/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-26, 11:31
Problem z olejem
Autor Wiadomość
jenny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-04, 12:55   

PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ.



Chcę dolać oleju do mojego Kropka ale nie mogę namierzyć gdzie na bagnecie jest maksimum i minimum. Proszę więc bardzo ładnie :-)8 żeby koledzy którzy posiadają bagnety oryginalne (te czarne) lub te z ciśnieniomierzem (srebrne - był ich temat poruszany kiedyś na forum i zdjęcia także były) o podesłanie mi na PW wskazówek do zaznaczenia tych poziomów na bagnecie (jednym lub drugim) - najlepiejw cm od zakończenia bagneta.



Z góry dziękuję :thx:



W razie pytań pisać :-D
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-04, 13:28   

jenny napisał/a:
PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ.



Chcę dolać oleju do mojego Kropka ale nie mogę namierzyć gdzie na bagnecie jest maksimum i minimum. Proszę więc bardzo ładnie :-)8 żeby koledzy którzy posiadają bagnety oryginalne (te czarne) lub te z ciśnieniomierzem (srebrne - był ich temat poruszany kiedyś na forum i zdjęcia także były) o podesłanie mi na PW wskazówek do zaznaczenia tych poziomów na bagnecie (jednym lub drugim) - najlepiejw cm od zakończenia bagneta.



Z góry dziękuję :thx:



W razie pytań pisać :-D


Na oryginalnym masz taki płaski odcinek, na którym jest wytłoczona kratka. Dolna krawędź tej kratki to minimum a górna to maksimum. Poziom oleju sprawdzasz na rozgrzanym silniku. Po rozgrzaniu stawiasz maszynę na centralnej, czekasz z 5 minut, wykręcasz bagnet, wycierasz szmatka, wkładasz bagnet - NIE WKRĘCASZ GO, wyciągasz, sprawdzasz poziom. Powinien być pomiędzy min a max na tej kratce. Jeśli jest za mało to dolewasz, wycierasz bagnet, wkładasz etc ....
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2008-09-04, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jenny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-04, 13:57   

Mateusz napisał/a:
Na oryginalnym masz taki płaski odcinek, na którym jest wytłoczona kratka. Dolna krawędź tej kratki to minimum a górna to maksimum.




O to właśnie mi chodziło. Wielkie i ogromne :thx: :thx: :thx: :thx: DZIĘKI :thx: :thx: :thx: do zobaczenia na Shadowisku!!
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2008-09-04, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-09-04, 18:08   

Zrobiłem taki rysunek dla potomnych.

Jeśli ktoś nie posiada oryginalnego bagnetu lub obawia sie o jego prawidłową długość i tym samym błąd wskazania poziomu oleju to mówię że oryginalny bagnet ma 96mm długości. 77mm długości od powierzchni odniesienia czyli miejsca styku z pokrywą prawą silnika. poziom max zaczyna się na 61mm długości mierząc od powierzchni odniesienia. Między max a min jest 14mm. a od max do końca bagnetu 16 mm :)

Olej mierzymy na NIE WKRĘCONYM BAGNECIE czyli zważyszy na to że gwint ma ok 20 mm długości to max poziom oleju w misce powinien być w odległości ok 40mm od frezowanej górnej powierzchni prawej pokrywy silnika (tam gdzie wkręcamy bagnet).

Mam nadzieję że rysunek wszystko wyjaśnia :)

Pozdrawiam

_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
jenny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-04, 19:16   

Cezar, w końcu ktoś się wziął za rysunek :thx: szukałam na całym forum - i nie tylko - nigdzie nie było o bagnecie nic.



Jeszcze jedno pytanie/prośba:

potrzebny 1 litr (nie musi być cały) oleju 10W40 półsyntetyk - oczywiście potrzebny mi i mojemu Kropkowi ;-) , nie będę wchodzić teraz w szczegóły ale najlepiej jakby ktoś z I grupy łódzkiej podwiózł do Dzierżąznej. Pilne, dlatego proszę o info na PW.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-09-04, 19:17   

Jenny proponuje napisać wiadomość o oleju w temacie w którym sie umawialiście bo nie każdy zagląda do tematów o VT500

Pozdrawiam
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
jenny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-04, 19:26   

Cezar, już o tym napisałam tam - jestem świadoma tego że nie każdy tu zagląda, ale nie zaszkodzi napomknąć i tu o tym ;-)
 
 
yanucha 


Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2780
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-04, 23:09   

Cezar napisał/a:
Zrobiłem taki rysunek dla potomnych.

Jeśli ktoś nie posiada oryginalnego bagnetu lub obawia sie o jego prawidłową długość i tym samym błąd wskazania poziomu oleju to mówię że oryginalny bagnet ma 96mm długości. 77mm długości od powierzchni odniesienia czyli miejsca styku z pokrywą prawą silnika. poziom max zaczyna się na 61mm długości mierząc od powierzchni odniesienia. Między max a min jest 14mm. a od max do końca bagnetu 16 mm :)

Olej mierzymy na NIE WKRĘCONYM BAGNECIE czyli zważyszy na to że gwint ma ok 20 mm długości to max poziom oleju w misce powinien być w odległości ok 40mm od frezowanej górnej powierzchni prawej pokrywy silnika (tam gdzie wkręcamy bagnet).

Mam nadzieję że rysunek wszystko wyjaśnia :)

Pozdrawiam

[url=http://www.imageno.c...uyw.jpg]Obrazek[/URL]




No Cezaar. Jesteś dobrym Duchem tego forum :thx:
_________________
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-09-04, 23:11   

yanucha napisał/a:


No Cezaar. Jesteś dobrym Duchem tego forum :thx:


Staram się :)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
jenny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-04, 23:38   

Cezar napisał/a:
yanucha napisał/a:


No Cezaar. Jesteś dobrym Duchem tego forum :thx:


Staram się :)




Rękę widać masz pewną :-)8 :lol:
 
 
accobra
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-15, 14:19   

Panie i Panowie, Koleżanki i Koledzy:)

Praw fizyki się nie zmieni:) Mamy wysokobrotowe silniczki w naszych Cieniach a to oznacza, że powinniśmy jeździć na oleju w granicach 15w40. Jest rzadki i taki ma być. Ma to jeszcze jeden plus: można na nim jeździć w zimie bo ma małe opory rozruchu przy niskich temperaturach otoczenia. 10W40 jest za rzadki...zwłaszcza jak na dworku jest 30 albo więcej stopni powyżej 0...lub pokonujemy w takich warunkach klimatycznych góry na niskich biegach próbując batem zachęcić nasze 2 kólka do większego wysiłku... :-) Stosuje się je w temperaturach krajów północnych. Ponieważ u nas klimat się zmienia na palmowy, jeżdżenie na 20W40 jest jak najbardziej do przyjęcia.

Dzięuję za uwagę i pozdrawiam :-D
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 67
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2008-09-15, 14:49   

I tu - Accobra - Masz rację :thx:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM