To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Opony - ciśnienie w kołach

Mateusz - 2010-04-19, 08:04

intruz napisał/a:
bzdury piszesz! Cisnienie mierzy i koryguje się zawsze na zimnych oponach!! Czyli jak producent zaleca np 2 atm, to tyle powinno się napompować na zimnych oponach. To,że opony się nagrzewają to prawda, ale producent zalecając wartość ciśnienie, bierze to pod uwagę...


Kolego Intruz - napisałem "POWINNO SIĘ" a nie "BEZWZGLĘDNIE TRZEBA".

To, czy ktoś się zastosuje do rady czy nie to jego prywatna sprawa. A rada została przekazana na doszkalaniu z jazd prowadzonym przez p. Marka Godlewskiego - a on jest chyba ciut większym autorytetem w dziedzinie jazdy i utrzymania motocykla niż większość z nas. Zastosowałem podpowiedź na sobie, i uważam, że motocykl zaczął się znacznie lepiej prowadzić.

Poza tym napisałem wyraźnie, że pompuje się ZIMNĄ oponę - nie pisałem nic o korygowaniu czy pompowaniu na ciepłej.

Napisałem, że można sobie sprawdzić różnicę ciśnienia między zimną a rozgrzaną oponą. A to trochę co innego niż korygować, nie sądzisz?

andryszek - 2010-04-19, 08:29

Trzymanie się kurczowo wyznaczonych wskaźników w przypadku ciśnienia w oponach jest trochę... nieżyciowe.

Moja serwisówka przewiduje inne ciśnienie przy obciążeniu do 90 kg, a inne powyżej. Nie wyobrażam sobie, bym je korygował za każdym razem gdy wybieram się w drogę sam, lub z "plecaczkiem". Metodą prób i błędów, wychodząc od fabrycznych parametrów, "znalazłem" taką wartość ciśnienia, której nie muszę korygować dwa razy dziennie, a jednocześnie dostatecznie zapewnia mi bezpieczeństwo, komfort jazdy, oraz prawidłowe zużywanie opon.

Może to niezbyt "profesjonalne" - ale tak mam i w dodatku na własną odpowiedzialność ;-)

lukasz - 2010-04-19, 20:30

kłócicie się panowie o dziesiętne części atmosfery a nie bierzecie pod uwagę błędu wskazania - te manometry nie są legalizowane przecież:) a co do ciśnienia to ważne jest żeby nie napompować powyżej wartości ciśnienia napisanej na oponie. Nie wiem jak z oponą motocyklową ale samochodową można napompować o 2% więcej niż podaje producent(zalecane ciśnienie). A co do Pana Godlewskiego to nie wydaje mi się żeby był autorytetem w kwestii znajomości właściwości gumy przy np. różnych ciśnieniach. Ludzie tego uczą się latami i pewnie nie jeden co najmniej doktorat zrobił w tej tematyce. Skoro ktoś zadał sobie trud żeby obliczyć jakie ma być ciśnienie to takie ma być a zmienić je można też na podstawie konkretnej znajomości pewnych zasad nie bazując tylko i wyłącznie na doświadczeniu.
Anonymous - 2010-04-19, 21:06

Rowniez jako poczatkujacy chcialbym zapytac ile powinno sie pompowac resory przednie bo cos za lekko mi to chodzi:)
senda - 2010-04-19, 21:23

samorajJacek napisał/a:
Rowniez jako poczatkujacy chcialbym zapytac ile powinno sie pompowac resory przednie bo cos za lekko mi to chodzi:)


Ale tu jest o kołach :mrgreen:

Poszukaj na forum gdzieś na przestrzeni ostatniego tygodnia ktoś o tym pisał...

A przy okazji przeglądnia forum zaszczyć nas... :mrgreen:

Marcin Racibory - 2010-04-19, 21:24

samorajJacek napisał/a:
Rowniez jako poczatkujacy chcialbym zapytac ile powinno sie pompowac resory przednie bo cos za lekko mi to chodzi:)


Nie resory a amortyzatory ewentualnie lagi.

Wystarczy że nie masz w nich oleju lub jest go za mało albo wcale go nie ma.

Ja u siebie nie pompowałem powietrza i jest OK.

gizmo - 2014-06-05, 18:30
Temat postu: pomóżcie
załadowany z "plecaczkiem" sie wybieram,myślałem nad tym żeby dobić troszke pary w koła żeby się lżej toczył... podpowie ktoś na własnym doświadczeniu czy warto i czy w ogule można? i jakby ktoś podał konkretnie wartości ciśnień w oponach do mojej Hani ,bo chyba niechcący odkleiłem tą naklejke przy zmianie opony :) ...byłbym wdzięczny:)
igorcze - 2014-06-05, 18:47

29 psi (2 bary) - przód, 36 (2,5 bara) psi - tył z pasażerem
gizmo - 2014-06-06, 07:14

dziekuje bardzo za pomoc,pozdrawiam
NIL - 2014-10-13, 23:34

A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ?
Matrix - 2014-10-14, 06:38

Odpowiedz sobie na pytanie czy przed napełnianiem azotem opróżniają Ci koło z powietrza, a może tylko odkręcają wentyl?
Dla mnie napełnianie azotem ma sens tylko wtedy jeśli opróżnią koło z powietrza, a tego nikt nie robi i zawsze koło nie jest napełnione w 100% azotem.

GhoustDragon - 2014-10-14, 06:49

NIL napisał/a:
A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ?


Jak chcesz to są jeszcze warsztaty które pompują specjalną mieszanką: 78% Azotu, 20,9% Tlenu i ułamkowe ilości gazów szlachetnych w tym Argonu i Ktyptonu. :mrgreen:

VTopa - 2014-10-14, 08:08

Już i tak zbyt późno na eksperymenty. Najwyższy czas wymienić powietrze na zimowe.
Wojtek - 2014-10-14, 16:32

GhoustDragon napisał/a:
NIL napisał/a:
A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ?


Jak chcesz to są jeszcze warsztaty które pompują specjalną mieszanką: 78% Azotu, 20,9% Tlenu i ułamkowe ilości gazów szlachetnych w tym Argonu i Ktyptonu. :mrgreen:


Ej weź, bo się jeszcze ktoś wkręci :mrgreen: :-)8

GhoustDragon - 2014-10-14, 18:26

Wojtek napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
NIL napisał/a:
A co powiecie o nabijaniu azotem jak w samochodach - ma to sens ?


Jak chcesz to są jeszcze warsztaty które pompują specjalną mieszanką: 78% Azotu, 20,9% Tlenu i ułamkowe ilości gazów szlachetnych w tym Argonu i Ktyptonu. :mrgreen:


Ej weź, bo się jeszcze ktoś wkręci :mrgreen: :-)8


Ale, że co... nieprawdę piszę?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group