE OLEJU DOLEWAĆ.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-18, 11:25   

OK zatem, trzeba będzie kupić nowy olej... mineralny.

Dzięki za info.

Pozdrawiam



Ps: jeszcze tylko jedno pytanie...

Bo tego półsyntetyka dolałem już jakieś 100ml może troszkę więcej. Czy jak teraz zacznę dolewać minerał to taka mieszanka niczemu nie zaszkodzi?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-05-18, 15:37   

Cezar napisał/a:
półsyntetyka dolałem już jakieś 100ml może troszkę więcej. Czy jak teraz zacznę dolewać minerał to taka mieszanka niczemu nie zaszkodzi?




Niczemu. Możesz mieszać oleje nic sie nie będzie działo. Z tym minarałem się wstrzymaj - przejedź ten 1000km i sprawdź ile ci bierze. W tej chwili nowoczesne minerały są tak naprawdę napakowane detergentami jak syntetyki, albo i bardziej - by wymyć to co się przypali. Ew. bierz pod uwagę więc zmianę z 10W40 na 20W50, może być półsyntetyk, byle o specyfikacji nie wyższej niż SG albo SH. Powyżej oleje maja już inne składy, przygotowane do spalania w silnikach z katalizatorami i w silnikach do takich składów przygotowanych (modele mniej więcej od połowy lat 90)
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-20, 00:21   

Ok.

Narazie jeżdże i będę sprawdzał stan, narazie zrobiłem ok 200 mil, dam znać ile oleju wlałem po 1000km.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-27, 16:47   



Witam

Czy mógłby mi ktos coś wytłumaczyć?

Jeśli olej w moim filtrze powietrza bierze się z odmy (1) to jaką drogą dostaje się do tego filtra (2)?

Załączam rysunek z serwisówki.

Odma leci od cylindra do plastikowego pojemniczka pod obudową filtra powietrza.

Z pojemnika odchodzi dren, który dziś otworzyłem i wylałem odrobinę wody, w przewodzie było też troszkę czegoś co przypominało gęstą pleśń.

Nie widzę żeby ten "plastikowy pojemniczej" był w jakiś sposób podłączony do filtra.

Jeśli jest to powiedzcie mi proszę jak?

Odłączyłem dziś odmę od tego pojemniczka i odpaliłem motocykl.

Trochę z niej dmucha ale oleju tam jeszcze nie zarejestrowałem.

Czy jeśli naprawdę olej idzie z odmy to czy mogę ją zostawić odłączoną od tego zbiorniczka, przedłużyć i wyprowadzić gdzieś dalej pod motocykl?

Chcę tak zrobić gdyż obecnie, ściekający olej po zatrzymaniu się gromadzi się na mojej tylnej oponie, a to nie jest zbyt miłe.

Czy jeśli zostawie odmę odłączoną to mam zatkać czymś wlot do tego pojemnika?

Co to za element (ten okrągły) zaznaczony przeze mnie na jasno niebiesko?

Z góry dzięki za wyjaśnienia, rady i wskazówki.

PS: Prawdopodobnie (ze wstępnych obserwacji szacuję) moja VT500 zużywa ok 1L oleju na 1000km.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2007-05-28, 15:56   

A może ktoś zamiast nasączyć filtr olejem po prostu go w min utopił :-/ .

Przecież to są mokre filtry gąbkowe które powinno się nasączać olejem ale bez zbytniej przesady. Spróbój wkład uprać albo kupić nowy (ja do swojej płaciłem 23 zł) i załóż najpierw suchy i po jakimś czasie zobacz w jakim jest stanie jeśli będzie suchy to masz odpowiedź. Wtedy go delikatnie nasącz olejem i załóż spowrotem.
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-28, 18:10   

No tak. Wszystko było by ok.

Tylko że w mojej VT500 zamontowany był filtr suchy papierowy, ale to już inna sprawa.

Poza tym przecież olej cieknie. Więc skąd cieknie?

Nie rozumiem tego do końca ehhhhh.

Przyglądam się i nie jest to dla mnie do końca jasne :/
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-05-29, 09:12   

Ja bym stawiał na efekt eee..... mający coś wspólnego z termodynamiką? Gorąca emulsja olejowo powietrzna miesza się z zimnym powietrzem eee... skutkiem jakiejś tam reakcji cieplnej (?) olej skrapla się...

Pewnie sprawa sie wyjaśni jak pojeżdzisz bez odmy podłączonej do filtra. Jak przestanie oleić - to tędy, jak nie - to odbija kolektorem, ale to by świadczyło o totalnym nietrzymaniu szczelności przez zawór ssący, co akurat chyba u ciebie nie występuje.
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-29, 10:21   

Ok w takim razie pojeżdżę z odłączoną odmą i dam znać co sie dzieje. Narazie nie jeżdże bo zdjąłem kiernkowskazy do polerowania i lakierowania :/ Miały być gotowe w sobotę i do tej pory leżą w pokouj :/
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-05-29, 11:24   

Jak masz czas dzisiaj wieczorkiem, to zapraszam na oglądanie silniczka :-D
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-05-29, 16:49   

Niestety dziś nie będę mógł, za dużo mam do zrobienia, oprócz jeszcze moich kierunkowskazów (studia)... W tym tygodniu to może tylko środa wieczór ale też nie wiem czy mi projekt na łeb nie spadnie. Od czwartku mam prace i nie wiem czy sie wyrobie do niedzieli :/

Jak tylko będę miał wolne to się będę do Ciebie odzywał, to może i Tobie termin podpasuje i wtedy podjadę...

Pozdrawiam
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM