/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
termostat czy co?
Autor Wiadomość
Dziki 
Adam


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 445
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-07-30, 19:28   termostat czy co?

problem mam z chłodzeniem

ciężko motor rozgrzać, chłodnica nagrzewa się równo z silnikiem, tak się przynajmniej wydaje,

wskazówka temperatury na postoju osiąga troszkę ponad połowę skali, wiatrak się włącza zaraz za połową skali, ale jak tylko ruszę wskazówka spada.



wychodzi na to że cały czas mam otwarty duży obieg, czyli do wymiany termostat



zmieniłem raz na termo od voyagera 3.0 .musiałem go lekko przeszlifować bo miał wytłoczony pierścień i podpierał obudowę. potestowałem, przejechałem się i dalej to samo.



pomyślałem sobie że może szlifowanie mu zaszkodziło, a może trafił mi się już jakiś padnięty i kupiłem następny, tym razem od forda scorpio 2.0 clx. ten już pasował bez żadnych przeróbek ale dalej nie zamyka małego obiegu.



o co chodzi? jak wyjmę obudowę termostatu z motoru, zatknę 1 wężyk dolotowy i dmuchnę w drugi to powietrze się przesącza do wylotu. czy to normalne?

oryginalny termo i tak ma dziurę Φ3 w środku grzybka, czy możliwe żeby tędy waliło aż tyle płynu do chłodnicy? czy pod termostatem w obudowie powinien być jakiś o-ring? - u mnie nie było. nie znalazłem też w necie żadnych schematów. mam serwisówkę od vt 700 ale 83-85 a tam jest inaczej

bo jakim kurde cudem już drugi nowy termostat nie zamyka obiegu?



a może w tym modelu to normalne i niepotrzebnie zawracam głowę?



a u was jak jest jak jeździcie to wskazówka jest na środku czy na początku skali?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-07-30, 23:46   

Dziki, spokojnie, tak ma być. :lol: Chłodnica nagrzewa się praktycznie równocześnie z silnikiem. :lol: Chyba po to właśnie jest ten otworek w termostacie. A poza tym płynu jest tak mało /1.8 litra/, że nagrzewa się bardzo szybko. Wskazówka też działa mniej więcej prawidłowo. Najważniejsze, że wichura działa, i że temp. spada po załączeniu się wiatraka.

Przerobiłem to na sobie, też chciałem wymieniać termostat. :lol: Pisałem kiedyś o tym na forum. :lol:

Tu masz schemat termostatu w Twoim moto. Widać gdzie jest o-ring. :lol:



http://www.hdlparts.com/f...=1986&fveh=4044
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Dziki 
Adam


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 445
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-07-31, 09:30   

okej tę uszczelkę w kształcie bałwanka to mam, zastanawiałem się czy pod samym kołnierzem termostatu nie powinno czegoś być ale już widzę że nie



co do tego grzania to jeden mechanik upierał się że wskazówka cały czas ma stać na środku jak w samochodzie i podpierał się przykładem CBR 900 którą akurat miał na warsztacie



no i jeżeli wskazówka działa jak powinna, a działa na pewno to podczas jazdy płyn jest cały czas chłodny



z drugiej strony wyżyłowany plastik z owiewkami może się grzać mocniej niż umiarkowanie wysilona odkryta V-ka z radiatorem



tylko teraz pytanie po co jest ten nieszczęsny termostat jak i tak cały czas daje na chłodnicę przepływ?



tak czy siak mnie uspokoiłeś i następnym razem łapy tam wsadzę dopiero jak się dowiem że u kogoś jest tak jak mówi mechanik
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 751
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2010-08-02, 09:52   

Ja mam tak że podczas normalnej jazdy ok 110, 120 km/h wskazówka jest mniej więcej, na środku skali, może nawet za środkiem, w korkach lub podczas postoju wskazówka zbliża się do 2/3 białej skali i włącza się wentylator. Gdy ruszę i jadę z większą prędkością wskazówka opada do połowy, więc masz tam racze wszystko okej.
 
 
 
Dziki 
Adam


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 445
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-02, 18:19   

no i właśnie to jest to o co mi chodziło

tak moim zdaniem to powinno działać

a u mnie podczas jazdy wskazówka ledwo co się wychyla za literkę C a w korku osiąga połowę



tylko nie mam pomysłu co z tym zrobić
 
 
maka 
Krzysiek


Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 751
Skąd: Kurów //LPU
Wysłany: 2010-08-02, 19:33   

No to proponuje nie szukać problemu, tylko jeździć :-D
 
 
 
ms-kola 
Kola


Motocykl: VT700C 85
Wiek: 51
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-03, 01:19   

he... :->

a u mnie to jest tak....

ponieważ padł mi wskaźnik temperatury, ten w zegarze, to zakupiłem wskaźnik temperatury oleju wkręcany zamiast korka wlewu oleju...

porównałem wyniki z kilkoma innymi motorkami wyposażonymi w takowe wskaźniki i ze swoim... w sumie wyszło, że optymalnie nagrzany i pracujący silnik ma temperaturę oleju ok. 90 stopni Celcjusza... wprawdzie olej ma o wiele większą bezwładność cieplną niż płyn chłodzący, ale w trasie w upały temperatura wchodziła na ok 98 stopni, w korkach nawet do 100, ale wichura się załącza i w sumie nigdy olej nie skoczył ponad 100 stopni...

w chłodne dni lub chłodną nocą i szybka jazda temperatura oleju to ok 80 - 85 stopni...

a jak się robi za gorąco to wiatrak skutecznie chłodzi...

taki sposób kontroli temperatury silnika w pełni mnie zadowala...
_________________
jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM