/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
vt 1100 do 86 czy po 87 roku?
Autor Wiadomość
cykus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-10, 22:00   vt 1100 do 86 czy po 87 roku?

Mam taki mały dylemat mianowicie chcę kupić vt 1100 i nie mogę się zdecydować czy ma być to model do 86 roku czy ta nowsza po 87 roku.Doradzcie coś jakieś wady czy zalety obu modeli będę bardzo wdzęczny pozdrawiam
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2008-07-10, 23:09   

W zasadzie trudno jakoś jednoznacznie odpowiedzieć... modele 85-86 mają większą moc od tych późniejszych, bogatsze wyposażenie "na pokładzie", większy o 2l zbiornik paliwa. Praktycznie nie ma do nich gotowych akcesoriów typu stelaże, gmole, ale jakoś sobie właściciele (w tym i ja) dają radę. Sporo części do nich nie jest już produkowanych i nie ma ich na stanach magazynowych (robili je tylko dwa lata...), choć zbieżności silnikowe obu modeli są naprawdę bardzo duże.

Najlepiej, nie da się ukryć, byłoby dosiąść się do tego i tamtego modelu... Bo siedzi się w każdym z nich trochę inaczej. Najprościej to zrobić przy okazji jakiegoś naszego zlotu...



Jeszcze jedno przemawia za rocznikiem 85-86. Ponieważ mają wydechy poprowadzone po obu stronach motocykla, a nie tylko po prawej jak te od 87, nie musisz kombinować którą stroną ustawić maszynę, żeby ładnie wyglądała. Z obu wygląda świetnie... :-P
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
michorg 


Motocykl: STX1300, VT1100 (w planach)
Wiek: 42
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 226
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-07-11, 08:48   

Miałem taki sam dylemat.



W roczniku 85-86 zakochałem się od pierwszego wejrzenia, nadal za nim szaleję, to że mam 87 to przypadek bo kiedy chciałem kupić przez długi czas był deficyt tych starszych, albo jakaś niesprawna, albo zjeżdżona, albo za tak kosmiczne pieniądze, ze głowa puchła.



Nabyłem więc moją obecną "bejbe" po okazyjnej cenie, na wariata, bo poprostu przejzdzając katamaranem zobaczyłem ją na poboczu z karteczką "sprzedam", stanąłem i kupiłem.



Nie żałuję zakupu! Motorek ma ok 65 tyś przebieg (przynajmniej na liczniku), ja zrobiłem nim już pewnie około 20 tyś i jak dotąd zaczął odzywać się łąńcuszek rozrządu ale to normalna sprawa przy tylu kilometrach. Poza tym nic, pali na dotyk, jeździ ekonomicznie, i mimo, że ma wydechy tylko z jednej strony, uważam że z obydwu jest piękna :mrgreen:



Najlepszym krytreium jest to, o którym wspomniał Shadok - musisz się przymierzyć do jednego i drugiego, zobaczysz na którym jest Ci wygodniej.



No i oczywiście pochwal się jak już podejmiesz decyzję i sfinalizujesz swoje plany ;-)
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-07-11, 11:41   

Mnie sie na początku nie specjalnie podobał model 85-86.

Teraz Już bym jej nie zamienił na nowszy model(choc mam wydechy po jednej stronie) :-D
 
 
 
Miki01 
Miki01


Motocykl: VT 1100C 86, HD Electra FLHT 06
Wiek: 46
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-14, 19:15   

Witaj,

jeżeli pomoże Tobie mój post będzie mi miło. 10 lat temu kupiłem VT1100 86' miałem ją ponad 3 lata, potem sprzedałem bo dziecko, mieszkanie i takie tam, po kilku latach zacząłem szukać furki (bo wiadomo ciągnie wilka do lasu) i jak myślisz co kupiłem po kilku miesiącach poszukiwań? :mrgreen:



Pzdr



P.S. Szt. o potężnej mocy, ogromnym momencie i legendarnej trwałości poza tym prawie bezobsługowa, wygodna, ekonomiczna (od 4,5 - 7l) co do urody to kwestia gustu. Moja w zimę przy dobrym wietrze spory tuning wizualny przejdzie...
 
 
muz
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-14, 22:35   

Czy ktoś z Was orientuje się w jaki sposób odbywało się "kastrowanie" z mocy vt 1100 z 86 do bodajże 50 KM? I czy da się jakoś ewentualnie poprawić :mrgreen: te nowsze wersje?
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2008-07-14, 23:57   

Witam, mnie się wydaje, że prawie wszystko było za sprawą ingerowania w układ wydechowy motocykli. Nastawały obostrzenia norm, także moc Cieni stopniowo spadała, poprzez stosowanie różnej maści działań na rurach. Pozdrawiam.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2008-07-15, 00:20   

muz napisał/a:
Czy ktoś z Was orientuje się w jaki sposób odbywało się "kastrowanie" z mocy vt 1100 z 86 do bodajże 50 KM? I czy da się jakoś ewentualnie poprawić :mrgreen: te nowsze wersje?


To" kastrowanie" mocy odbywało sie poprzez obniżanie stopnia sprężania.

W 1985 r. moc wynosiła około 78 KM i moment obrotowy 101Nm przy stopniu sprężania 9.0:1,

w 1992 r, moc około 68 KM, moment 102 Nm, przy 8,5:1, a w 1995 r. moc około 50 KM, moment 86 Nm, przy 8.0:1.

Chociaż trzeba przyznać, że i konstrukcja układu wydechowego miała znaczenie dla spadku mocy.

A od 1998 roku na USA produkowano Spiryta, który miał podobne osiągi do tych starszych modeli Shadowa. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM