Olej silnika VT-750 C2 RC44 |
Autor |
Wiadomość |
ciachu
Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51 Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 3676 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-05-03, 11:34
|
|
|
Kiedyś był artykuł pewnego gościa z branży olejowej, bodajże z Holandii, który poddał pod wątpliwość częstotliwość częstej wymiany oleju. Przekonywał, że olej nie traci tak szybko swoich własności, jak to sugerują producenci.
Było to kiedyś na naszym forum. |
_________________ UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe
|
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-03, 17:07
|
|
|
freightleitner napisał/a: | Odbiegając troche od tematu,może ktoś wyjaśni w prostych słowach,dlaczego w dzisiejszych ciężarówkach wymiana oleju następuje nawet po 80tyś,a w moto w niewysilonym silniczku,bez turbiny trzeba zmieniać co roku,niejednokrotnie po tysiącu kilometrów?Dodam,iż te smarowidło do tirów jest przeważnie znacznie tańsze... |
TIR to ma jeździć a nie stać po serwisach :) Muszę się chłopaków spytać ile robią km jeżdżąc po Polsce tylko ale podejrzewam że około 10 000 spokojnie ale miesięcznie. Czy moto ma niewysilony silnik ? Nie wiem - inżyneirem mechanikiem to nie jestem ale ponad 100 koni przy 12 000 rpm to spacerek raczej nie jest (samochodowe silniki czerwone pole mają dużo niżej). Kolejna sprawa nie uważam żeby 400 km z 12 litrów było jakimś ekstremum i wyzwaniem (silnik cięzarówki "kręci" się do około 3000 rpm, moment maks uzyskuje przy około 1800 rpm). Tak więc nie ma co porównywać bo to całkiem inne ligi :)
Pracuje w transporcie i nie uważam żeby auta użytkowe były jakieś super awaryjne. Śmiało powiem - jak dbasz tak masz - wystarczy robić to co w instrukcji i lać to co trzeba to pojazdy się odwdzięczają same :) |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
freightleitner
Motocykl: Honda Shadow vt750 '99
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: NML
|
Wysłany: 2014-05-04, 23:33
|
|
|
Na luzie robi się 12000km miesięcznie,obroty silnika są faktycznie mniejsze,ale za to obroty i temperatura turbiny są zawrotne,poza tym motorek ma stosunek pojemności do mocy większy,tylko ile procent czasu go wykorzystujesz?Chyba,że scigasz sie po torze,silnik ciężarówki ma co robić,tym bardziej w górach,masa całkowita zestawu standartowo 40t,u mnie nierzadko 60 ton,bywa że jednostkowe zuzycie paliwa na podjeździe dochodzi do 300 litrów,także możemy sobie pogdybać w jakich warunkach olej silnikowy narażony jest na większe obciążenie.
|
_________________ Mam japońca,bo kręci do końca. |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-05, 09:24
|
|
|
Ciężarówka jest stworzona żeby wozić ciężary a nie robić puste przebiegi. Wiadomo że jest masa maksymalna (nie twierdzę że eksploatowanie pojazdu na maks jest dla niego dobre - ale jak jest robota to trzeba ją zrobić)100 kilometowych podjazdów pod górę nie masz a jak masz to i tak ciągniesz bez przeciążania silnika - jedziesz no możliwie najwyższym biegu przy "ekonomicznych" obrotach (wykorzystujesz maksymalny moment obrotowy). Kolejna sprawa że i osobówka potrafi przy ruszaniu/podjeździe pod górę pokazać chwilowe zużycie 2 lub 3 razy większe niż "normalne". Moto na torze ciągniesz na najwyższym biegu przy najwyższych obrotach (wykorzystujesz moc maksymalną). Nie wiem jakie ma właściwości smarne olej motocyklowy a jakie olej do silników wysokoprężnych pojazdów ciężarowych.
Dla mnie to też gdybanie. Nie mam pojęcia. Co mogę powiedzieć to tendencja jest taka (w każdym silniku) żeby z jak najmniejszej pojemności wyciągnąć jak najwięcej mocy. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
Ostatnio zmieniony przez lukasz 2014-05-05, 09:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2014-05-05, 09:35
|
|
|
freightleitner napisał/a: | Na luzie robi się 12000km miesięcznie,obroty silnika są faktycznie mniejsze,ale za to obroty i temperatura turbiny są zawrotne,poza tym motorek ma stosunek pojemności do mocy większy,tylko ile procent czasu go wykorzystujesz?Chyba,że scigasz sie po torze,silnik ciężarówki ma co robić,tym bardziej w górach,masa całkowita zestawu standartowo 40t,u mnie nierzadko 60 ton,bywa że jednostkowe zuzycie paliwa na podjeździe dochodzi do 300 litrów,także możemy sobie pogdybać w jakich warunkach olej silnikowy narażony jest na większe obciążenie.
|
To ile tam masz ton załadowane nie ma żadnego znaczenia dla silnika, jeżeli już to dla przekładni. Silnik pracuje w określonym zakresie prędkości obrotowej i generuje potrzebną moc.
Prawidłowo dobrany olej ma mu w tym pomagać, smarować i odprowadzać ciepło. Olej nie podlega większym obciążeniom niż te założone przez konstruktora do normalnej pracy tego silnika. |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 39 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2014-10-24, 13:58
|
|
|
Chłopaki potrzebuje rady. Kupiłem motocykl, nie zapytałem sprzedawcy na czym jeździł. A teraz niestety nie mam możliwości kontaktu, a chce wymienić olej. Motocykl z '98 roku przebieg ok 39 tys. I tu pytanie, zalać tym na czym śmiga większość motocykli i w sumie chyba książka serwisowa też poleca np Motula 5100 10W-40 4t ?? czy może inna firma i inne parametry ? Dzięki za rady! |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
Pio Trek
...
Motocykl: VT 750 Spirit '10, NC 750X 21
Wiek: 60 Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-24, 19:24
|
|
|
lej tego motula, będzie dobrze. |
_________________ you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull |
|
|
|
|
Mrok
Janusz
Motocykl: Honda VT 750 C4 ; 2005
Wiek: 60 Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 42 Skąd: Krzyż Wlkp
|
Wysłany: 2014-10-24, 19:35
|
|
|
Tylko motul |
|
|
|
|
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 39 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2014-10-25, 12:50
|
|
|
Wertując neta natrafiłem na informację że przy przebiegu powyżej 35tyś dobrze lać 5100 4t 15W50 ?!? Czym one w zasadzie się różnią ??
I teraz który będzie lepszy / bardziej odpowiedni. |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-10-25, 14:05
|
|
|
Np.
http://www.lotosoil.pl/pl...wana-tabela,115
|
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-05-09, 19:02
|
|
|
W tym roku zalałem do wszystkiego jeżdżącego (2 puszki i '750) produkty Shella. Zawsze lałem Motul'a (też do wszystkiego) w tym roku stwierdziłem że nie ma sensu przepłacać - jedna wymiana Motula to są 2 wymiany na Shella. W wątpliwość poddaje pozytywny PR Motula- uważam że jest tworzony przez klakierów. Shadowa jeździ na Shell Advance 4T Ultra 10W-40 można kupić już poniżej 20 zł per litr. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
pietur
Motocykl: Honda shadow 750 ACE
Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 2015-05-15, 22:47
|
|
|
Moze ja doloze swoje trzy grosze madrosci jezeli chodzi o sprawe oleju w samochodzie ciezarowym a motocyklu lub tez samochodzie osobowym.Zaleznosc jest tu bardzo prosta.Silniki samochodow ciezarowych caly czas przepalaja olej i dlatego trzeba go caly czas regularnie dolewac(jest to spowodowane dosc duzymi gabarytami komor spalania i calego ukladu smarujacego).Mamy w ten sposob caly czas olej o dobrych wlasciwosciach smarujacych.W osobowkach czy tez silnikach motocyklowych mowimy ze dobry silnik nie bierze ani kropelki co jest nieprawda ale mozna przyjac ze dobry silnik nie powinien wziac ponizej skali i wten sposob jezdzimy od wymiany do wymiany na jednym oleju.Tyle ode mnie -kiedys tam zrobilem prawko na Tira ;) |
_________________ When live is to hard i am going for a ride!
bo swiat jest piekny |
|
|
|
|
ahmed799
Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 907 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2015-06-16, 16:31
|
|
|
Destiny napisał/a: | Wertując neta natrafiłem na informację że przy przebiegu powyżej 35tyś dobrze lać 5100 4t 15W50 ?!? Czym one w zasadzie się różnią ?? |
Destiny, moja Shadowka ma już prawie 103 kkm i jak ją zakupiłem z przebiegiem nieco ponad 80 kkm była już zalana 15W/50 i tak zalewam do dziś |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
ahmed799
Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 907 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2018-02-14, 10:36
|
|
|
Odgrzeję trochę kotleta.
Mam dylemat teraz jaki olej zalać tzn. moja hanka jeździła do tej pory na Motul 5100 15w50, ale ze względu że jest to najczęściej podrabiana firma myślałem o przejściu na Valvoline. Ogólnie przebieg 110 kk nie bierze oleju nic i teraz mam dylemat czy zmienić na Valvoline, który ma bardzo dobre opinie.
Tylko nie wiem który wybrać z gamy Valvoline:
- syntetyczny synpower 10w50
- półsyntetyczny durablend 10w40
Jakieś porady?? |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
powolny
Show must go on
Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 311 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2018-02-14, 11:45
|
|
|
Najczęściej podrabiany ,ale w wydaniu do samochodów ,motocyklowych olejów schodzi tak mało (%) ,że podrabianie raczej się nie opłaca .Przy przebiegu Twojego moto To już raczej nic mu nie zaszkodzi . To taki olejowy koneser ,jedynie za rzadki mógł by mu troszkę nie podejść np. w korkach . |
|
|
|
|
|