jakie ciśnienie? |
Autor |
Wiadomość |
Derry
Motocykl: brak
Wiek: 48 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 567 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-14, 11:30
|
|
|
Cwaniak
tak sobie właśnie wykoncypowałem... (2,25+2,8) / 2 = 2.525 ~2,5
Dziękuję za potwierdzenie przypuszczeń Todku.
Pozdrawiam
Derry |
_________________ Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć! |
|
|
|
|
zeza
morderca żelazaiopon
Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 1055 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2010-09-14, 11:38
|
|
|
Podobno jak opony się grzeją to ciśnienie w kołach rośnie. Może ktoś mierzył ciśnienie w upale po ostrej jeździe ? Jaka jet różnica ? Parametry na tabliczce odnoszą sie do zimnego koła. Czy inaczej pojedzie sie w lecie, a inaczej w zimie ?
Rozmawiałem z gościem, który "mi grzebie" przy moto, a jeździ jakimiś "sportami" i powiedział, że do niektórych opon przednich nabija nieco więcej, bo jak da wg. tabliczki, to go po całej drodze nosi. |
_________________ Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej. |
|
|
|
|
WhiteMan
Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 7 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-04-15, 22:09
|
|
|
Dopiszę się do tematu,
Nie wiem do ilu napompować oponę, http://www.shadow.org.pl/HS125_1999.html# na tej stronce pisze 200 kPa, ale opony na pewno nie są takie same jak te oryginalne, będzie to miało jakieś znaczenie? |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2011-04-15, 22:33
|
|
|
WhiteMan napisał/a: | Dopiszę się do tematu,
Nie wiem do ilu napompować oponę, http://www.shadow.org.pl/HS125_1999.html# na tej stronce pisze 200 kPa, ale opony na pewno nie są takie same jak te oryginalne, będzie to miało jakieś znaczenie? |
To jakie są te opony, że się tak boisz ?
napisali 200kPa to dymaj tyle ile trzeba... |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
WhiteMan
Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 7 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-04-15, 22:55
|
|
|
wiem, że i tak będzie trzeba dać coś koło tego, bo teraz jest jakieś 0.9 na tyle, z przodu bałem się sprawdzać ^^
Nie wiem jakie ciśnienie będzie optymalne i czy opona ma przy tym jakieś znaczenie
spisałem coś z opony i wygląda to tak:
przód Pirelli CITY DEMON front 3.0-17m/c renif. 50p
tył Pirelli Route 130/90-15 m/c 66s |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-04-15, 23:13
|
|
|
Przyjmuje się, że ma być 2-2,5.
0,9 - stanowczo za mało.
Jeżeli mowa o atmosferach. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2011-04-15, 23:42
|
|
|
WhiteMan napisał/a: | wiem, że i tak będzie trzeba dać coś koło tego, bo teraz jest jakieś 0.9 na tyle, z przodu bałem się sprawdzać ^^
Nie wiem jakie ciśnienie będzie optymalne i czy opona ma przy tym jakieś znaczenie
spisałem coś z opony i wygląda to tak:
przód Pirelli CITY DEMON front 3.0-17m/c renif. 50p
tył Pirelli Route 130/90-15 m/c 66s |
Dmuchaj po min. 2 atmosfery i się nic nie bój... nie wybuchnie |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
WhiteMan
Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 7 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-04-16, 18:05
|
|
|
thx za pomoc, okazało się jednak że nie 0.9 a 0.5 bara, jeździ się o wiele lepiej (nie rzuca na zakrętach) |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-04-28, 21:37
|
|
|
Opona nie ma znaczenia. Ciśnienie zostało policzone dla "całego" motocykla - zaczynając od siły tłumienia amortyzatorów poprzez jego wagę itd. |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2011-04-28, 21:39
|
|
|
WhiteMan napisał/a: | thx za pomoc, okazało się jednak że nie 0.9 a 0.5 bara, jeździ się o wiele lepiej (nie rzuca na zakrętach) |
To jakiś straszliwy kapeć. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2011-04-29, 11:45
|
|
|
Chyba kolego lukasz coś pokręciłeś z tym ciśnieniem bo 0,5 bara to stanowczo za mało i nieda się na takim jeżdzić , a jak już , to bardzo niebezpiecznie będziesz jechał i bardzo krótko , bo zaraz kapcia całkiem złapiesz - spalisz oponę , bo praktycznie na feldze to jest jazda... |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
darekq3
Motocykl: CB 500
Wiek: 42 Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 38 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2012-04-01, 08:11 jakie ciśnienie?
|
|
|
Witajcie,
Pytanko jest takie jakie ciśnienie w oponkach :
vt 700c 225 kg waży motor + 90 ja i bez plecaka.
Z góry dzieki pa. |
_________________ bless ! |
|
|
|
|
andryszek
vel andrys
Motocykl: Yamacha XJ 900S
Wiek: 59 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 661 Skąd: Sokółka
|
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-04-01, 09:48
|
|
|
Koło przednie - Zalecane ciśnienie 225 kPa
Koło tylne - Zalecane ciśnienie 225 kPa (z pasażerem/obciążeniem 280 kPa) |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
|