/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
"Dziura" w obrotach - gaźniki
Autor Wiadomość
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-13, 15:14   

opel3366 napisał/a:
W mojej 700 majsrer przy okazji regulacji i czyszczenia gażników wszystkie te rurki odłączył i pozaślepiał,twierdził że to robi tylko zamieszanie.




ehhee :) niezły majster :)

U mnie też pojawia sie taka dziura przy około 3500obr/min w zeszłym sezonie udało mi sie tego pozbyć. Wdaje mi się ze problem leży w elektryce. Choć teraz bardziej podejrzewam gaźniki i chyba będę je rozbierał jednak i czyścił. chciałbym też wymienić membrany bo dziwnie sie zachowują.

Jak zdejmę górny plastik (przepływ powietrza między air boxem a gaźnikiem, tak że widzę membranę gaźnika to podczas odkręcania manetki gazu membrana nie otwiera sie płynnie tylko wpada w wibracje. Membrana co prawda nie jest ani dziurawa i wygląda chyba ok, ale czego innego może to być wina?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-03-13, 20:12   

To normalne w starych łupach :mrgreen:

Luzy na przepustnicach
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-13, 20:15   

Jak to luzy na przepustnicach?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-03-13, 20:24   

Normalnie -wytarły sie
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-13, 20:25   

Czyli że co należały by robić w związku z tym?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-03-13, 21:04   

iść na piwo
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-13, 22:22   

Na gaźnikach się nie znam bo nie rozkładałem sam, ale mogę się szybko poznać, no i załóżmy że mam dostęp do tokarek frezarek i spokojnych rąk.

Na czym polega problem?

Co znaczy "stulejować przepustnice na ośce"?

Rozumiem że przepustnica to ten dekielek który otwierają i zamykają cięgna gazu?

I chodzi o zbyt duży luz między nimi a powierzchnią do której dolega?

hmmm.. nieee. to wydaje sie być głupia teoria



Do Moda: Proszę o wydzielenie tego wątku i przeniesienie do 500'tek
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-13, 23:12   

a no i teraz rozumiem wszystko dokładnie...

Tylko że jak miałem zdjęte gaźniki na zimę to bawiłem sie trochę nimi i nie było tam raczej żadnego luzu, chyba że po prostu nie wyczułem i nie zobaczyłem.

W każdym bądź razie warto będzie to w takim razie sprawdzić.

Dzięki za wyjaśnienia.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2008-03-13, 23:20   

Luzy na ośkach przepustnic - możliwe ale to nie mały fiat, jaki ten motor musiał by mieć przebieg, ale to można łatwo sprawdzić przy okazji czyszczenia gaźników.

A co do menbran - to u mnie na niskich obrotach iglce też podskakują w rytm pracy silnika, ale w miare dodawania gazu dodatkowo sie podnoszą (drgania jakby ustają) - jest to obiaw normalny w gaznikach podciśnieniowych i nie przejmowałbym się tym. Poprosty im więcej powietrza tym wyżej iglice aby zachować optymalny skład mieszanki. A drgania iglicy - bo silnik wytwarza podciśninie tylko w fazie ssania określonego garnka w silniku. Drgań by nie było gdyby jeden gaznik zasilał kilka garnków.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-13, 23:29   

o tej igle co do membrany przyczepione zapewne...?

Ale u mnie jest trochę inaczej..

Na jałowych obrotach jest ok,m ale w miarę odkręcania przepustnicy drgania narastają...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2008-03-13, 23:45   

No to tak jak powinno być. U mnie jest tak samo.

Na jałowych iglica nie pracuje tylko dodatkowy kanał, który ma wylot tuż obok przepustnicy (o ile dobrze pamiętam) mieszankę dla tego kanału regulujesz śrubą regulacji składu mieszanki na biegu jałowym.

Napisałem że na "niskich" obrotach u mnie też iglice podskakują, na jałowych nie podskakują - słychać tylko takie charakterystyczne syczenie, jednakowe w obydwu gaźnikach, gdy je masz dobrze zsynchronizowane.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-13, 23:48   

a no to ok.

Żałuję że nie kupiłem bo miałbym zawsze na części - były ostatnio na allegro gaźniki do VT500 i poszły za 40zł :-?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Dziubek 


Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 613
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2008-03-14, 09:53   

Otatnio na warszawie miał gościu gaźniki do 500.

Jak chcesz poszukam do niego tele.
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-14, 11:28   

Moje wcale nie wydają się być zużyte ani też w złej kondycji. Motocykl palił mi w zeszłym sezonie średnio 3,6L/100Km - jest to średnia na cały sezon.

Mówiłem że żal że nie kupiłem bo 40zł za gaźniki to nie dużo a miałbym wtedy dwa i te kupne mógłbym sobie rozebrać na części pierwsze i dokładnie przyjrzeć sie konstrukcji, ustawić wszystko na spokojnie i ewentualnie spróbować przełożyć.

ALe jak masz telefon to podaj na wszelki wypadek :)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM