/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 14:23
Trzeba odpowietrzać czy nie
Autor Wiadomość
janus
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-02, 23:54   Trzeba odpowietrzać czy nie

Witam



Planuje zrobić w niedługim czasie wymiane płynu w chłodnicy, ale nie wiem czy trzeba ją później jakoś odpowietrzać czy nie jeśli tak będę wdzięczny za krótką instrukcję jak to się robi ;-)
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-06-03, 09:54   

Kiedyś zadałem to samo pytanie jednemu z forumowych kolegów. Był to Majkel, któremu jestem do tej pory wdzięczny za szybką pomoc. Mam nadzieję, że się nie pogniewa, że zacytuję jego odpowiedź. Wg. mnie opisał dokładnie co trzeba zrobić:



By Majkel:

"Poziom płynu chłodniczego sprawdzasz na zbiorniczku wyrównawczym. Są na nim naniesione dwie kreski - górna i dolna. Poziom powinien się zawierać pomiędzy tymi dwiema kreskami. Aby sprawdzić poziom płynu prawidłowo, motocykl powinien stać pionowo (nie na stopce bocznej!!). Możesz mieć z tym problemy ponieważ samemu jest trudno siedzieć prosto i patrzeć się na zbiorniczek. Poproś kogoś o pomoc. Przezroczysty zbiorniczek jest często brudny z zewnątrz i utrudnia to odczyt - przetrzyj go mokrą szmatką przed odczytem. Jeśli stwierdzisz, że płynu jest mało to dolej płynu do tego zbiorniczka aż do górnej kreski, zamknij zbiorniczek następnie odkreć korek od chlodnicy i uruchom silnik na 2 - 3 minuty, potem lekko przygazuj kilkakrotnie, zgaś silnik i zakreć korek od chłodnicy (układ będzie już odpowietrzony). Następnie sprawdż raz jeszcze poziom płynu w zbiorniczku i jak będzie go mało to uzupełnij do górnej kreski. To wszystko. Powodzenia."
_________________
Say no to slow.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-03, 19:07   

Wszystko fajnie pięknie tylko nie rozumiem w tym jednego..

A dlaczego niby po dolaniu i odpowietrzeniu chwilowym miało by ubyć tego płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?

Że niby zostanie on zassany do chłodnicy?

Nie wiem jak u Was ale w VT500 wężyk od zbiorniczka wyrównawczego łączy się z wlewem głównym chłodnicy właśnie pod korkiem głównym..

Co za tym idzie.. Jeśli go odkręcimy to nie ma szans żeby coś ze zbiorniczka poleciało do góry - po prostu - fizyka..

ale jeśli korek jest zakręcony to może powstać umożliwiająca to różnica ciśnień.. Dlatego ja uważam że płynu wlewa się do chłodnicy i odpowietrza, dodatkowo napełniając zbiorniczek wyrównawczy lub przy odpowietrzaniu można dolać ale do wlewu głównego chłodnicy. CO do długości odpowietrzania? powinno sie odpowietrzać aż przestanie bąblować, niektórzy piszą że do załączenia coolera.

Pozdrawiam
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Roadrunner 
Łukasz


Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Legionowo/Ostróda
Wysłany: 2008-06-03, 21:08   

Dokładnej budowy układu chłodzenia jeszcze nie poznałem. Ale to co napisał Majkel wydaje się mieć dla mnie sens - pokrywa się dokładnie z tym co jest napisane w serwisówce do vt600.
_________________
Say no to slow.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-03, 21:26   

tak. poza tym że płynu wlewa się w tym przypadku przez wlew główny jeśli brakuje, bo z wyrównawczego na pewno nie zassie.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM