To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ??

Anonymous - 2008-02-25, 22:10
Temat postu: Różna odległość między oponą a ramieniami wahacza. ??
Witam,

niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.

Pozdrawiam

Dziubek - 2008-02-25, 22:19

W 1100 to standard.

U Ciebie pewnie też

Rocker - 2008-02-26, 07:24

Ale też pewnie z prawej wahacz jest węższy niż wał. Muszę zobaczyć jak to jest w mojej.



Pozdro

igner - 2008-02-26, 08:53

nie panikuj standard-a raczej złudzenie że koło jedzie krzywo-wał jest szerszy od wachacza i dlatego tak Ci sie wydaje
Cezar - 2008-02-26, 11:20

Opona jest blisko kardana. To normalne.. Jak pisał Mateusz. Zdarza się tak z nowymi oponami Maxxissa że zaczynają trzeć o kardan.

Pozdrawiam

Mateusz - 2008-02-26, 12:17
Temat postu: Re: tego jeszcze nie było
Tom napisał/a:
Witam,

niedawno kupiłem VT500C, trochę pojeździłem i wszystko do tej pory wydaje się w porządku, ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry. Proszę o informację czy tak jest w tych motocyklach czy koło jest przekoszone czy też jest jakaś regulacja o której nic nie wiem. Opona ma wymiary 130/90-16 także standardowa.

Pozdrawiam


Na wszelki wypadek spuść z tylnej opony powietrze do końca i napompuj raz jeszcze ... opona troszeczkę zmieni ułożenie :-) Nie przemieści się tylko raczej zmieni się jej odkształcenie. Ale i tak opona jest bardzo blisko wału.

igner - 2008-02-26, 14:23

no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan?
Mateusz - 2008-02-26, 14:53

igner napisał/a:
no właśnie Mateusz słyszałem o Maxxisach ale nie rozumie tego-co zmieni spuszczenie powietrza?kształt się zmieni-ciężko mi jakoś w to uwierzyć?Tobie też tarła?tą czynność zrobić od razu czy dopiero wtedy gdy zauważę że trze o kardan?


To nie tylko o Maxissach ... opona stale napompowana zaczyna delikatnie "rozchodzić się" na boki - jest to jednak inny układ kordu niż w samochodach. W momencie zejścia ciśnienia całkowicie opona "wraca" do swoich kształtów fabrycznych. Ponowne napompowanie po chwili (ja u siebie odczekałem dwa papierosy :-) ) pozwala zauważyć różnicę :-) Info od wulkanizatora :-) W moim wypadku faktycznie zadziałało ... a to, kiedy spuścisz powietrze zależy tylko i wyłącznie od Ciebie :-) Aczkolwiek chyba nie warto czekać, aż zacznie trzeć :-)

Globi - 2008-02-26, 17:11
Temat postu: Re: tego jeszcze nie było
Tom napisał/a:
ale dopiero teraz zauważyłem że odstępy między oponą a wahaczem z tyłu są różne, tzn. z prawej strony między wahaczem a oponą jest ok. 2cm, a od strony wału są to milimetry.
Podejrzałem u siebie i potwierdzam:

TTTM (Ten Typ Tak Ma) :-D

Rocker - 2008-02-26, 17:35

Mam pomysła, a może by tak zmierzyć odległość opony od amortyzatorów po obu stronach?
igner - 2008-02-26, 21:12

dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:

Dziubek - 2008-02-26, 21:23

igner napisał/a:
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:


Po kazdym przypaleniu kapcia :mrgreen:

cotec - 2008-02-26, 23:32

Ba... sam sie kiedys zestresowalem na ten widok :mrgreen: pamietam dobrze...
Anonymous - 2008-02-27, 08:27

dzięki za zainteresowanie tematem :-D



Pójdę za radą Mateusza, może trochę się zwiększy ta odległość, bo rzeczywiście już prawie trze opona.



pozdrawiam

Mateusz - 2008-02-27, 09:21

igner napisał/a:
dzięki wielkie Mateusz za oświecenie-pytałem bo pierwszy raz słyszę o takim czymś

ale mam nadzieje że nie trzeba tej czynności wykonywać co chwile bo zacznę pompkę ze sobą wozić :mrgreen:


Raz na pół roku przez pierwszy rok ... później guma już powoli zaczyna tracić swoją elastyczność i jak raz na rok taki zabieg zrobisz to będzie ok. Pamiętaj tylko, że wszystko zależy od opony - równie dobrze Twój Maxxis może nie robić takich "sztuczek" :-) Podobne "numery" potrafią wykręcać nówki Dunlopy - niestety za cholerę nie mogę sobie przypomnieć modelu :-) I tez tylko w pierwszym roku użytkowania nowej opony



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group